fredag 20 januari 2012

The Body shop 4-step smoky eyes 02 golden brown

Boxen som paletten kommer i/the box that the palette comes in
På baksidan av boxen finns instruktioner för hur du kan skapa sotade ögon/on the reverse side of the box you have instructions on how to create smoke eyes
paletten stängd/ the palette closed

paletten öppen, tre skuggor och längst ner till höger hittar du en gyllene highlighter /the palette opened, three shadows and in the bottom right corner you have a golden highlighter
Skuggorna utan primer/ without primer
 
med primer, highlightern ser du längst ner till höger/ with primer (I have also swatched the highlighter in the bottom right corner of my hand

lekte lite med skuggorna, i den här smikningen har jag duttat lite highlighter över skuggorna för ett mer skimmrande resultat/ here I have played some with the shadows, I put some of the highlighter on top of the shadows for a more shimmering result in this makeup

Nu har jag testat The Body Shops 4-step Smokey eyes i 02 Golden Brown som jag fick hem för ett tag sedan och tänkte jag skulle visa lite bilder och berätta vad jag tyckte. Paletten kommer från deras kollektion Smoke & Sparkle och finns även i Silver Black.

Vad: Smoky eye kit
Innehåll: Tre ögonskuggorn, en highlighter, en ögonpenna och en borste. På baksidan av kartongen den kommer i så finns även intruktioner för hur du kan skapa snyggt sotade ögon.
Pris: 295 kr

Min åsikt: De här skuggorna är riktigt fint pigmenterade och väldigt lättarbetade. Highlightern har en fin gyllene färg med lite glitter i. Det här kittet innehåller allt du behöver för att skapa sotade ögon och är perfekt att ta med på resan. Borsten som följer med är faktiskt också riktigt bra. Jag är dock inte så förtjust i pennan som jag tyvärr tycker är alldelens för hård men annars så älskar jag den här lilla smokey eye paletten.


Now I've tried the Smoky eyes palette in 02 Golden Brown from The Body Shop that I got home to try a while back and I thought I share some pictures and my opinion of this palette with you. This palette is from their Smoke & Sparkle collection and it also comes in the color Silver Black.

What: A smoky eye kit
The kit contains: Three eye shadows, a golden highlighter a eye pen and a small makeup brush. On the back of the box it comes in you can also find instructions on how to create smoky eyes. 

My opinion: These shadows are nicely pigmented and very easy to work with. The highlighter is a nicely golden color with some shimmer in it. This kit contains everything you need to create smoky eyes and is perfect to bring on vacation. The makeup brush in this kit is actually really good but I don't like the eye pen that I think is too hard to use around the eye area but other than that I love this smoky eye kit.

34 kommentarer:

  1. Gorgeous look and great tips! Thanks for sharing... xo style, she wrote

    SvaraRadera
  2. usefulpost ^_^

    MARC JACOBS GIVEAWAY:

    http://ontomywardrobe.blogspot.com/2012/01/giveaway-marc-by-marc-jacobs-earrings.html

    MARC JACOBS GIVEAWAY:

    http://ontomywardrobe.blogspot.com/2012/01/giveaway-marc-by-marc-jacobs-earrings.html

    SvaraRadera
  3. Superfint ju :)

    SV mja jag vet inte ännu, haha!

    SvaraRadera
  4. Det är så bra med guider :)

    SvaraRadera
  5. Gorgeous palette and look!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  6. vad bra med instruktioner på baksidan! Jag älskar sotade ögon, men kan inte göra det för jag är så dålig på att sminka mej haha..

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga nyanser!

    v: Tack sötnos! :)

    SvaraRadera
  8. Jag fick en fantastisk kol penna av Yves, bästa jag haft till skuggning =)

    SvaraRadera
  9. SVAR: Hoppas jag med, de som sponsrat mina tävlingar som man MÅSTE länka i, är så himla dryga och inte alls tillmötesgående liksom, vill bara avsluta deras tävlingar och sen aldrig mer ha tävlingar från de :O

    SvaraRadera
  10. snyggt snyggt :)
    /linneakin

    SvaraRadera
  11. SÅ bra att det finns instruktioner också!!

    SvaraRadera
  12. Godmorgon!

    Dagens blogg är nu utsedd, kika in och se om det var du som vann - eller anmäl dig igen! Glöm inte bort att det är nya regler nästan varje gång, för att göra det lite mer varierande och för att jag vill se att alla verkligen läser! Så LÄS REGLERNA! Okej?

    DIREKTLÄNK: http://angelica.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-10.html

    SvaraRadera
  13. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 16:03

    Ja jag hoppas det med. :)
    http://www.finest.se/sojkasframtid

    SvaraRadera
  14. Härligt att du gillade den. Det är viktigt att pigmenten sitter. Jag brukar alltid använda en primer under :)

    Märket på min var DHC :)

    SvaraRadera
  15. sv: Jag brukar också det:)
    Fin sminkning!

    SvaraRadera
  16. http://perfektion.blogg.se9 november 2012 16:04

    vilken bra!

    SvaraRadera
  17. sv: ja man kan få hem riktiga kap därifrån! :) jaha okej!

    SvaraRadera
  18. ooooh i like how this comes with instructions

    SvaraRadera
  19. Vinnaren av veckans blogg finns uppe nu!kolla ifall det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:
    http://anneliih.blogg.se/2012/january/veckans-blogg-7.html#comment

    SvaraRadera
  20. Ser riktkigty snyggt ut :)

    SvaraRadera
  21. http://eemma.se9 november 2012 16:06

    sv: okej, allt bra ikväll? :D

    SvaraRadera
  22. Älskar färgerna :D

    SvaraRadera
  23. Jag gillar kolpennor, brukar vara riktigt härliga att jobba med.

    SvaraRadera
  24. Övning ger färdighet, jag är verkligen inte heller duktig men man blir bättre när man övar.=)

    SvaraRadera
  25. Nej jag blir galen. Var ute lite i helgen och så och jag tror att det var mer än jag borde ha gjort för idag är jag något sämre. Jag har en förmåga att inte tillåta mig bli helt frisk innan jag ska stressa igång och göra saker.

    Den här paletten lät riktigt bra du:)

    SvaraRadera
  26. - ooh vad kul! Vill också ha en sån inbjudan :P

    SvaraRadera
  27. Tack den har verkligen kommit till användning i år, köpte den för etttag sen och ångrade mig då nästan att jag gjort det, nu är det ett av mina bästa köp :D

    Ska vi följa varandra via google?

    SvaraRadera
  28. That look is so gorgeous!!

    SvaraRadera
  29. Svar: Tack =) Jag är så glad att jag kom in på skolan =) Det var väldigt länge sen du skrev grattiskommentaren, men jag har inte svarat på några kommentarer på ett tag...
    Kram

    SvaraRadera
  30. Ja det är hopplöst, det blir en ond cirkel tillslut:(

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails