torsdag 17 september 2015

-417 Cleansing gel for all skin types

Minus 417 produkter innehåller naturliga aktiva komponenter och mineraler har hämtats från Döda havet. Jag beställde den här för ett tag sedan men nu verkar den ha utgått ur sortimentet hos eleven. Går dock att köpa från Minus 417.com.

-417 Cleansing gel for all skin types
 
Vad: Rengöringsgel
Pris: $25 hos minus417.com

Om produkten: Ska passa alla hudtyper. Innehåller vitamin A, B, E & F. 

Min åsikt: En riktigt bra och trevlig rengöringsgel. Huden känns ren och fräsch efter rengöring och den passar fint för både mig med känslig hy och min man som har fet hy. Huden stramar inte heller efter rengöring. Däremot är den inte jätteeffektiv när det kommer till att ta bort smink som t.ex. mascara och eyeliner. Jag har använt eye makeup remover innan jag använt denna för att undvika pandaögon efter tvätt. 

Slutsats:  En trevlig och bra ansiktstvätt som jag absolut hade kunnat tänka mig att köpa igen om jag hittar den i Sverige. Den finns inte i Minus417:s svenska webshop. Den är inte så fantastisk att jag skulle orka köpa den från utlandet. 



Minus 417 products contains active components and minerals from the Dead Sea. I ordered this a while back from a Swedish web shop but it's no longer possible to buy there. It's still available at Minus 417.com though.

-417 Cleansing gel for all skin types
 
What: Cleansing gel
Pris: $25 at minus417.com

About the product: Is suppose to work for all skin types. Contains vitamin A, B, E & F. 

My opinion: A really nice cleansing gel. The skin feels clean and fresh after use and it works equally well on my sensitive skin as it does on my husbands oily skin. The skin doesn't feel dry or itchy after use. It's not great for removing makeup like mascara or eyeliner though. I used eye makeup remover before using this to avoid getting panda eyes after I washed my face.

Conclusion: A nice enough cleanser that I definitely could buy again if it had been available in Sweden. It's not so fabulous that I would order it from abroad. 

13 kommentarer:

  1. It sounds good, I want to try it!
    www.alessandrastyle.com

    SvaraRadera
  2. Nice selection!
    Have a great end of the week!
    Natallia Jolliet
    http://www.alexphotographygeneva.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Oh, I trust in you! This is obviously really a good cleansing gel. Thanks for testing and sharing.
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    SvaraRadera
  4. Thank you for your test, I could imagine this cleansing gel would also work for my skin!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    SvaraRadera
  5. I've yet to find a cleansing gel that effectively removes my eye make up. I always use eye make up remover beforehand!
    Thanks so much for your sweet words, they made my day!

    Have a great day,
    -Kati

    SvaraRadera
  6. Låter som en bra produkt. :)

    SvaraRadera
  7. Great blog!
    Have a nice week-end!
    Photographe Gil Zetbase
    http://www.gilzetbase.com/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails