torsdag 26 januari 2012

Bloggträff hos The Body Shop


Chocomania produkter i butiken/ Chocomania products in the store


White musk Libertine
Fina Chocomania tvålar/ Cute heart shaped Chocomania soaps
Påsar med mini tvålar/ bags whit mini sized chocomania soaps


Vi fick även med oss produkter hem för att testa i en fin hjärtformad box/We also got some products with us to try. They came in this heart shaped box
Innehållet i boxen vi fick med oss / here you can see what was inside the box we got

I morse så var jag och några andra bloggare på bloggträff hos The Body Shop som presenterade sina nyheter för första kvartalet 2012. Det bjöds på en god frukost bestående av smörgåsar, juice, kaffe, te och yoghurt och sedan så fick vi produkterna presenterade för oss.

Fokus låg på limited edition serien Chocomania som kom ut i butik igår och som redan verkar ha sålt väldigt bra. Serien kommer att finnas i butik under ca sex månader men chokladdoftande produkter kommer sedan att finnas kvar i det ordninarie sortimentet men inte med detta utseende.

Man presenterade även Nutriganics Drops of youth som är ett eco certfierat superserum bestående till 98% av naturliga ingredienser. Serumet kommer att finnas i butik från och med 15 februari 2012 och det här blev jag väldigt nyfiken på kan jag säga. 

Chocomania serien överraskade mig positivt med att inte lukta så otroligt sött och starkt utan den hade en mer elegant och mogen chokladdoft som jag verkligen gillar. Mer information om produkterna får ni senare när jag hunnit kika igenom pressmaterialet och självklart fick vi även med oss Chocomania hem för att testa, som ni kan se på sista bilden, så ni kommer även att få veta vad jag tycker om produkterna sen jag hunnit testa dem. 


This morning me and some other bloggers attended a bloggers meeting at The Body Shop Sweden where we got a nice breakfast while they told us about their new products for the first quarter of 2012.

They focused on their new limited edition line Chocomania that landed in stores yesterday and that seem to have already sold very well. Chocomani will be available in stores for about six months but after that they will still have chocolate scented products in their assortment but not this exact line with this look.

We also got their new super serum Nutriganics Drops of youth presented for us. This serum will be in store from February 15 th 2012 and I'm really curios about this product. It's eco certifide and it contains of 98% natural ingrediens.

I was happily suprised by the elegant and mature chocolate scent in the Chocomania products that I had feared would have a too sweet scent for my taste. But I really liked it. You will get more information about the products once I have had more time to go through the press material and of course we also got to bring home some Chocomania products to try (as you can see in the last picture) so once I have had time to try them I will also share my personal opinion about the products with you.

38 kommentarer:

  1. jag vill också gå på dessa event, de är de enda jag inte får inbjuningar till.. konstigt :(

    SvaraRadera
  2. Det lät ju inte helt fel :)

    sv: Tack söta! :) Min lördag blev riktigt härlig, din med hoppas jag!

    SvaraRadera
  3. Vad mysig morgon du har haft medan jag satt och pluggade :P Liiite orättvist ;)
    Nej, det går bra hittills, ska läsa lite mer och koppla litteraturen till mina uppgifter och sånt bös.

    SvaraRadera
  4. sv: Jadå, därför köpte jag båda:)

    SvaraRadera
  5. http://annakatana.devote.se9 november 2012 16:09

    Ser ut och låter som att du hade en riktigt bra förmiddag. Hoppas produkterna du fått med dig hem är bra nu.

    Jag har fortsatt att packa här hemma inför flytten och även hunnit flyttstäda ett rum. Ska packa lite till sen ska jag ta det lite lugnt, är ju trots allt min enda lediga dag denna vecka (:

    SvaraRadera
  6. Lät som du hade det trevligt :)

    Ja teet var mycket gott :)

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fuskigt! Varför har de inte sånt här där jag bor för!? Jag fick med mig ett test av chokladbodybutter som jag inte testat än. Men jag ska nog ta och göra det nu :P

    SvaraRadera
  8. - Den gick kanon bra ! :D
    Jag kanske är rätt bra ändå :)

    SvaraRadera
  9. SVAR: Ja, himla skönt att slippa betala för tampongerna :)

    SvaraRadera
  10. SVAR: Ja, himla skönt att slippa betala för tampongerna :)

    SvaraRadera
  11. Oj så roligt. Du får verkligen gå på mycket skojiga saker. Hur lyckas du bli bjuden på allt?

    SvaraRadera
  12. SVAR: Ja, himla skönt att slippa betala för tampongerna :)

    SvaraRadera
  13. Tack så mycket vad du är rar :) Vad mysigt med bloggträff på body shop, underbara bilder!
    kram

    SvaraRadera
  14. Är såå sugen på de chokladprodukterna :D

    SvaraRadera
  15. http://eemma.se9 november 2012 16:09

    sv: jag mår bra :D vad har du för dig ikväll? =) kram

    SvaraRadera
  16. Åh men gud vad härligt hur kom det sig att du fick gå jag vill okcså!!!

    Ja jag gör ganska mycket smycket själv,var dock ett tag sen nu men det blir lite emellanåt :D

    SvaraRadera
  17. Kali mår nu bra iaf :)

    Ah spännande med choklad, vet dock inte om man vill gå runt och lukta det?

    SvaraRadera
  18. Så mysigt! Den där nya lukten lär ju dofta ljuvligt!

    Oj, 27spänn för 1 skyr???? man ska inte handla på hemköp! haha. de är ju alltid dyra :P vi har extrapris på ica på dem denna veckan. 2st för 28kr =)

    SvaraRadera
  19. Vad roligt :-)
    Hoppas du äär nöjd med produkterna. Ja visst går det fort! Milla är snart tio månader :-)

    SvaraRadera
  20. Jag testade min igår och först liggade jag inte alls doften, men sen när den kom på kroppen och fick smälta in så blev doften bättre. Jag önskar mig en snarlika för den hjärtasken du fick är inte samma som i tidningen tror jag av min sambo till allahjärtans dag :)

    SvaraRadera
  21. Couture Carrie9 november 2012 16:09

    Love The Body Shop!
    Fabulous pics, darling!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  22. Hi! OMG what a great morning I imagine! Wish I spent a whole morning with others blogger inside The Body Shop here in Brazil!

    Lovely blog!

    x x

    SvaraRadera
  23. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 16:09

    Men gud så trevligt! :)
    http://www.finest.se/sojkasframtid

    SvaraRadera
  24. Just den där hjärtformade vi fick finns tyvärr inte till försäljning men det finns en hjärtformad plåtask med mindre produkter att köpa, i Stockholm på Drottninggatan var den dock redan slutsåld men jag hoppas du får din hjärtformade ask till Alla Hjärtans dag.=)

    SvaraRadera
  25. jag testade min igår och först gillade jag inte doften men det blev bättre :) jag har önskat mig en sådan hjärtformad förpackning av Jonas i alla hjärtans dag present ;)

    SvaraRadera
  26. Ja, det går framåt iaf :) Nu får jag se till att knyta ihop allt idag, för den ska in ikväll! :)

    SvaraRadera
  27. Härligt event! :) Har dock hört en del om BS som får mig att tveka över deras kvalite och produkter på sistone.

    sv; ja, visst var det snällt av han. Tyckte det räckte med blommogrammet jag fick medans han var i Aplerna hehe. Förresten, supertrevlig din karl är :-)

    SvaraRadera
  28. Jag tycker faktiskt inte att produkterna luktar så "chokladigt", du får lukta på dem i butik någon gång.=)

    SvaraRadera
  29. Gud va fina produkter ni fick med er hem!
    ps: tusen tack för dirt tips gällande hårfärg!

    SvaraRadera
  30. Ja så fruktansvärt dåligt av dom på sjukhuset att göra så. Man ringer ju och talar om om ens läkare är sjuk.
    kram

    SvaraRadera
  31. SVAR: Men verkligen, jag älskar paket :D

    SvaraRadera
  32. - Ja det är den, :) Om man låter bli att kolla på delen då hunden dör. :)

    SvaraRadera
  33. lavali.blogg.se9 november 2012 16:10

    Tassar förbi och lämnar lite avtryck efter mig.
    Hoppas du får en trevlig helg :)


    ---------------
    ..::Fotobloggen utan gym och dieter::..

    SvaraRadera
  34. lavali.blogg.se9 november 2012 16:10

    Tassar förbi och lämnar lite avtryck efter mig.
    Hoppas du får en trevlig helg :)


    ---------------
    ..::Fotobloggen utan gym och dieter::..

    SvaraRadera
  35. Jo, tack och lov får vi ju lördagen tillsammans:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails