onsdag 23 september 2009

Pergamon muséet




mask till en rustning


Trappan till altaret


Antika smycken

En urna

Botten av ett fat/en skål

Har inte hänt så mycket i dag så jag bjuder på lite fler bilder från Berlin-resan i somras. De här bilderna är inifrån Pergamon museet i Berlin (och ja men får fota men inte med blixt). Pergamon var en antik grekisk stad som låg i nuvarande Turiket. Berlin gjorde en deal med Turkiska staten om att de mot att de grävde ut de hela fick flyta det de grävt ut till ett museum i Berlin så nu har man byggt upp t.ex. hela altaret inne i museumet där i Berlin. Riktigt mäktigt faktiskt. Sedan var det en massa skulpturer, fat och urnor att titta på. Kanske inte riktigt min grej men sen fick jag med min man på Berlin Zoo och shopping de tre sista dagarna av resan så.. jag stod ut.=)

14 kommentarer:

  1. jo du jag håller med dej =)

    vad gör du nu då ?

    SvaraRadera
  2. Snyggt linne:)!
    Haha min kille är lika dan när det gäller att shoppa:)
    Nu har vi proppat i oss massor av tacos!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker, det är kul att gå på museum ibland :)

    sv: Vad kul att du tycker det! Det va svårt att hitta en liten svart byrå... alla ska vara så stora.

    Ja verkligen, udda flaskor är kul. Luktade perfymen gott?

    Ok, så ni kan inte säga i eftrehand att ni vill ha alal betyg i det ifall ni behöver det?

    Ja det är de, perfekt för mig :P

    SvaraRadera
  4. Vi åker i mitten av November på kryssning. Men det är en event kryssning så det var nästan slut på hytter så det var bara att skynda sig att boka! :) Allt bra med dig annars? :)

    SvaraRadera
  5. SVAR:Jaså?=) Ja det är faktiskt gott ibland hihi <3
    Fina bilder =)

    SvaraRadera
  6. Sv: Jag var och gjorde en cystoskopi..

    SvaraRadera
  7. Jaha ok. Oh ja om det var gott! :D Ser intressant ut ju. Där jag bodde var det en jättebra utställning om antika Rom och nyligen om Egypten! :) Brukar försöka gå på sånt, :)

    SvaraRadera
  8. aa tack de hade vi :) härligt att höra ;)

    SvaraRadera
  9. hehe jo den såg mysig ut, håller med om det. men som alltid när det gäller mig, blev det ändå något annat hemklickat! ;) haha

    SvaraRadera
  10. aa visst e de. tack så mycket :) jag hopas också att jag hittar de.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails