lördag 12 september 2015

Depend O2 Dip-in nail polish remover för torra och flisiga naglar


Jag älskar dip-in nail polish removers eftersom det är så himla smidigt. Det går snabbt och enkelt att ta bort nagellacket vilket passar mig perfekt eftersom jag har världens sämsta tålamod. Jag har länge använt mig av Depends supersnabb och gillar den verkligen. Den här dip-in removern är från deras O2 serie och ska vara anspassad för torra och flisiga naglar. Eftersom jag målar naglarna varje dag, ibland flera gånger på samma dag, så har mina naglar börjat bli lite torra och flisiga av all remover som de utsatts för så när jag fick hem den här i ett pressutskick blev jag så klart nyfiken på den. 

Depend O2 Dip-in remover luktar inte lika starkt som många andra removers men den har en lite märklig doft. Inget som stör dock och den går otroligt lätt att tvätta bort. Med vanlig remover kan jag få tvätta händerna flera vändor med tvål och behöva skrubba länge med nagelborste innan jag blir av med lukten från fingrarna men doften från den här går att tvätta bort otroligt lätt genom att bara skölja händer och naglar ordentligt i ljummet vatten.

Jag var lite orolig att det skulle ta mycket längre tid att ta bort lacket med den här än med den supersnabba men det gör det inte. Tar kanske lite längre tid men inte märkbart mycket längre. Jag tycker att mina naglar har blivit lite mindre flisiga sedan jag övergått till att använda enbart denna remover men de har inte slutat att flisa sig helt. Självklart kan inte enbart byte av remover ge naglarna bättre kvalitét utan det gäller att ta hand om naglarna ordentligt också med en bra nagelolja.

Jag gillar i alla fall denna och kommer garanterat att köpa Depend O2 dip-in remover för torra och flisiga naglar. 

Rekommenderat pris för denna burk (75 ml) är 69 kr. Det här är deras nya dip-in burk som är lite högre och smalar än de var förut. Jag vet att många har problem med den nya smalare burken men jag tycker det går lika bra att få ned fingrarna i denna så för mig är inte den nya högre, smalare burken ett problem. Som ni ser har jag använt min rejält så Depends logga har tyvärr nötts bort av remover på mina händer. Glömde fota burken innan jag började testa den. 

Jag rekommenderar inte att man använder sig av dip-in removers för att ta bort glitterlack för glittret kommer då att bli kvar i burken och fastna på fingrarna nästa gång du använder den. Hololack går dock oftast alldeles utmärkt att ta bort med dip-in remover. Jag har använt den här till att ta bort holos flera gånger utan problem.


I love dip-in nail polish removers cause they are so easy to use. Removing nail polish is fast and super easy with one of these which is perfect when your like me and have no patience. I've been using a super fast version of Depend Cosmetics dip-in removers for quite some time now and really like it. This dip-in nail polish remover from their O2 line is suppose to be adapted for dry and chipped nails. Since I polish my nails every day and sometimes more then once a day my nails have been getting a bit dry and chipped from all the remover I use which dries out the nails so when I got this in a press dispatch from Depend I of course had to give it a try.

Depend O2 Dip-in remover has a lighter remover smell then the super fast one but it smells kind a strange. Not a big deal though cause it washes of super easy. Just rinse your hands well under lukewarm water and the remover is washed off. With the other one I need to wash my hands in hot water and soap a couple of times and scrub the nails with a nail brush to get all of the remover smell off my fingers. 
I was a bit worried that it would take much longer to remove the polish with this than with the one I usually use but it doesn't. It might take a little bit longer but not noticeable longer. I get the feeling that my nails are getting a bit better and less dried out from this one. Of course the remover hasn't healed the nails. For improving nail quality you need to take good care of your nails and use a good nail oil.

To conclude I like this dip-in remover from Depend and I will most likely be buying it.

This is Depends new dip-in jar and it is a bit higher and not as wide as the old dip-in jar. I know a lot of people don't like this new jar and think it's hard to get the finger all the way down in it. That hasn't been a problem for me though so I like both jars just as much. It does what it's suppose to. As you can see I've been using this so much that the Depend logo has worn off from remover on my hands getting on the jar. 

I don't recommend dip-in removers for removing glitter polish since the glitter will be stuck in the sponge inside the jar and get stuck on you fingers the next time you use the remover. It's seldom a problem to remove holo polishes with dip-in removers though. I've been using this to remove holos many times with out any hassle.

11 kommentarer:

  1. I liked the idea of this Dip-in remover, and I didn't know that glitter nail polishes would stick to the sponge! It's good to know that, thank you so much! Cause during the week I sometimes wear glitter nail polishes, and I was prepared to use that remover (or a similar one in my country), till I read that it's not for glitter at all, so thank you again!
    DenisesPlanet.com

    SvaraRadera
  2. Thanks for sharing this! As I normally don't use glitter nailpolish I think this is a good alternative for me!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    SvaraRadera
  3. Great blog!
    Have a nice week-end!
    Photographe Gil Zetbase
    http://www.gilzetbase.com/

    SvaraRadera
  4. wow great way to remove effortless

    SvaraRadera
  5. När jag väl började med dessa burkar klarar jag inte av att go back till The old way! Måste testa denna! :)
    Autokorr på förra kommentaren... Skulle kunna kill for de två första lacken haha!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Sådana är verkligen supersmidiga. Jag funderar på att ha en sådan i min väska, då jag är så himla duktig på att skava av mitt nagellack efter ungefär två dagar :( Egentligen borde jag nog försöka vänja mig av vid det istället ;)

    SvaraRadera
  7. I like dip in polish removers too, nice review!
    My Recent Post - Colorbar Matte Touch Lipsticks.

    SvaraRadera
  8. Låter verkligen som en himla bra grej! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails