tisdag 10 januari 2012

The Body Shop Spiced Vanilla Shower Gel

The Body Shop Spiced Vanilla Shower gel är en av The Body Shops julprodukter som jag testat. 

Vad: Duschkräm 
Pris: 95 kr för 250 ml

Min åsikt: Jag brukar ha lite svårt för produkter med vaniljdoft då jag tycker att många luktar väldigt barnsligt och alldelens för sött (tänk vaniljglass) men den här har en diskret kryddig och mer vuxen vanlijdoft som jag verkligen gilar. Den här duschkrämen skummar fint och jag känner mig riktigt ren och fräsch efter att jag använt den. Det är dock inte så mycket av den diskreta vaniljdoften som sprider sig i duschen då man använder den som stannar kvar på huden efter duschen så vill man behålla den får man nog smörja in sig efter duschen med body butter från samma serie. Huden känns mjuk och len efter att jag använt den här och jag önskar att Body Shop skulle göra Spiced Vanilla till en del av sitt ordinarie sortiment.



I've been trying The Body Shop Spiced Vanilla Shower gel that's one of their Christmas products. 

What: Shower gel

My opinion: I'm usually not a fan of products that has a vanilla scent since many of them have a very sweet and childish scent (think vanilla ice cream) but Spiced Vanilla has a more spicy and more grown up vanilla scent that I really like. It lathers well and and I feel clean and fresh after using this. The discret vanilla scent that spread in the shower when using it doesn't stay on the skin that long after the shower though so if you want to keep the scent I suggest combining the shower gel with the body butter from the same product line. My skin feels nice and soft after using this product and I really wish that Body Shop would make Spiced Vanilla part of their regular selection. 

15 kommentarer:

  1. Jag som älskar vaniljdoft! Vore nog ngt för mig :)

    SvaraRadera
  2. Partikularrak Partikularrak9 november 2012 14:56

    I like the vainilla scent fom the body shop and also from Zara.
    Kisses
    http://enarasthings.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. I really like the body shop products!

    SvaraRadera
  4. Vanilj doftar så himla gott :). Jag älskar doftljus med vanilj, det köper jag alltid om jag ska ha ljus xD.

    SvaraRadera
  5. Svar: Det blev "Den osynliga flickan". Har du läst den? :)

    SvaraRadera
  6. Svar: Jo den verkar ganska bra faktiskt :)

    Vad har du för dig då?

    SvaraRadera
  7. Jag har denna duschcream!! :D underbar!

    tack tack! Ja thailand kommer bli underbart!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon! Nu är dagens blogg utsedd hos mig och en ny tävling har startat. Denna gång är det nya regler, så VAR NOGA ATT LÄSA REGLERNA!

    DIREKTLÄNK: http://angelica.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-7.html

    SvaraRadera
  9. SVAR: Usch då! Inte kul med feber, krya på dig :)

    SvaraRadera
  10. jag gillar vaniljdoft ändå. fast kokosnöt är min favorit på loations :)

    /linneakin

    SvaraRadera
  11. - älskar vaniljdoft! kram fina du!

    SvaraRadera
  12. Håller med, jag gillar också denna lite mognare vaniljdoften. Dock är jag inte överförtjust i produkten duschgel som så, men jag vet inte riktigt varför =) Så kan det bli ibland...

    SvaraRadera
  13. Hej, fin blogg! Kolla gärna www.casio-klockor.se och se vad du tycker :)

    SvaraRadera
  14. Jag är ju en av dem som ÄLSKAR vanilj, så den skulle jag gärna vilja prova :) Har haft en edt från The Body Shop i vaniljdoft, och den var också lite "vuxnare" med lite rundare och fylligare ton.

    SvaraRadera
  15. åh, kanske testar den någon gång!:D

    tack ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails