lördag 3 oktober 2009

Rosa månad




Nu är det oktober och rosabandetkampanjen är igång. Många företag har då kampanjer där man kan köpa saker och där en viss del av intäckten går till bröstcancerfonden. Bl.a. kan du handla i Lindex Shop Online! där Emma Wiklund har designat en kollektion, Pink collection, där 10% av vinsten går till Cancerfonden. Jag brukar alltid köpa rosa bandet och några av de produkter där en viss del av vinsten går till Cancerfonden.

Personligen tänker t.ex. införskaffa Mavalas fina rosa lack i färgerna Osaka, Rosa, Poetic, Pink Diamond, Riga, Wichita (45 kr st varav 5 kr till Cancerfonden). Några av de färgerna är nämligen bland mina favoriter och när jag ändå kommer köpa dem ändå kan jag lika gärna göra det nu när en viss del av vinsten går till ett gott ändamål.

16 kommentarer:

  1. Det va ganska länge sen nu.. kanske ett år sen! fast jag åker till England minst 2 gånger per år och då är det oftast Birmingham och London som gäller! :)

    SvaraRadera
  2. ja köpte min på make up store, lite onödigt dyrt men h&m har en som är bra också, och lindex + att där får du med en exra kudde ;P haha! ja som fasen, lite synd..men de kan de vara värt..man behöver inte ha så många. Hoppas du hade en härlig gårdag!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag skulle varit där igår men då jobbade jag på ett annat ställe :P och då frågade han om söndag eftersom det caféet jag ska på arbetsintervju på är öppet då :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du hittar bra saker så du köper mer :P

    Sv: Ja det är kul att baka.
    Det händer inget specielt ska sitta och plugga matte snart ^^

    SvaraRadera
  5. Ja, Iris är jätterbra... och även deras låt slide :D

    Idag tror jag att jag ska ha en ganska lugn hemmadag... inget toppenväder och lite seg på söndag..:/ Själv då?

    SvaraRadera
  6. Ja, så jag tycker det är rätt skönt vi slipper det :)

    ja, skall med äta kanelbullar idag så det står ur öronen på mig =)

    SvaraRadera
  7. jag och tommy har varit sambos i tre år :D
    kan lägga upp bild på honom sen så får du se om du känner igen honom ;D allt bra idag då?

    SvaraRadera
  8. Sv: men vad konstigt att det inte har kommit. Jag ska maila Daniel på bloglovin och höra efter om de har skickat vinsterna.

    SvaraRadera
  9. de mycket skönare med DVD, de så mycket reklam i TV4.

    inget speciellt, umgås med min syrra hon åker till Italien idag natt så :) sjda?

    SvaraRadera
  10. God eftermiddag..Hopps att allt är bra med dig denna söndag.Har med köpt ett band för i år :) kram

    SvaraRadera
  11. SV: Imorgon börjar min prao... Längtar inte alls x) Kommer ha så jäkla tråkigt. Haha. Själv då, vad händer för dig imorgon? :) Kramar Therése

    SvaraRadera
  12. Jag har int hunnit kolla in några RosaBandet-gerjer än, men ska göra det snarast :)

    Vart har du hittat den där bannern du har i hörnet? Hittar den inte på sidan..

    SvaraRadera
  13. Hehe, nej det var inte lätt. Jag tror inte att jag hade gissat på så många rätt om jag inte skulle vetat de rätta svaren. ;)

    SvaraRadera
  14. bra där! ja det finns en hel del där

    SvaraRadera
  15. Ja, absolut :))

    Så några helgplaner? :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails