onsdag 29 februari 2012

Pressvisning Orly smartGELS


Orlys ordinarie sortiment
Lisa Laurell från Good PR
Catherine Baek, Orly
Catherine visade hur man gör en manikyr med Orly smartGELS
Orly smartGELS startkit
Orly smartGELS lacken



Igår var jag på pressvisning med nagellacksmärket Orly som nu nylanseras i Sverige. Orly grundades 1975 av Jeff Pink och var det första professionella nagellacksmärket och Jeff Pink ska också vara den som uppfunnit den franska manikyren. 

Fokus igår var dock på Orlys nya produkt SmartGels som gör de möjligt att skapa professionella gelnaglar hemma. Proceduren verkar lite krånglig och tar lite tid med å andra sidan så blir det mycket billigare än att göra naglarna på salong och det ska hålla betydligt längre än vanligt nagellack (2-3 veckor om man gör ett ordentligt förarbete). 

Jag kommer berätta mer om SmartGels framöver men just nu hinner jag inte med det så ni får nöja er med det här nu. Då jag fick med mig ett SmartGels kit hem också så kommer ni självklart även att få en lite recension och bilder på resultatet när jag hunnit testa själv. 



Yesterday I was at an press event with the nail polish brand Orly that's being re-launched in Sweden. Orly was founded in 1975 by Jeff Pink and was the first professional nail polish brand. Jeff Pink is also said to be the inventor of the french manicure. 

Yesterdays focus was on Orly's new product smartGELS that makes it possible to create a professional gel manicure at home at an affordable price. The procedure looks a little bit complex and seams to take some time but it's much cheaper than getting your nails done at the saloon and it will last much longer then regular nail polish (it should stay on for about 2-3 weeks if you make it right).

I will tell you more about SmartGels in the future but this is all for now since I'm in a bit of a hurry. Since I got a SmartGels kit with me home I will of course also give you a review and some pictures of the result once I have had the time to try it.

27 kommentarer:

  1. Ohh.. Så roligt :) tack för din fina kommentar om mina hundar! Kram

    SvaraRadera
  2. Låter bra att det håller länge, men krångligt att använda sig av var ju inte lika kul ;)

    SvaraRadera
  3. Kul och se resultatet sen när du testat!

    Oh ja gör det, jag gillar den appen mycket, man kan få så fina bilder där.... :)

    SvaraRadera
  4. Låter spännande! Finns garantin att det blir snyggt hade jag nog vågat mig på att prova själv :)

    SvaraRadera
  5. Spännande det skulle jag vilja prova ju!!

    Åh man tackar man tackar!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt =) Låter som en smart mellanlösning mellan salong och vanligt hemmalack!

    SvaraRadera
  7. Fun event!
    Loving all those bright nail polish shades!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  8. waiting to see what you think of it.
    www.thoughtsofpaps.com

    SvaraRadera
  9. Å vad roliga saker du får gå på hela tiden! ;)
    idag har jag inte gjort mkt diskat och fixat mest hemma. Vad är det för kul fest du ska på ikväll med VISA-sat? känner du någon som jobbar där?

    SvaraRadera
  10. http://eemma.se9 november 2012 16:26

    sv: detsamma :D

    SvaraRadera
  11. Det låter som en spännande produkt!

    SvaraRadera
  12. sv: Jag vill ju till Australien men i år ska jag till Texas och kanske Californien, får se:)

    SvaraRadera
  13. Både ser och låter riktigt spännande :D

    PS. du har väl inte missat mina pågående tävlingar: http://angelica.blogg.se/category/pagaende-tavlingar-1.html

    (Där du bland annat kan vinna en egen webshop, hårborttagningshandskar, en damtopp samt ett armband!)

    SvaraRadera
  14. Svar: TACK :) Älskar örhängena!

    SvaraRadera
  15. Det låter roligt :)

    Sv: hihi tack! :

    SvaraRadera
  16. Det är så himla roligt att gå på events!

    SvaraRadera
  17. Hej, har knappt hunnit med datorn idag. Hoppas allt är OK med dig :-)

    SvaraRadera
  18. Verkar vara intressant med Orly. :)
    Ja, det gick helt okej att gå på showen, är så glad att jag gjorde det. Nu är jag på bättringsvägen så det känns också bra :)

    SvaraRadera
  19. Sunnydaysandstarrynights9 november 2012 16:26

    That looks like a wonderful event. All of the colors look so pretty.

    SvaraRadera
  20. http://feztis.blogg.se9 november 2012 16:26

    Tack så mycket!
    Jo, det är jobbigt att sakna någon som man vet aldrig kommer tillbaka :S

    Ser ut som du hade en bra dag, fina bilder!

    SvaraRadera
  21. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 16:26

    Det gick jätte bra. :)
    Hela 2 timmar var han själv och idag så ska han även få sova där. :)
    http://www.finest.se/Sojkasframtid
    Kram

    SvaraRadera
  22. Vad roligt! Jag vill också gå på sådan här event ju:/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails