onsdag 1 februari 2012

H&M Design Award Winner Show


Video from the H&M Design Award winner show!


Bilder på plagg av andra finalister i H&M Design Award/ Pictures of designs by other finalists in H&M Design Award





Idag så var jag på MBFW Stockholm och såg H&M Design Award vinnarshowen där kläderna designade av vinnaren av det allra första H&M Design Award visades upp. Vinnaren blev danska Stine Riis från London College of fashion och senare i år kommer utvalda delar av hennes kollektion att säljas i utvalda H&M butiker. Spännande tycker jag!

Vinnaren av H&M Design Award People's price blev den enda manlige finalisten Anne Bosman från Nederländerna. 

Mer information om H&M Design Awards och finalisterna hittar ni här.


Today I was at MBFW Stockholm and watched the H&M Design Award Winner Show where the design of winner of the first ever H&M Design Award, Stine Riis from Denmark (studied at London College of fashion), was presented. Along with the H&M team she will choose pieces from her collection to be sold in selected H&M stores later this year. I'm really exited about this collection!

The winner of the H&M Design Award People's price is Anne Bosman from The Netherlands, the only male finalist.

More information on the H&M Design Award and the finalist can be found here.

30 kommentarer:

  1. Åh det där hade varit kul att gå på :D

    SvaraRadera
  2. ja, spännande att se sen :)
    /linneakin

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja det var riktigt synd att cremen luktade så starkt, för jag gillade den annars...

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. - Ja det är tråkigt men det har varit underbara veckor ! :D

    SvaraRadera
  5. http://annakatana.devote.se9 november 2012 16:11

    Kul, kommer bli riktit spännande när de kommer ut i butik (:

    SvaraRadera
  6. Amazing designs!
    Love that yellow top!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  7. haha ja fast man kan ju tycka tt deras servar borde klara me

    SvaraRadera
  8. Fasen va roligt att du filmade också!

    SvaraRadera
  9. Jo, fast på ett sätt var det bra för då kunde jag plugga istället för att "bara kolla bloggar" och så. :P Men det går sådär, nu är det en dansk text jag måste läsa :( Det tråkiga är att man koncentrerar sig så mycket på vad det står så man glömmer vad texten handlar om.

    SvaraRadera
  10. sv: jag sitter och dricker vin i sann lill-lördagsanda. Den som kom på det ordet ska dö! ;)

    Vad händer imorgon då?

    SvaraRadera
  11. - det var det med ! :D

    Har du haft en bra dag då ? :)

    SvaraRadera
  12. SVAR: Okej :) Jag har ju varken testat glasögon eller linser, så vet inte hur det är att ha något av de :O

    SvaraRadera
  13. Sv: Ja tack, har haft en lugn och skön vecka hittills :) Varit helt ledig så det har varit riktigt skönt... Själv då? Hur har din vecka varit?

    SvaraRadera
  14. Tack så mycket :) Ja dom var verkligen dö söta dom trosorna !
    kram

    SvaraRadera
  15. H&M har jag inte mkt för längre... :(

    SvaraRadera
  16. låter kul :)
    /linneakin

    SvaraRadera
  17. Tack, det blev en lugn fortsättning på kvällen. Jag har stött på patrull på flera plan vad gäller åsikter så det var skönt att komma hem och diskutera konstruktivt med maken

    SvaraRadera
  18. Mm, vi får se hur det går imorgon, har inte ens börjat på min engelska bok där jag ska ha läst typ 300 sidor. Tentan är på fredag morgon... :P Får skumma igenom det mesta, tror jag.

    SvaraRadera
  19. sv: ja, jag har en specialschema.

    SvaraRadera
  20. - Härligt ! :D
    Min dag var bra den med, lite sömnbrist bara, men jag är ju trött jämt typ :p haha !

    SvaraRadera
  21. Coola kläder men inget jag skulle ta på mig :) hoppas du har en fin dag!

    SvaraRadera
  22. SVAR: VAd roligt att du är med i dagens blogg hos mig :D Din kommentar kommer inte att syns förrän tävlingen är avslutad, eftersom du svarade på frågan i ;) KRAM

    SvaraRadera
  23. Kul det ser ut :)

    sv: Håller med - verkligen dyrt för att vara Gina!

    SvaraRadera
  24. Hon är duktig och förtjänar det tycker jag!

    SvaraRadera
  25. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 16:12

    Jamen hallå! Det är ju inte så långt!! :) Jag åker från Malmö!
    http://finest.se/sojkasframtid

    SvaraRadera
  26. sv: Det var trevligt där:D Älskar Riga.

    SvaraRadera
  27. Thisismarielle9 november 2012 16:13

    vad roligt! =D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails