måndag 21 september 2015

No7 Protect & Perfect Day Cream & Night Cream






Jag har testat No7 Protect & Perfect Day Cream och Night Cream. Dessa kostar ca; 255 kr och går att hitta på t.ex. Apoteket Hjärtat. Produkterna ska passa dig som är 25 år och äldre. Dagkrämen har SPF 15 vilket jag tycker är bra. Dagkrämen känns lite fetar än vad nattkrämen gör och gör att min hud blir lite blank under dagen. Nattkrämen gillar jag bättre då den inte känns lika fet som dagkrämen gör. Varken dag eller nattkrämen tillför dock tillräckligt med fukt för min hud. Jag har haft normal hud tidigare som varken blivit speciellt torr eller fet men de senaste åren har min hud blivit känsligare och har även lättare att bli yttorr, särskilt under vinterhalvåret. No7 Protect & Perfect fungerar inte alls för mig vintertid däremot fungerar produkterna lite bättre under sommaren. Men jag gillar inte att dagkrämen gör mig blank. Eftersom dagkrämen gör min hy blank och produkterna inte är tillräckligt fuktgivande för mig kommer jag inte att köpa dessa.

Lumene har dag- och nattkrämer i ungefär samma prisklass (lite billigare till och med) som jag tycker bättre om. De kan vara värda att prova om man inte vill lägga så mycket pengar på sin hudvårdsrutin. Sedan är det såklart väldigt individuellt vilka produkter som fungerar för just dig. 

Tidigare har jag bara testat makeup från No7. No7 Stay Perfect Nail color i Devils Delight kan ni spana in här, No7 Stay Perfect Nail color Vivid Violet kan ni se här och No7 Moisture Drench Lipstick i Siren kan ni se här.

 Har du prövat något från No7? Vad tyckte du om produkterna?



I have tested No7 Protect & Perfect Day Cream and Night Cream. The products are suppose to work well for persons that are 25 years old or older. I like the fact that the day cream contains SPF 15. The day cream feels a bit more heavy than the night cream and makes my skin a bit shiny and greasy during the day. I like the night cream better since it doesn't feels as heavy as the day cream. Neither the day or the night cream gives enough moisture to my skin though. Previous my skin type was normal and didn't become very dry nor did it get greasy but my skin has become more sensitive during the last years and sometimes becomes surface-dry especially during the colder winter months. No7 Protect & Perfect doesn't work for my skin at all during winter. The products work a little bit better during the summer. But I do not like a day cream that makes my skin shiny and greasy. I won't buy these products since the day cream makes my skin looks shiny and feel greasy and none of the products are moisturizing enough.

Lumene has day- and night creams at approximately the same price (a little cheaper actually) which I are more fond of. They can be nice to try if you don't want to spend a lot of money on your skin-care-rutine. But remember that it is very individual which products that works for you.

Previously I have only tried makeup from No7. You can check out No7 Stay Perfect Nail color in Devils Delight here, No7 Stay Perfect Nail color in Vivid Violet here and No7 Moisture Drench Lipstick in Siren here.      


Have you tried anything from No7 and if so did you like the products?

12 kommentarer:

  1. Tråkigt att de inte fungerar för dig under vintern.

    SvaraRadera
  2. i too have very oily skin and prefer staying away from the products that aggravate the problem. Great review :)

    SvaraRadera
  3. I seriously want to try this brand 😊
    http://freshfacebeauty.in

    SvaraRadera
  4. Such an awesome post. I absolutely adore this. Happy Wednesday dear! :)


    STYLEFORMANKIND.COM
    Facebook
    Instagram
    Bloglovin

    SvaraRadera
  5. Kanske ska ta och prova den :)

    SvaraRadera
  6. Not good the products left your skin shiny- I'm the same way, I like a matte finish!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails