tisdag 14 maj 2013

Cathi Unsworth: Weirdo

Nu har jag läst ut Cathi Unsworths bok Weirdo. Eller ja, det var ett tag sedan jag läste ut den men har inte hunnit att recensera den förrän nu...

Handling: För tjugo år sedan dömdes den då 15-åriga Corrine Woodrow för mordet på en av sina klasskamrater. Nu visar DNA att någon annan verkar ha befunnit sig på mordplatsen. Privatdektektiven Sean Ward får i uppdrag av en advokat som försöker fria Corinne att åka till Norfolk för att utreda mordet och försöka ta reda på vad som egentligen hände för 20 år sedan. På plats möter Sean en småstad som döljer många hemligheter och där det verkar finnas de som inte vill att sanningen ska komma fram.

Jag tyckte den här boken var riktigt bra. En välskriven och bra deckare som inte blev förutsägbar. Boken höll mig i spänning ända till sista sidan. Boken utspelar sig i riktigt småstadsmiljö och jag gillar den mystiska spänningen som skapas av att mordet verkar ha anknytning till svart magi. Jag kan inte låta bli att gripas av Corrines tragiska livsöde. Helt klart en bok jag rekommenderar. 



Now I've read Cathi Unsworths Weirdo. I actually finshed reading the book a while ago but I haven't had time to review it before now. 

The book is about a murder that took place 20 years ago. The then 15 year old school girl Corrine Woodward was convicted for killing a classmate. Now new DNA shows that someone else was present at the murderscene. A lawyer that tries to clear Corrine hires the private detective Sean Ward to investigate the old murder and try to find out what really happend and how it was that was there with Corrine and the murder victime at the time of the murder. It soon becomes clear that Norfolk is a small town with lots of secrets and that some people doesn't want the truth to come out.

I really enjoyed this book. It's a well written crime novell where the story isn't forseeable. The book held my interest till the last page and was thrilling till the end. The book takes place in a real small town envirement and I like the mystic feeling around the fact that the murder looks like it could be connected to black magic and I can't help but be captivated by Corrines tragic life. I really recommend this book.

24 kommentarer:

  1. Ja det var lite synd, men hoppas att jag blir nöjd när jag går dit i sep :)

    SvaraRadera
  2. Linda Kristoffersson14 maj 2013 20:45

    Åh emn vilket bra lästips, måste spanas in! :)

    SvaraRadera
  3. Michelle Verpuggi14 maj 2013 20:46

    amazing! I follow you now back xjes
    www.supongoestilo.blogspot.nl

    SvaraRadera
  4. patriciac.blogg.se14 maj 2013 23:12

    - Jag verkligen älskar min lilla dalahäst:)

    SvaraRadera
  5. Agnieszka Guerrero Olesinska14 maj 2013 23:56

    Cool book

    Kisses

    Aga

    www.agasuitcase.com

    SvaraRadera
  6. oh cool, i had never heard of this :)

    SvaraRadera
  7. Irina dosminutosblog15 maj 2013 07:48

    I don't know it but I'll look for it :)

    SvaraRadera
  8. greattt!!

    http://thefantasticfashionworld.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  9. I am always excited to read crime novels, they put you in suspense, this one sounds interesting.
    rock4less.blogspot.co.uk

    SvaraRadera
  10. MADDISENJ.SE15 maj 2013 11:04

    Kul med boktips!

    SvaraRadera
  11. Jag har den som ljudbok. Nu får jag ta tag och lyssna på den :)

    SvaraRadera
  12. aniacytrynka15 maj 2013 14:20

    I like reading :)
    http://anna-and-klaudia.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. I do love a good murder story - might give it a go!

    Edita
    www.pret-a-reporter.co.uk

    SvaraRadera
  14. Love to read crime books so this one inspires me!:) Kisses! xo

    http://lilliness.blogspot.it/

    SvaraRadera
  15. Ooh, jag kan t.o.m tänka mig att läsa den här boken,

    och jag läser/köper aldrig deckare! =D
    Läser annars enbart självbiografier, men den här verkar vara värd att läsas!


    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  16. dagens blogg är avslutad, kika in och se om det blev du. om inte? anmäld dig gärna igen :D <3

    SvaraRadera
  17. I am always excited to read crime novels, they put you in suspense, this one sounds interesting.
    rock4less.blogspot.co.uk

    SvaraRadera
  18. I like reading :)
    http://anna-and-klaudia.blogspot.com

    SvaraRadera
  19. Edita Lozovska13 april 2014 14:52

    I do love a good murder story - might give it a go!

    Edita
    www.pret-a-reporter.co.uk

    SvaraRadera
  20. Love to read crime books so this one inspires me!:) Kisses! xo

    http://lilliness.blogspot.it/

    SvaraRadera
  21. greattt!!

    http://thefantasticfashionworld.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  22. Kul med boktips!

    SvaraRadera
  23. Jag har den som ljudbok. Nu får jag ta tag och lyssna på den :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails