onsdag 2 september 2015

Hud & kosmetik 2015

 Program for the days and maps over the exhibitors
 Daisy Beauty had a lounge where bloggers and press could rest.
 The press and bloggers lounge was a great idea. I really, really needed to rest my feet after hours of walking around meeting all the exhibitors. Bad day to wear heels... But the nice sofas at Daisy Beautys lounge saved my day. And my feet.
 The stage
 Leighton Denny fall winter 2015 - I am goddess

 South African skincare brand Esse organic skincare
 Esse the plus range. Their probiotic product line that was launched in Sweden yesterday.
 Of course their was a bubblebar. Some bubbly to drink is always a good idea.
 Babor Trend Colours 2015 looks lovely.
 And of course great skin is the foundation of all beauty. Here are some products from Babor.
 Insight Cosmetic Groups booth. They have for example CND. Since I have a thing for nail polish I spent some time here.
I missed Jane Iredale at Daisy Beauty Expo this spring but this time I didn't. 

Idag och imorgon går Hud & kosmetikmässan 2015 av stapeln i Kistamässan. Hud & Kosmetik arrangers av SHR, Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation, och mässan pågår i år samtidigt som Apotek & Egenvårdsmässan så man kan besöka båda mässorna. 

Hud & Kosmetik vänder sig till branschfolk och inträde är gratis för dem som arbetar inom branshen. Man kan anmäla sig på mässans hemsida. Där kan ni även hitta en lista över alla utställare. Jag blev otroligt glad när jag som bloggare fick en pressinbjudan till mässan tidigare i sommar. Tyvärr hade jag bara möjlighet att delta idag. Hade väldigt gärna velat gå imorgon med men kunde bara ta ledigt en dag. 

Det var strax över 70 utställare på plats som man kunde besöka tror jag. Då har jag inte räknat med utställarna på Apotek & Egenvårdsmässan som hölls i anslutning till Hud & Kosmetik och som man också hade möjlighet att besöka. 

Utöver att man kunde besöka alla utställare och tala med dessa och titta och klämma på massor med spännande hudvårdsprodukter och smink så fanns det även möjlighet att göra diverse olika hudvårdsbehandlingar och lyssna på intressanta seminarier. 


Idag kunde man bl.a. lyssna på Pär Svahnberg, kemidoktor och ingrediensexpert som anlitas av bl.a. Apoteket AB. Hans seminarium hette Parabener, p-piller och paprika - hormonstörande eller inte?

Imorgon ska Socialdepartementet vara på plats och tala om skönhetsutredningen. Det är ett seminarium som jag gärna hade gått på om jag hade kunnat delta imorgon med. Imorgon går dessutom SM i makeup av stapeln.

På mässan kunde man hitta massor med spännande produkter som t.ex. ansiktsmasker med guld från Jamela. Man kunde testa deras underögonmask på plats så det sprang omkring folk med små guldmasker under ögonen. M Picaut skincare visade upp lite spännande produktnyheter och på plats kunde man även hitta produkter från I love my muff (några gissningar på vad det är för produkter?). Man kunde få naglarna lackade på mer än ett ställe om man ville det. Jag spanade in Leighton Dennys nagellack, ett märke som jag faktiskt inte provat, och CND som jag har provat. Swatches på lack från CND:s höstkollektion kommer upp på bloggen inom kort.

Jag besökte gänget från Dermarome och kikade på Decleors senaste samarbete med klädmärket Dagmar, luktade på Bliss nyaste body butter Cassis + Sandalwood som luktar otroligt gott, kikade på julklappstips från Matis och tittade närmare på bareMinerals Blemish Remedy Foundation. Jag har fått hem Blemish Remedy i ett pressutskick redan men nyansen jag fick hem är för mörk för mig så det var intressant att få se produkten på riktigt så jag kunde se lite vilken färg jag skulle behöva. Jag hade dessutom sådan tur att man i Daisy Beautys Lounge fick med sig en sample av Blemish Remedy hem så då kunde jag välja en i en färg som passar mig så jag kan testa den riktigt innan jag skriver om den. Jag lyckades däremot inte stöta på Kicki Norman, chefredaktör för Daisy Beauty, i deras lounge idag.

Det var roligt att det var så många naturliga och ekologiska hudvårdsmärken på plats. Jag blev väldigt nyfiken på c/o Gerd's Cloud berry facial oil. Jag kommer ju från norrland och då kan man ju inte annat än gilla hjortron, eller hur? Självklart fanns det massor med fler utställare på plats än de jag har nämnt här men det vore omöjligt att skriva om alla tyvärr.

Ja som ni kanske förstår så hade jag inte direkt långtråkigt idag. Jag är fullmatad med information. Jag kommer självklart att berätta mer om de olika produkterna jag fick med mig hem från mässan längre fram. Det enda tråkiga med dagen var väl vädret. Det regnade och blåste otroligt mycket när jag gick till mässan så trots paraply var jag genomblöt när jag anlände. Men jag torkade så det kändes som ett rätt litet problem.



Today and tomorrow the Hud och Kosmetik 2015  (Skin and Cosmetics 2015) is taking place in Kista. Skin & Cosmetic is arrange by SHR, the Swedish Skin therapist's Organization, this year the event is occurring at the same time as Apotekt & Egenvårdsmässan. So if you want to visit both exhibitions there is no problems.

Skin & Cosmetic is targeting professionals and there is no entrance
fee for people working in the field. At the home page of the fair you can sign up. You may also find a list of all exhibitors. I was actually surprized and happy when I as a blogger received a press invitation to the fair earlier this summer. I could unfortunatly  only participate today. I would have liked to attend tomorrow aswell but I could only get one day off from work.

I think there were a little bit more then 70 different exhibitioner to visit excluding the exhibitioners associated with the apoteket fair that also were possible to visit.

You could of course visit all the different exhibitors and talk to the them and try a massive amount of different exiting skin care products and make up. It was also possible to try out some skin care treatments and listen to interesting seminars.

Today you could listen to Pär Svahnberg, a chemistry PhD and ingredient expert who has been hired by Apotektet AB. He talked about Parabens, birth control pills and paprika - stressful for the hormone system or not?

Tomorrow the Ministry of Health and Social Affairs will be presenting the legislative proposal about how to legislate the beauty industry. I would have like to listen to that presentation if I could have been present tomorrow.
 Tomorrow the Swedish championship in make-up is also taken place.

A lot of exiting products could be found a the fair, for instance face masks containing gold from Jamela. You could test their under-eye-mask at the exhibit so a lot of people were running around with tiny gold-masks under their eyes. M Picaut skincare showed some intersting new products. At the exhibit you could also find products from "I love my muff" (Any clues about what kind of products?).At more than one location you could get your nails polished. I looked at Leighton Dennys nail polishes, a brand that I actually never have tried, and CND which I have tried. Polish Swatches from CND's autum collection will be up on the blog in a short while.

I visited the gang from Dermarome and looked at Decleors latest collaboration with the clothing brand Dagmar, Bliss latest body butter Cassis + Sandalwood had a marvellous scent, I looked at some christmas gift advise from Matis and took a closer look at bareMineral's Blemish Remedy Foundation. I have already received Blemish Remedy in a press dispatch but the shade I received were too dark for me therefore it was interesting to observe the product in reality to be able to decide which shade I will be needing. I actually had such a luck that a sample of Blemish Remedy where distributed at the Daisy Beauty Lounge so I could choose a colour that really fits me before I write about it. I was however not successful in meeting up with Kicki Norman, cheif editor of Daisy Beauty, in their lounge today.

I really found it interesting that so many skincare brands were present with products that were organic or ecological. c/o Gerd's Cloudberry facial oil really made me curious. Given the fact that I was born and rasied in the northen parts of Sweden the appriciation of Cloudberry is given fact, right? Of course there where a lot more exhibitors then the ones mentioned by me. It is unfortunately not possible for me to write about everybody. 


My day has not been boring one, as you probably understand. I have received a lot of interesting information. I will of course give more information about the different products I have received today later on. The only boring aspect of the day was the weather. Rain and a heavy wind on my way to the exhibit made my clothes wet although I had an umberella I was soking wet when I arrived. But I dried up so it felt like a minor problem.

 

17 kommentarer:

  1. More than 70 different exhibitioners to visit, this is amazing! I would love to try the mask with gold, or better, would love to go to this event! Must be grand and so great!
    DenisesPlanet.com

    SvaraRadera
  2. So many vendors! Sounds like you got a lot of information :)

    SvaraRadera
  3. This cosmetic range looks amazing! What an interesting event!
    Xx,
    Nilu Yuleena
    BIG hair LOUD mouth

    SvaraRadera
  4. Looks like an amazing event...must have enjoyed 😊

    http://freshfacebeauty.in/

    SvaraRadera
  5. Nice att få en pressinbjudan, även om du bara kunde gå en av dagarna. :)

    SvaraRadera
  6. great post!
    xx

    http://losaway.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  7. Awesome post!
    Have a great week-end!
    Natallia Jolliet
    http://www.alexphotographygeneva.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. I've had the chance to try out some Babor products long time ago & I kinda like them too. Nice event! xoxo

    SvaraRadera
  9. Great post and amazing pictures :)...thx for sharing!

    SvaraRadera
  10. You always go to the nicest events! Enjoy your weekend. XOOX

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails