måndag 13 februari 2012

Rapsodine Ekoraps




För ett tag sedan så fick jag hem en Rapsodine Ekoraps Bodyshower och en Rapsodine Ekoraps Body butter och nu har jag testat dem ett tag och tänkte att jag skulle berätta vad jag tyckte om dessa. Då jag testat dessa i kombination med varandra så skriver jag om båda i samma inlägg.

Ekoraps Body Shower

Vad: Body Shower
Pris: 129 kr för 250 ml


Om produkten: Produkten ska rengöra och återfukta huden och motverka uttorkning. Ska passa alla hudtyper men speciellt den torra och känsliga.

Min åsikt: Den här gillar jag! Den har en mild och fräsch doft, den känns inte alls uttorkande och den passar mig perfekt så här års då jag lätt blir torr och fnasig. Den här body showern innehåller olja men den känns inte alls oljig och fet på huden och går lätt att duscha av. Ekoraps Body Shower skummar dock inte så mycket så om du vill ha en produkt som skummar ordentligt är det här kanske inte produkten för dig.

+ Lätt och fräsh doft
+ Känns inte uttorkande
+ Lämnar inte efter sig en oljig känsla
+ innehåller 90% ekologiska råvaror
+ Praktiskt med pumpflaska

- Om du vill kunna raka armhålor/ben i duschen och inte orkar använda speciell rakprodukter så skummar inte den här så mycket vilket gör att den inte fungerar så bra för att få rakhyveln att glida lättare.
- Trots praktisk pumpflaska känner jag att den här inte har den bästa pumpen, lätt att spilla lite men kan vara min flaska som strular?

Slutsats: Den här kommer jag definitivt att kunna tänka mig att köpa igen.


Ekoraps Body butter

Vad: Body Butter
Pris: 299 kr för 200 ml


Om produkten: Produkten innehåller ingredienser som ska återfukta, mjukgöra och skydda huden.

Min åsikt: En krämig och skön body butter som lät går in i huden. Råder bot på min vintertorra och fnasiga hud och lämnar den mjuk och len igen. Har en lite starkare doft än body showern men fortfarande en relativt mild doft. Kan dock inte alls säga vad den luktar? Av någon anledning får den mig att tänka lite på jul och risgrynsgröt så vet inte om den kan ha en liten kanelaktig ton på lukten?

+ Krämig och fin body butters som lät går in i huden
+ Känns otroligt återfuktande och mjukgörande för vintertorr hy
+ Innehåller 95,1% ekologiska råvaror

- Tycker att det känns lite ohygieniskt och opraktiskt med sådana här burkar.

Slutsats: Kan tänka mig att köpa även denna igen då den passar mig perfekt så här års.

Ska finnas att köpa hos www.rapsodine.se fast jag hittar den inte i deras webshop ännu. Då serien håller på att lanseras just nu så är alla återförsäljare ännu inte klara men ni hittar den iallafall just nu hos Bubbleroom och på Parfymeri L.



A while back I got a body butter and a body butter from the new Rapsodine Ekoraps line to test and now I thought it was time that I told you what I think of these products. Since I been trying these two products together I thought I review them both in the same blog post.


Ekoraps Body Shower

What: Body shower

My opinion: I really like this! It has a mild and nice scent and it doesn't feel like it dries out my skin. This body shower contains oil but it doesn't leave behind this oily feeling that some products does and it's easy to rinse of. It doesn't lather that much so if you want a body shower that does then maybe this isn't the right choice for you.


+ Nice and fresh scent
+ Doesn't dry out my skin
+ Leaves no oily feeling behind
+ Contains 90% organic ingrediens 
+ Practical bottle with a pump


- If you want to be able to shave your armpits/legs in the shower and are to lazy to use special shaving products for that then this body shower doesn't lather enough to make the shaving experice pleasant. 
- The pump on the bottle isn't perfect, it's easy to spill some. I don't know if this is only my bottle or if it's true for all of the Rapsodine Ekoraps body shower bottles?




 Ekoraps Body butter

What: Body butter 


My opinion: Nice and creamy body butter that's easy to work in to the skin. Really works for my winter dry skin and leaves it nice and soft. The body butter has a little stronger scent then the body shower but the scent it still relatively mild. I can't put my finger on exactly what the scent is though? It reminds me of cinnamon?


+ Nice and creamy body butter that's easy to work in to the skin
+ Feels like it really works on dry skin and leaves the skin nice and soften.
+ 95,1% organic ingrediens 


- I feel that these jars feels a little bit unhygiencal and unpractical

27 kommentarer:

  1. Kul när man hittar bra produkter!

    SvaraRadera
  2. Va bra att du gillade den!

    SvaraRadera
  3. låter som en bra produkt! :)
    /linneakin

    SvaraRadera
  4. den bodybuttern kanske vore en idé för mig på vintern, får jättetorr hud på händerna trots jag försöker smörja mig med allt möjligt.

    sv hihi ja det är min favoritbild :)

    SvaraRadera
  5. haha ja bästa fuskar vann verkligen denna gången :)

    SvaraRadera
  6. Intressant, vart finns dessa produkter att köpa, Åhléns?

    Haha tack så mycket vad gulligt av dig!!! :)

    SvaraRadera
  7. sv: Ja, man är ju allt lite internet beroende så när det strular blir jag galen.

    SvaraRadera
  8. hej :) hoppas du får en fin start på veckan :) puss!

    SvaraRadera
  9. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 16:15

    Vi har inte hunnit ut än och det börjar redan försvinna. Får se om vi hinner. :(
    Kram www.sojkasframtid.se

    SvaraRadera
  10. Jag skulle behöva något mot min torra hud men jag tycker det är så jobbigt att smörja in mig :P

    SvaraRadera
  11. Förlåt för att jag inte svarat på så länge,
    skall försöka börja blogga på riktigt igen.
    Och visst är korsetter underbara!!! =D
    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  12. lika bra tips som alltid! ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  13. Åh jag älskar Body Butter & speciellt om de dofter lite, då behöver man ju ingen parfym till vardags.
    Oh, tack för rösten :D

    SvaraRadera
  14. härligt du är nöjd med produkterna

    SvaraRadera
  15. sv: Den är typ 10 år gammal ju:O

    SvaraRadera
  16. - ja det hade ju inte varit fel med sommar nu, :)

    SvaraRadera
  17. love this!

    www.aroundlucia.com
    www.aroundlucia.com

    SvaraRadera
  18. :). några planer inför veckan?

    SvaraRadera
  19. Hoppas du haft en fin helg :)?

    SvaraRadera
  20. Sv: hihi ja visst är hon fin! :D kram

    SvaraRadera
  21. Tack tack, det var gulligt sagt och fint med tips. Ha en fin kväll!!

    SvaraRadera
  22. Thisismarielle9 november 2012 16:16

    var du på Egoboost eventet? =)

    SvaraRadera
  23. Ja men då vet jag, tack så mycket!!

    Eller hur de ärså fina vovvarna! :D

    SvaraRadera
  24. Tack det gick bra hos läkaren idag men mina värden kunde varit bättre så det var inte så kul, men om en månad eller två så hoppas jag att värdena ska vara bättre :) kram!

    SvaraRadera
  25. Tack, vi får hoppas på att jag stannar den här gången.
    För mycket pauser, men samtidigt ingen ork att fokusera
    på bloggandet emellanåt..
    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  26. Ja, det är himla skönt att slippa oroa sig för magen hela tiden, så man kan tänka på annat :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails