torsdag 16 juli 2009

Creepy!

För er som inte känner mig så kan jag börja med att berätta att det finns en sak som verkligen skrämmer mig halvt från vettet, spindlar! Jag får panik och börjar hyperventilera när jag ser dem.

Nu när jag skulle sätta mig vid datorn får jag syn på en rätt stor spindel under skrivbordet. I normala fall så brukar jag lämna lägenheten med spindeln i och låta det vara tills min man kommer hem.

Problemet med det är att man inte alltid hittar dem sen och jag går runt och är halvt panikslagen och tycker mig se spindlar överallt i veckor efter. Därför bestämde jag mig idag för att vara modig och själv ta hand om den....

Klättrade upp på stolen någon bit bort med en tidning i handen och lutade mig ut och slog till. Spindeln dog, villket så klart gjorde mig glad. Vad som däremot förmodligen gett mig men för livet (eller åtminstone mardrömmar i natt) är att det fanns en anledning till att spindeln var stor.

Visade sig nämligen vara en mammaspindel med ägg. När jag slog till mammaspindel gick ägget sönder.. ut myllrar babyspindlar. Har slagit ihjäl dem... de jag hann få tag på? Men är fortfarande freaked out!

Ringde min man för att få lite support men fick bara till svar att det var synd jag inte filmade det för det hade kunnat bli ett bra Youtube-klipp. Ringde min mamma som höll på att skratta ihjäl sig när jag berättade historien. Ingen vidare support man får här...

Nöjer mig med en bild på en tecknad, inte alls lika otäck, spindel till inlägget.

8 kommentarer:

  1. nej jag vill inte heller att ngn av dom skall dö... :( man skall inte lyssna på en massa rykten =)

    langos är så gott..längtar =) ja det skall bli mysigt vill ha söndag kväll nu, längtar hihi... *ler*

    ja de gjorde det jag blev helt paff, faktikst... *ler* idag blir det sjöbo marknad och grillning hos min moster med familj... =) själv då?

    SvaraRadera
  2. Nej, man ska inte göra det. Får väl helt enkelt vänta och se..

    Det förstår jag.=) Hoppas att ni får det riktigt trevligt i alla fall.

    Har faktiskt inget inplanerat idag så man får väl se vad som händer..

    SvaraRadera
  3. Helvete vad rädd jag hade blivit, jag hade seriöst skrikit och gråtit och inte vågat gå på golvet :S Usch vilken mardröm, jag har fobi för spindlar.. precis som du.

    SvaraRadera
  4. ew spindlar..

    jag har varit i stan och så, du då :)?

    SvaraRadera
  5. åh fy fasen, jag ryser av att bara läsa, jag är likadan, hatar verkligen spindlar!

    SvaraRadera
  6. Men fy vad äckligt att det myllrade ut småspindlar.

    SvaraRadera
  7. fan va nasty, ryser i hela kroppen. ser framför mig hur en megaspindel exploderar. blä

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails