onsdag 30 september 2015

Sóley lind sturtusápa natural shower gel

Sóley lind sturtusápa natural shower gel

Vad: Duschgel
Pris: 230 kr/250 ml

Om produkten: Naturlig duschgel som också ska gå att använda som schampo.

Min åsikt: Jag har inte testat tvätta håret med denna så om den även går att använda som schampo vet jag inte. Jag använder helst salongprodukter i håret. Jag kan testa även icke-salongsprodukter men duschprodukter som även fungerar som schampo är inte min grej.

Som duschgel så känns den inte så uttorkande och jag känner mig ren och fräsch efter användning. Det är kul att den är naturlig och innehåller vilda isländska örter. Tyvärr så är jag inte så förtjust i doften som påminner mig om blött och murket trä och mossa. Jag gillar däremot den smidiga pumpflaskan.

Slutsats: Jag kommer personligen inte att köpa denna. Jag gillar inte doften och den är inte så fantastisk att jag är beredd att betala det relativt höga priset för den. Särskilt inte när jag har så svårt för doften som jag faktiskt har. Ett tips om man gillar naturliga produkter och är nyfiken på denna är att doften på den på någon salong som säljer Sóleys produkter och se vad man tycker om doften innan man slår till och köper den. 

Lind betyder källvatten på isländska. Vattnet kommer från berget Kaldurbakkur på norra Island.



Sóley lind sturtusápa natural shower gel



What: Shower gel

Price
: 21 /250 ml


About the product: A shower gel with natural ingredients which also are supposed to work as a shampoo

My opinon:
I don't know if this product works well as a shampoo because I haven't tried to wash my hair with it. I prefers products from hair-salon brands for my hair. Sometimes I try non-salon-products but I am a bit skeptical about body and hair products.


As a shower gel it doesn't make my skin dry and I feel clean and fresh after using it. I like that it has natural ingredients such as the Icelandic wild herbs. Unfortunately I am not a big fan of its scent. It reminds me of wet wood and moss. I do like the convenient pump bottle though.

Conclusion: Personally, I won't buy this product. I don't like the scent and it isn't such a fabulous product that I'm ready to pay the rather expensive price to get hold of it. This is the case especially since I don't like the scent. If you like natural products and are curious about this shower gel I suggest you visit a place that sells products from Sóley and experience the scent in real life before buying it.


Lind is Icelandic for spring water. The water comes from the mountain Kaldurbakkur located in the north parts of Iceland.

  

10 kommentarer:

  1. Ah... bad that you didn't like the scent. Natural products are like this, the scent is normally strange. But I once used a shower gel that worked for hair too, and it was good, though not with a bad scent!
    DenisesPlanet.com

    SvaraRadera
  2. Wet wood and moss, I know what you mean. It can be refreshing but I also would not pick this smell first or even second or third :) Great review!

    All Things Bright and Lovely

    SvaraRadera
  3. I didn't know this brand! Thanks for the review!

    xx
    simplypinkblog.blogspot.pt

    SvaraRadera
  4. Hej, Im back. Döden och koma kom i vägen.

    Gillade inte heller doften på den... Visste inte att man kunde använda den till håret, men jag hade nog inte velat testa det ändå.

    SvaraRadera
  5. Åh, hittills har jag bara provat GLÓey från Sóley och den gillar jag veeerkligen. Fick också eyGLÓ och nåt mer som prov (alltså pytteliten burk) igår på ett event där grundaren var. Hon var supertrevlig och jag gillar Sóleys grundtankar och visioner. Ska bli kul att testa eyGLÓ :)

    SvaraRadera
  6. Great blog!
    Would you like to support each other by following each other´s blog? ^_^

    Et Omnia Vanitas

    SvaraRadera
  7. Great blog!
    Have a nice evening!
    Photographer Gil Zetbase
    http://www.gilzetbase.com/

    SvaraRadera
  8. Great selection!
    Have a nice week!
    Angela Donava
    http://www.lookbooks.fr/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails