tisdag 24 mars 2015

Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant


Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant var en av produkterna som jag fick med mig hem från Daisy Beauty Expo 2015. Jag hade faktiskt inte testat denna tidigare men så klart hört mycket om produkten så jag var riktigt nyfiken på att prova den. 


Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant
Vad: Läppbalsam

Min åsikt: Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant luktar lite märkligt. Min man tyckte att det luktade gin så enbär kanske? Jag har oftast ganska svårt för produkter som luktar för starkt eller konstigt men doften från denna stannar inte kvar så länge så jag stör mig faktiskt inte så mycket på den. I vintras fick jag väldigt torra och narriga läppar och inget verkade hjälpa så då gav jag den här en chans och Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant är verkligen otroligt bra. Läpparna håller sig mjuka och återfuktade länge. Jag känner att jag inte behöver smörja in läpparna lika ofta med Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant som jag behöver göra med andra läppbalsam. Jag är helt klart imponerad. Däremot så har jag lite svårt för läpprodukter som kommer i sådana här små burkar. 

Slutsats: Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant är fantastiskt bra. Jag är dock inte så förtjust i läpprodukter i burk så jag tror jag kommer att köpa stift varianten och testa. Förhoppningsvis är den lika bra som den här var.




Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant was one of the products I got at Daisy Beauty Expo 2015. I actually hadn't tried this before. I had of course heard about Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant  before so I was really curious about trying this. 

Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant
What: Lip balm

My opinion: Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant has a really weird scent. My husband thought it smelled like gin so maybe juniper berries? I usually has a bit of a problem with products where the scent is to strong or weird but the scent from Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant disappears quite fast so this time it wasn't a problem for me. This winter I got really dry and chapped lips and nothing worked so then I decided to try Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant and it's amazing. My lips stayed soft and moisturized longer than they usually do so I didn't have to re-apply Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant as often as I have to with other lip balms.  I'm impressed. I'm not a big fan of lip products in tins though.

Conclusion: Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant is really great.Since I don't like tins I think I will buy the stick instead. Hopefully the stick is just as good as this is.


13 kommentarer:

  1. Den där måste jag ju plocka fram! Tänk att det fortfarande finns produkter som iaf jag varken bloggat om eller testat ordentligt ännu! Lite kul! :)

    SvaraRadera
  2. It sounds great, and I like that they offer it in a stick and a tin :)

    SvaraRadera
  3. That is an odd type of smell for sure. Glad it went away so quickly. Great review :) xoxo

    All Things Bright and Lovely

    SvaraRadera
  4. Hejsan, fin blogg :D
    Kika gärna in min! Har dessutom en frågestund nu också.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. I know it, it's a very good product :)))

    xoxo
    www.bellezzefelici.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. I have it on my bedside table! It does have a strange scent. Like medicine, for awful purposes maybe, so strong and weird it is. But to recover chapped lips I find it good!
    DenisesPlanet.com

    SvaraRadera
  7. I have it on my bedside table! It does have a strange scent. Like medicine, for awful purposes maybe, so strong and weird it is. But to recover chapped lips I find it good!
    DenisesPlanet.com

    SvaraRadera
  8. Jag måste plocka fram den där lilla burken och kolla om jag gillar den lika mkt som du! :)

    SvaraRadera
  9. i have never tried elizabeth arden.. will check it out next

    SvaraRadera
  10. it sounds great!!! I do love sticks better also ;) xo

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails