måndag 22 mars 2010

Nu är jag tillbaka



Blev till att sitta barnvakt hela helgen, dock inte nätterna, därav den obefintliga uppdateringen. Jag har inte gett upp bloggen och nu är jag tillbaka igen. Är väldigt trött nu kan jag säga. Tog verkligen på krafterna att sitta barnvakt. Har läst samma böcker om och om igen, sjungit samma visor om och om igen, bytt blöjor och torkat upp mat som hamnade på golvet i barnets ansikte och på hennes händer mer än i munnen... Idag har jag hoppat runt och sjungit "Små grodorna" i 15-20 minuter i sträck. Är både psykist och fysiskt utmattad och har ont i rygg, axlar och nacke och träningsvärk i låren. Hade ingen aning om att barnpassning var sååå påfrestande. Har alltid gillat barn men just nu känns det som att barn är off the table för min del - för all framtid. Men hon är rätt söt och snäll den lilla damen vi passat.

Nu ska jag sova så jag får lite pluggat inför tentan på fredag under morgondagen för det har inte hunnit med i helgen kan jag säga.

Glöm inte bort att tävla:


Tävla om Sofi Fahrmans debutroman Elsas mode här.

Tävla om 300 kr hos Hippahem här.

8 kommentarer:

  1. vad härligt att du är tillbaka :D

    sv: jo den var bra! tyckte dock att denna första delen var snarlik filmen :)

    SvaraRadera
  2. Jo, tack det är bara bra med mig också. Är du inte trött efter helg som barnvakt?

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket :)

    Hehe jobbigt med att vara barnvakt ;)

    SvaraRadera
  4. härligt att du är tillbaka! :)

    sv: ja precis :D

    /neafoshoo

    SvaraRadera
  5. Visst är det en pärs med vissa barn så. Som tur är, så är äldsta sonen varierande vad det gäller böcker och sånger, så vi brukar inte behöva sjunga/läsa samma om och om igen :-) Men jag har arbetat inom barnomsorgen och fått göra det där då.

    SVAR: Tack :-) Ang. påskkorten :-)

    SvaraRadera
  6. SV: ja det ska bli skoj med en ny tatuering, speciellt eftersom jag kommer att rita den lite själv med :D

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Nya tävlingar och rabatter i bloggen, ta gärna en titt!

    SvaraRadera
  8. Jaa det har jag gjort, men jag letar fortfarande. Jag kommer skicka ut inbjudningar fram till onsdag/torsdag är tanken

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails