tisdag 23 februari 2010

Änglar finns dom?


Ni kanske undrar om änglar finns? Då kan jag tala om för er att det gör dom! När jag skulle hem från flygplatsen idag så gick tunnelbanan bara halva vägen sen var det ersättningsbuss som gällde. Tyvärr så fick inte ens en tredjedel av alla passagerar som väntade på att komma hem plats på bussen och det gick jättelång tid innan det kom en ny så då hade det blivit ännu fler som ville med på bussen. Tyvärr är jag inget vidare på att tackla mig så jag kom inte med bussen helt enkelt. Bestämde mig för att ta en taxi istället, villket även många andra gjorde, och självklart var det hela tiden någon som knuffade undan mig och stal taxin för mig. Frös om fötterna så det gjorde så ont att jag bara ville gråta...

Vet ni vad som då hände? En bil med en kvinna och en tjej i min ålder stannade med bilen och undrade om någon skulle dit de skulle. Dit det skulle var en bit på min väg så jag fick åka med. Kvinnan körde mig ända hemma! Tänk att det fortfarande finns underbara människor där ute som faktiskt hjälper sina medmänniskor. Sänder tusen tacksamma tankar till min okända välgörare som plockade upp mig och en annan tjej och kör oss hem utan att begära något i gengäld.

8 kommentarer:

  1. Vilka snälla människor där finns :)

    SV; ja precis, man vill ju ha en bra produkt :)

    Du får gärna vara med i min tävling också om du känner för det.

    SvaraRadera
  2. oh ibland finns det härliga människor :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jätte tråkigt, men man får göra det bästa av det :)

    Ja, det blir man verkligen :)

    SvaraRadera
  4. blir nog en lugn helg med mkt tv och film antagligen.. :)

    SvaraRadera
  5. jo rätt så. men ahde ju tänkt vara i gbg...så inte riktigt så..men bättre än inget :)

    SvaraRadera
  6. Blir väl en annan tur till gbg :)

    SvaraRadera
  7. sv: Tack, jag mår mycket bättre nu :)

    SvaraRadera
  8. sv : aw :)
    Så bra!
    Jodå det är ganska bra med mig , lite förkyld bara xd

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails