fredag 16 oktober 2009

Äntligen fredag


När jag kom hem från universitetet väntade den här lådan på mig utanför dörren

I den stod bl.a. den här, samma Höganäs serie som kopparna, faten och tekannan som vi fick av min svärfars kusin i somras men jag vet inte riktigt vad man ska ha den här till. Någon som vet? Den är samma storlek som tekannan...

På morgonen så hade jag föreläsning och 30 av mina klasskamrater fick 100, 500 eller 600 kr för sitt deltagande i en undersökning som vi alla deltog i på tisdagens föreläsning. Är lite sur över att jag inte lottades att få betalt, hade kunnat behöva lite extra pengar när jag nu måster operera bort min visdomstand nästa fredag...

När jag kom hem så stod det en låda från mina svärföräldrar och väntade utanför dörren. Sju burkar hemkokt sylt (mums), en krukväxt, en handduk(?) och en ja, vad är det för något? Något i samma Höganässerie som kopparna, faten och tekannan som vi fick av min svärfars kusin i somras men vad man ska ha den här till vet jag inte. Om det är någon som vet så please enlighten me!

Nu ska jag plugga lite hade jag tänkt och sen ikväll ska vi till min svägerska på middag. De som kommer att vara där är mina svärföräldrar, min svåger och hans fru och deras lilla ettåriga dotter, jag och min man och självklart min svägerska och hennes man och deras bebis. Kommer nog bli trevligt.=)

16 kommentarer:

  1. jag ska bara slappa :D du då?

    SvaraRadera
  2. Önsakr dig en skön helg.kram

    SvaraRadera
  3. kul :) du får ha en riktigt trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  4. du kan läsa om det nu i min blogg ;(
    kram

    SvaraRadera
  5. Ja! älskar färg! och färg ska lysa upp höst och vinter mörkret :)

    SvaraRadera
  6. Det är superkul o sticka o göra eget :)) inte så svårt när man väl lärt sig :D

    SvaraRadera
  7. aa det känns skitskönt :)
    idag ska jag ut med mina vänner vi ska ut fika sen lite senare köpa godsaker och kolla på film men sen under helgen måste jag plugga :( sjda?

    SvaraRadera
  8. okej..det låter jättetrevligt :D

    själv ska jag nog lägga mig och sova nu en stund. sjukt trött. huvudvärken tar kål på mig :(

    SvaraRadera
  9. Sv: Jag kommer inte ihåg vad den hette men lacket är från HM.)

    SvaraRadera
  10. haha nej ajg vill inte heller veta hur glömsk jag blir som gammal *s* aja bara jag inte själv lider av det så skall det nog gå bra!

    haha ja min ekonomi hade nog inte gillat jackan för 3000, jag köpte en br ai vintras som funkar iår med

    SvaraRadera
  11. tack så snällt av dig! godiset är tills imorn ;) hihihi. brukar ha lördag som godisdag. nu hade jag dock också onsdag som godisdag ;( men men
    kram

    SvaraRadera
  12. jaa äntligen så trevlig helg :)

    SvaraRadera
  13. hihi! haft en bra dag, nu blir de äppelkaka, öl o film med älsklingen haha :D åh vilken härlig färg de a på kannan! låter som ni har en trevlig kväll ni med;)

    SvaraRadera
  14. Det kanske är en soppskål? =)

    Denna helg blir lugn, en stadstur i morgon och så ska vi på husvisning. Blir spännande.

    Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
  15. Hejdu..ha en toppenhelg själv.. Den där Höganäsgrunkan..kan den vara till kräm kanske

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails