måndag 14 september 2009

Kashaya testar ColorOn eye envy





Man lägger den lilla paden över ögonlocket och stryker med fingret och sedan är det bara att ta bort pade igen så ser det ut så här

Som ni kanske ser så är det ganska skarpt och lite kladdigt

Sedan använder man fingrarna till att sudda skuggan

och resultatet blir genast mindre kladdigt och skarpt

Sedan toppar man med det medföljade pudret för att skuggan ska sitta bättre och inte lägga sig vecket på ögonlocket

När det är klart ser det ut så här

Båda ögonen i blå skugga

Idag var jag äntligen och hämtade ut ColorOn skuggorna som jag beställt. Har redan hunnit testa dem.=)

Minus:

Skuggorna visar sig vara extremt mycket kladdigare än vad jag förväntat mig och trots pudret så kladdar skuggan och lägger sig i vecket på ögonlocket. Kanske blir bättre om man använder ännu mer av pudret men jag skulle nästan föreslå att man använder en primer innan.

Skuggorna är rätt lätta att få på plats men det kan vara lite klurigt att lägga padsen rätt så det blir lika på båda ögona.

Plus:

Det går mycket fortare att få sminket på plats än om man själv ska stå med en massa skuggor och borstar. Särskilt om du kör på någon av de roligare sminkningarna som djur eller kamoflageskuggan (dessa ska inte skuggas!).

Går hyffsat enkelt att tvätta bort.

Håller färgen rätt bra (även om den som sagt kladdar lite).

Omdöme:

Perfekt om du har lite tid för att sminka dig eller är ovan vid att sminka dig och vill testa något annorlunda. Jag tycker dock att det är väldigt mycket tråkigare än att sminka sig som vanligt eftersom jag oftast sminkar mig just för att jag tycker det är kul. Helt klart roligt att testa i alla fall!

Liknande skuggor finns hos NELLY.COM. Priset där ligger på 110 kr för 5 par.

Tänkte bjuda på ett kasst videoinlägg där jag visar hur jag gjorde men det tog så attans lång tid att ladda upp så det får bli en annan gång om någon är intresserad.

4 kommentarer:

  1. har fle rkompisar som använt de där och inte gillat de alls, tyvärr. jag tycker de -är alldeles för dyrt ! m,en visst är man ovan är de ju en frej att använda....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails