tisdag 3 januari 2012

Lime Crime beställning

Beställningen kom i en fin lila kartong/ the order arrived in this cute purple box
Så här såg det ut när jag öppnade kartongen/this is how it looked when I opened the box
Läppstift/lipstick: Great Pink Planet & Retrofuturist
Retrofuturist
Great Pink Planet
Swatches: Retrofuturist & Great Pink Planet
Magic dust from left to right: Abracadabra, Mischief Managed, Medusa, Twilight, Shoe Addict, Cupcake Theif & Circus Girl
Swatches utan primer från vänster till höger/ without primer from left to right: Cupcake Theif, Circus Girl, Abracadabra, Twilight, Shoe Addict, Mischief Managed & Medusa.
Swatches med MUS clear primer från vänster till höger/ with MUS clear primer from left to right: Cupcake Theif, Circus Girl, Abracadabra, Twilight, Shoe Addict, Mischief Managed & Medusa.

För ett tag sedan fick jag hem min första beställning från Lime Crime och tänkte att jag skulle ta och visa vad jag beställde för något. För er som inte är bekanta med märket så är det skapat av makeup artisten och bloggerskan Doe Deere. Enligt deras hemsida så är produkterna inte testade på djur och  de flesta av deras produkter utom deras primer som innehåller bivax ska gå att använda även av veganer. Ni kan tittat efter veganmärkningen på deras produktsidor för att se vilka produkter som går bra att använda även om man är vegan. Jag har hört både positivt och negativt om detta märke som lyckats skapa en rejäl kontrovers på nätet så jag kände att jag var tvungen att bilda mig en egen uppfattning. Har dock inte hunnit testa alla produkterna ännu utan bara swatchat dem och tycker att de ser fina ut. 




A while ago I made my first Lime Crime order and I thought I should show you what I ordered. If you're not familiar with this brand it's created by the makeup artist and blogger Doe Deere. According to their homepage their products aren't tested on animals. Most of their products are suitable for vegans but their primer are not since it contains bee wax. You can look for the "Vegan" sign on their product pages to see which products that are vegan friendly. I've heard both good and bad about this brand that has caused a lot of controversy on the Internet so I felt it was time I tried some of their products. I haven't had time to try all of these products yet so I can't really give you an opinion yet but I do think that the products looked good when I swatched them.

10 kommentarer:

  1. - Den var okej iaf, men efter lunchtiden så var jag på god väg att lägga mig i en säck någonstans och skjuta mig själv. :P
    Hur har din dag varit ?

    SvaraRadera
  2. Åh kul med lite nytt sådär..:)

    SV Ja jag gillar när de rör sig sådär..;)

    SvaraRadera
  3. sv; jadå, lite trött bara :) hur är det själv?

    SvaraRadera
  4. Beautiful lipstick shades, darling!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  5. Härligt att du haft en bra jul/nyår :) Min har varit bra den med! Ja usch för visdomständer, fyy alltså :(
    kram

    SvaraRadera
  6. cool design på läppstiften :p
    /linneakin

    SvaraRadera
  7. Ja dom jag testat var bra :)

    SvaraRadera
  8. sv: nae det är ju typ majs ;)

    / http://johannalives.blogg.se

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails