måndag 5 oktober 2009

Hemkommen från Universitetet


Microeconomics, eller var det en konstig besöksstatiskt.. jag vet inte rikigt.;-)

Nu har jag kommit hem från första föreläsningarna på den här kursen. Handlade om microeconomics. Kan villigt erkänna att tabeller, diagram och formler kanske inte är min starkaste sida men om jag inte lyckas greppa det här så får min man helt enkelt förklara för mig. Det är fördelen med att vara gift med någon som har dubbel examen (civilingengör och civilekonom), han kan det där och kan förklara det för mig. Dessutom så tycker han det är kul att prata så han är bara glad när jag lyssnar för en gångs skull, nejrå jag bara skämtar. Jag lyssnar så klart (nästan) alltid när han pratar.

Sedan så vill jag passa på att tacka alla eftersom jag hade besöksrekord förra veckan (har faktiskt haft det de varje vecka den senaste tiden). Verkligen jätteroligt! Sedan så har jag sett att jag fått en del nya prenumeranter på bloglovin' under förra veckan, mycket roligt det med! Välkomna hit.=) Sen sist men inte minst så jag vill tacka er som röstat på mig medans jag suttit på föreläsningen.

http://anile.se/
, http://emelievanamnet.blogspot.com/ , http://mysunshinestory.blogg.se/ , http://fattybom.blogg.se/ , http://www.cosmopolitan.se/blog/inadd

Så fortsätt rösta, alla som gör det får en läkning.=) Det går bra att rösta en gång varje dag och du kan rösta på mer än en person, glöm inte det!

Rösta på mig

Nu ska jag sätta tänderna i Law & economics och se om jag lyckas förstå något.

19 kommentarer:

  1. hehe nej det e inte alla som kan jobba med det inte. hehe man lär sig om man vill många jag lärt dansa som inte kunnat alls under mina år heheh=)

    SvaraRadera
  2. okej :) ja det skulle vara riktigt skoj om både du och jag tog oss dit. kul att ses på riktigt :D har röstat igen på dig iaf!

    SvaraRadera
  3. Jaa eller hur :) Mer friis åt folket.

    SvaraRadera
  4. jag tycker du ska göra det om du har tid o lust det e jätte roligt faktist =)

    SvaraRadera
  5. tack så mycket! :D älskar stövlarna!
    har gått till jobbet idag så är mycket bättre.
    ja visst blir det dyrt med flytt..
    haha, ja visst blir man det. jag lyckades spilla ut lite vin, men som tur var så missade jag precis soffan. det var ovanligt. :P

    kram

    SvaraRadera
  6. heheh det får du göra =) så söt ska rösta på dig på blogawrds igen =)

    SvaraRadera
  7. tack för komplimangen, hgar gjort om lite till :D jag lägger en röst igen länka mig ;D

    SvaraRadera
  8. sv: ja men visst! och speciellt nu när man är arbetslös. blir ju lätt att man inte kommer sig för att göra nånting.

    SvaraRadera
  9. sv; precis visst man kanske inte alltid träffar jätte många nya vänner men om man bara ta sig modet till att någon gång träffa några av dom man spelar me IRL så kan det verkligen ge en äkta vänner :)
    jo då min dag har varit slapp och bra ;P din då?

    SvaraRadera
  10. hehe okej söt du e, ha det så bra =)

    SvaraRadera
  11. Sv; Det löste sig med lektionerna. Blev bara en där jag fick undå deras vanliga arbeten, då de håller på med något tema. Jag är inte alls insatt i vad de sysslar med, så vi for ut, så lektde dem kurragömma ett tag, sen fick dem välja mellan att rita eller sy en liten filur. :) Men förbaskat vad jag är trött idag. Jag hade glömt hur det kändes att vara totalt utmattad. Var såhär varje dag i ett år tidigare när jag jobbade på skolan. Somnade på en gång då jag kom hem. Oavsett om jag hade haft en lektion eller fem. Läraryrket är inte min grej, det suger musten ur mig. :(
    Hoppas att du haft en bra dag! :) Och lärt dig något om microeconomics.;)

    SvaraRadera
  12. Ser avancerat ut det där med microeconomics.

    Sv. Du får fira djurens dag dubbelt upp nästa år istället =)

    SvaraRadera
  13. Uh, det där med mikroekonomi lät jobbigt, jag är ingen mattemänniska alls :P

    SvaraRadera
  14. Ja, jag var också inne på the body shop och såg inte den där krämen. Kanske är lite bland, haha.

    Tack för länkningen! ;) Hehe. Vad läser du för kurs? Verkar handla om ekonomi iaf, haha :P

    SvaraRadera
  15. SV: Tack så jätte mycket! Praon var väldigt rolig! :) Hoppas du haft en super bra dag!

    Godnatt! Kramar Therése :)

    SvaraRadera
  16. svar: tack, ja den blev jättebra! hur var din dag idag? kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails