söndag 5 oktober 2014

My August Golden tote

 The Golden tote
 My first choice
 My second choice
 Bonus items 1, open front cardigan
 Bonus item 2, patterned tank top
 Back of bonus item 2
 Bonus item 3, printed short sleeved blouse
Bonus item 4, long sleeved top with lace elbow patches

Testade tjänsten Golden tote som är en tjänst där du varje månad kan få hem en påse med kläder. De finns två varianter en liten för $49 som innehåller 2-3 plagg (värde upp till $200) och en stor för $149 som innehåller 5-7 klädesplagg (värde upp till $600). Jag valde den stora. Man får välja två plagg, jag valde de två översta plaggen. En svart klänning med mönster och ett par svart och vit mönstrade byxor. Bonusplaggen väljs utifrån den profil du valt. Jag fick en grå öppen kofta, ett linne som är grönmönstrat på framsidan och enfärgat grått på baksidan. En grön kortärmad blus med vit mönster och en svart långärmad tröja med spetsapplikationer på armbågarna. Jag hade i min profil sagt att jag använder alla färger så länge de är fina men när jag såg den gröna kortärmade blusen så slog det mig att det nog är en färg som jag aldrig skulle ha köpt själv. Var inte jätteförtjust i den innan jag testat den men när jag hade provat den så var jag faktiskt inte lika negativ till den längre. Koftan och de mönstrade linnet gillar jag väldigt mycket och den långärmade tröjan kommer att komma till användning för jag har riktigt dåligt med långärmade tröjor i min garderob. Alla plaggen passade perfekt. 

Jag lät min man gissa vilka plagg jag hade valt och vilka som hade valts utifrån mitt profilval och hans gissning var att bonusplaggen var de jag hade valt så jag antar att det är ett rätt bra betyg utfrån vad jag brukar ha för kläder i vanliga fall. 

Golden tote skickar från USA till hela världen och internationel frakt kostar $25.


I tried out the August Golden tote which for you how aren't familiar with it is a tote filled with clothes. They have a new tote every month but it's not a subscription service so you just buy the tote the months you feel like it. Some items sells out fast though so make sure to be early if their is a special clothing item you're lusting for. They have to sizes of the tote, a small one for $ 49 with 2-3 items (value up to $200) and a big one for $149 with 5-7 items (value up to $600). I choose the big tote and got to choose two items for myself. I choose the two items on the top. A black printed dress and a pair of black and white printed pants.  The bonus items I got was a grey open front fine knit cardigan, a green printed tank top with a plain grey back, a short sleeved green blouse with white print and black long sleeved top with lace elbow patches. The bonus items are choose from which style profile you choose. I said in my profile that I will wear any color as long as it's cute but I have to admit that I wouldn't have bought the green short sleeved blouse myself. I've actually don't have a lot of any green color in my wardrobe. The blouse was the item I liked the least but I have to admit that I liked it more after I've tried it on. I love the grey cardigan and the tank top and the long sleeved top is actually great since I have very few long sleeved tops in my wardrobe. All items fit perfect. 

I let my husband guess which items I had choose myself and which ones were picked out based on my profile of choice. He guessed that I had picked out the bonus items myself so I guess that means that the items isn't that far away from what I usually wear. 

Golden tote ships from the United states and sflat rate ground shipping to the continental US is $7.95. AK HI $15 and international is $25.

46 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad fint! Jag tänkte prova en månad så sökte på detta och fann din blogg! Jag undrar om du fick betala något extra för varje plagg du valde att behålla? Fick du betala skatt för att ta in paketet i Sverige?
    Mvh Johanna

    SvaraRadera
  2. Great items you got like the green print top

    SvaraRadera
  3. Great deal! Love the two items you chose for yourself, the dress is pretty and the pants are amazing. I haven't heard about it but will check it out, so thx for providing the link.
    Happy Sunday girl
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    SvaraRadera
  4. Snygga kläder!

    sv: ja lugna dagar är nice :)

    SvaraRadera
  5. The pants and the last top is my favorite!(: www.fashionphases.com

    SvaraRadera
  6. Your first choice would be mine as well and your bag is very pretty :) xoxo

    http://downwithpants1969.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Så skoj =)
    Älskade den svarta tröjan!! Ja även klänningen och allt annat ;)
    Hoppas du har haft en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  8. Awesome sharing, dear! I've beauty boxes delivered to me every month, but have yet to try this fabulous concept. Would love to check it out! xoxo
    Luxury Haven

    SvaraRadera
  9. Oh nice tops ^^

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    SvaraRadera
  10. Your last choice is fabulous! I'm in love!!

    SvaraRadera
  11. This is so lovely! Awesome post dear. <3


    Kenny,
    WHATKENNYHEARTS.COM
    INSTAGRAM @kennydaily / BLOGLOVIN / FACEBOOK

    SvaraRadera
  12. häftigt!
    aldrig hört talas om det innan :)

    SvaraRadera
  13. Så mange herlige klær:) Ha en fin kveld!!:)
    www.dianalivia.com

    SvaraRadera
  14. älskar den grå koftan, så himla fin!
    svar: haha ja sova behöver jag verkligen så ska ta och ringa min pojkvän en snabbis och sedan sova :)
    kramis

    SvaraRadera
  15. Fin blogg du har tjejen :D Om du är ett fan av Rihanna tror jag det glädjer dig om du kikar in på min blogg. ♥

    SvaraRadera
  16. Vad spännande det lät! Fina saker :)

    Ja, det är en del och stå i

    SvaraRadera
  17. Så snygg klänning!
    Svar: Ja, det kändes riktigt gott att få tag på dem :)

    SvaraRadera
  18. This is a nice concept! I wish we had it here in India too
    xx
    www.JuneWantsItAll.com

    SvaraRadera
  19. jag vet!! <3 åh, det känns så sorgligt att han inte bor kvar här nu :(

    SvaraRadera
  20. Wonderful pieces. *__*
    Lovely greets Vanessa

    SvaraRadera
  21. Sv: Vad nice, den serien är riktigt bra. :)

    Vilket kul koncept att prenumerera på! :)

    SvaraRadera
  22. You got some awesome pieces!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    SvaraRadera
  23. Vilket roligt koncept och så himla mycket fint.

    SvaraRadera
  24. Usch, lät inget kul att vara sjuk. Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  25. Åh, vilken fin klänning!

    SvaraRadera
  26. Oj, jag är alldeles för kräsen och skulle aldrig våga någon skicka överraskningskläder till mig sådär haha:) Tur att du blev relativt nöjd.

    SvaraRadera
  27. Great items! Love the collection of amazing looks!
    kisses

    SvaraRadera
  28. Very great maxi dress!!! :)

    SvaraRadera
  29. Gorgeous bag and lovely prints. XOXO

    SvaraRadera
  30. Åh vad spännande! Det skulle jag vilja prova :)

    SvaraRadera
  31. Snygga kläder!
    sv: Inte? Du borde verkligen se den serien.

    SvaraRadera
  32. loved all outfits...so much variety you gotv:)

    SvaraRadera
  33. Vad härligt med mönster! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails