tisdag 29 september 2009

Vad är det som är svårt att förstå??



Jag frågade kurssekreteraren om poängen för PM:en skulle anslås innan tentamen och fick till svar att:

"Jag förstår inte din fråga? Det är 200 PM som ska rättas och desto mer tid som läraren har att läsa dem desto nogrannare kan de rätta dem."

Okey komplex som frågan nu var så förstår jag att det inte kan vara lätt att förstå den(?!). Dessutom var det jäkligt onödigt att vara arrogant, jag vet att det är totalt 400 sidor att läsa, det är vad vi förväntas läsa på en dag ungefär så det borde inte var omöjligt för läraren att klara det på en vecka. För övrigt så hade de kunnat lägga PM:et i början av kursen så hade de haft gott om tid att rätta så vi hade kunnat få veta resultatet, som är en fjärde del av tentan, i god tid så som de brukar göra på de andra kurserna så man vet hur bra man måste skriva på tentan för att få bra resultat och framför allt- är det lönt att skriva tentan?

10 kommentarer:

  1. Ja, den frågan är svår och förstå ;) precis 400sidor är väl inget, varför gnälla.... samma krav och förväntningar på dom som oss väl? rättvist skall det väl vara haha

    ja jag har förstått på andra de bara är till besvär, så jag är rätt glad jag slipper dom där visdomständerna!

    tack, gillade med kjolen därför fick dne följa med hem =)

    SvaraRadera
  2. Tack, vad glad jag blir att höra det:)

    e usch för de tänderna. Allt bra med dig?

    SvaraRadera
  3. Tack, ska nog gå bra :) Hehe gick bra på engelskan idag i alla fall ;D

    SvaraRadera
  4. Konstigt det där med tentan :O

    SvaraRadera
  5. Sv: ja det är skönt att slippa visdomständerna!!

    Men vad konstigt de där med tentan, eller i alla fall svaret du fick :S

    SvaraRadera
  6. sjukt svår fråga, hur kunde du formulera den? haha

    nej det är svårt och hitta jeanskjolar som faller en i smaken..jag gilla dne, för dne var lite "sliten" här och där..och inte bara så där vanlig som alla andra!

    SvaraRadera
  7. tack! haha ja, typiskt alltså.. en sån sak som att hitta kvittot händer ju inte igen:P trevlig prick det där...suck!

    SvaraRadera
  8. God kväll! Du deltog i min tävling i samarbete med testlagret och jag kan härmed meddela att du är den lyckliga vinnaren! :) Din mailadress kommer vidarebefordras till testlagret så håll utkik efter mail! kram

    SvaraRadera
  9. så gullig du e ♥ nej den va lagom ok. hoppas du haft det bra :)

    SvaraRadera
  10. haha nej du får nog tagga ner lite ;)

    ja, dne slutar precis ovanför knäa perfekt..man riskerar inte att visa halva röven om man lutar sig fram som med vissa andra kjolar =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails