onsdag 11 januari 2012

Läsarfråga: Shoppa från Nasty Gal

Dress from Nasty Gal

Fick en läsare fråga från Sandra som undrade: "Hur lång tid tog leveransen från Nastygal? Vad kostar frakten och tullen? :)"

Jag beställde den här klänningen innan jul och då tog leveransen ca: 3 veckor till Sverige med USPS first class, priority ska gå lite snabbare (1-2 veckor istället för 2-3 veckor). Hur lång tid det tar beror lite på tullen. 

Frakten kostade när jag kollade 104.12 kr ($ 15) för first class utan spårningsmöjlighet, 242.94 kr för USPS Priority Air mail eller 270.71 kr ($35) för USPS express mail (5-7 dagars leverans). Vad  frakten blir kan du se då du beställer då hur mycket den blir i svenska kronor beror på valutakursen.

Hur mycket tullen blir beror på hur mycket du handlar för. På tullverkets hemsida hittar du en avgiftsguide där du kan räkna ut vad tullen kommer att bli. Den hittar du här.

Du kan få priserna på Nasty Gal:s hemsida i kronor men betalningen sker i USD. Du kan betala via Paypal om du vill. 

Hoppas det hjälpte. Lycka till med shoppingen!=) 


I got a question from a Swedish reader about shopping from Nasty Gal, since the answer only apply when shopping from Sweden I want be translating this post.


17 kommentarer:

  1. vilken fin :D

    SVAR: Verkligen, förstår inte hur folk tänker! :O

    SvaraRadera
  2. Vad snygg!

    Sv, ja det är ju det. Ibland skiljer det ju rätt mycket mellan olika butiker.

    SvaraRadera
  3. SVAR: Vad tråkigt att du inte kunde gå, men finns fler tillfällen att bära den underbaringen på :D

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket, jag gillar jeansen jätte mycket :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Oj, vad mycket att hålla reda på! Jag skulle nog få en chock om jag handlade kläder från utländska sidor hihi..

    SvaraRadera
  6. Svar: Okej :)
    Idag ska jag bara plugga och vara aktiv med bloggen. Händer ikväll? kram!

    SvaraRadera
  7. that's such a lovely dress, but without that black sifon belt...my opinion ;) kisses&take.care

    SvaraRadera
  8. http://annakatana.devote.se9 november 2012 16:02

    Det var bara så att mitt gamla jobb slutade då (:

    Skönt att febern gett med sig.

    SvaraRadera
  9. Inte lika mycket att hålla reda på om man håller sig till Europeiska webshoppar. Då slipper man tull och många brittiska webshoppar har t.om. fri frakt till Sverige.=)

    SvaraRadera
  10. Jag törs inte beställa från utlandet, jag fattar aldrig vad det kommer kosta.

    SvaraRadera
  11. http://annakatana.devote.se9 november 2012 16:02

    Håller verkligen med. Tycker att jag packar o packar men det händer ingenting,suck.

    SvaraRadera
  12. snygg!
    /linneakin

    SvaraRadera
  13. Supersnygg ja :)

    sv: Ja, de tär kul att recensera ibland :)

    SvaraRadera
  14. - nasty gal har massa fina kläder :)! kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails