tisdag 2 mars 2010

Seminarie, plugg, "Tack för visat intresse"-brev och pågående tävlingar



Nu har jag kommit hem från ett seminarie och tänkte ta och plugga fram tills min man kommer hem. Idag ramlade även det första "Tack för visat intresse"-brevet på dyrt brevpapper från en advokatbyrå ner i min brevlåda. Dvs. som svar på min sommarjobbsansökan. Antar att man får tacka för att de kostat på en ett svar via brev på lyxigt brevpapper istället för bara ett nej tack via mail. Om ni aldrig sökt jobb på en advokatbyrå och fått ett nej tack till svar så kan jag meddela att de verkligen kan konsten att säga;"Tack för Din ansökan men om du tror att Vi skulle vilja anställa Dig så tar du grundligt fel" på ett extremt artigt sätt.;-)

Nej nu ska jag som sagt ta itu med studierna och hålla tummarna för att någon annan känner för att anställa mig i sommar, men vill de inte det så.. trist för dom. Jag kommer inte att gråta för det.


Medans jag pluggar så tycker jag att ni ska passa på att tävla lite här på min blogg. =)

Tävla om en VooDoll här.

Tävla om en namntag med kedja här.

Tävla om ett par herrvantar här.

Tävla om valfritt smycke eller naglar här.

13 kommentarer:

  1. Ja, har en Vintermössa men den blir snart för varm här i skåne...så en vår mössa är perfekt :)

    kul med brev om visat intresse... :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Ja det var super gott med thai :) Min tisdag har arit kanon. Din då? Allt bra med dig annars idag? Kram

    SvaraRadera
  3. ska vi följa varandra via bloglovin?? :)

    SvaraRadera
  4. va skojsigt med massa tävlingar

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket, de är dock sönder så måste köpa nya :(

    SvaraRadera
  6. hoppas du får komma på intervju iaf :)

    SvaraRadera
  7. nu har jag lagt till dig, hör av dig när du lagt till mig också :)

    SvaraRadera
  8. Cute top! Love the print on it. Sorry about the summer position, but don't worry, something will turn up!

    SvaraRadera
  9. hoppas du får något annat jobb :D

    SvaraRadera
  10. SV: neej vad tråkigt :( synd att du inte sa något innan för då hade jag mailat bloglovin/garnier om det..

    jag hoppas du fick lite användning för det i alla fall

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails