tisdag 17 januari 2012

Intervju: Those Dancing Days



När P3 Guld nomineringarna presenterades så fick vi chansen att ställa våra frågor till de nominerade. Jag passade på att ställa några korta frågor till tjejbandet Those Dancing Days, som var hur trevliga som helst ifall ni undrar. Gruppen består av fem tjejer men när jag träffade dem så var de bara fyra av dem som var på plats.

Tjejerna är nominerade i kategorin årets grupp och tycker det känns jättebra.
De berättar för mig att de har spelat tillsammans i sex plus år och jag kan inte låta bli att häpnas lite över att de spelat tillsammans så länge eftersom tjejerna ser så unga ut. Tjejerna är unga också men de började spela tillsammans tidig. Från början var det bara på fritiden men sedan gick det bra och de har spelat tillsammans på heltid och turnerat runt om i världen.

De berättar också att de aldrig har haft stylister eftersom de är tjejer och det då lätt blir fokus på kläder och de vill att fokus ska vara på deras musik. De tycker dock det är kul att vara snygg och att kläder och stil kan förstärka det man vill säga, vad man står för och vem man är. De säger även att när man turnerar tillsammans så kommer man så nära varandra så det är naturligt att man formas mycket efter varandra och får ett gemensamt intryck men att nu när de har tagit en paus så kanske de utvecklas åt andra håll igen och får en mer egen stil.

Sjävklart måste jag även passa på att fråga tjejerna har någon favoritbutik där de tycker om att handla sina kläder och får till svar att de förespråkar second hand shopping som är bra för miljön och man hittar schyssta grejer. De tycker att det är kul att besöka second hand butiker utomlands för det känns så festligt. När det gäller butiker i Stockholm så fick jag två tips av tjejerna: Myrorna på Odenplan och Myrorna vid Adolf Fredriks kyrka.

Har ni inte lyssnat på Those Dancing Days så tycker jag ni ska besöka deras myspace sida och lyssna lite.

10 kommentarer:

  1. http://eemma.se9 november 2012 15:47

    var gärna med i min nya tävling!
    http://eemma.se/2012/january/tavling-vinn-presentkort-pa-fijnse.html#comment

    ber om ursäkt om du inte gillar tips ^^

    SvaraRadera
  2. Inte ja attans....:(
    Hoppas du gillar vårkollektionen av OPI lacken!

    SvaraRadera
  3. Eller hur! :) Hade varit gött!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte lätt - det finns ju sååå många att välja mellan! :) http://sandratorn.se

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att läsa

    SvaraRadera
  6. Svar: Jag svarar på kommentarer :)
    Vad ska du göra idag då?

    SvaraRadera
  7. sv: Du kan läsa här: http://lienes.blogg.se/2012/january/och-de-kollade-pa-mig-sa-som-om-jag-inte-h.html#comment

    SvaraRadera
  8. sv: Jaa, det var fruktansvärt roligt :D Kommer nog spendera de mesta av min tid på den dära sidan väääldigt mycket! //Dessan

    SvaraRadera
  9. Oh vad rolig gej att få intervjua och dessutom att få intervju ett sådant band. Det måste vara extra spännden att få prata med dem som faktiskt är i början av sin karriär :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails