tisdag 1 juli 2014

Loelle Arganolja

Eftersom det efterfrågats fler recensioner av ekologiska produkter så kommer här ännu en. Utöver det härliga rosenvattnet från Loelle så har jag även fått hem en flaska Arganolja därifrån som jag nu också har hunnit testa ett tag. 

Loelle Arganolja

Vad: 100% arganolja
Pris: 89 kr för 30 ml

Om produkten: 100% naturlig, ekologisk och kallpressad arganolja som skördas och produceras av ett kvinnokooperativ i Marocko. Produkten är certifierad av ECOCERT. 

Min åsikt: Jag har aldrig riktigt fastnat för de här med oljor men har i alla fall gett den här en chans. Oljor skrämmer mig alltid lite då jag är rädd att de ska kännas feta och oljiga. Arganolja är dock en tunn olja vilket gör att denna snabbt går in i huden. Oljan ska även vara lämplig för acnehud och psoriaris då den ska ha antiinflammatoriska egenskaper. Då jag inte har något av de så kan jag inte uttala mig om detta. Det jag kan säga är att jag inte har fått acne av produkten. Den går snabbt in i huden och gör huden otroligt mjuk och len. Jag gillar att Loelles arganolja känns helt doftfri. Produkten fungerar också alldeles utmärkt att använda i torra hårtoppar och är perfekt för att mjuka upp torra nagelband. Jag gillar den här produkten. Den är otroligt dryg och det räcker med några få droppar för hela ansiktet plus hårtoppar. Dock så har den här flaskan ganska stor öppning vilket gör att du lätt får mer olja än du behöver men det är väl egentligen också det enda som jag tycker är lite negativt. 

Slutsats: En bra och trevlig arganolja som jag kan tänka mig att köpa. Den är dryg så en liten flaska på 30 ml räcker relativt länge men om man föredrar det så har de även en större flaska. 

Finns att köpa hos Loelle.se



Since some of you had wished for more reviews of ecological products: here comes another one. I didn't only receive rose water from Loelle. I also got a bottle of Argan oil that I've now tried for some time. 


Loelle Argan oil

What: 100% argan oil.

About the product: 100% natural, ecological and cold pressed argan oil from a womens collective in Morocco. The product is certified by ECOCERT

My opinion: I have to admit that I've never felled for the oil hype but I thought I would at least try this product and give it a chance. I've always been afraid of oils since I'm scared that they will make my skin feel oily but Argan oil is a thin oil and which makes it go in to the skin quickly. It's also suppose to be good for psoriasis and acne prone skin since it's suppose to have an anti inflammatory effect. I don't have either so I would now if it really works great on these skintypes but what I do now is that I didn't get acne when using Loelle argan oil. The oil goes in to the skin nice and quick and makes it feel soft and moisturized. I like that Loelle's argan oil doesn't smell anything. The argan oil also works great on dry hair tips and is perfect for treating dry cuticles. I like this product. The product is economical cause a few drops are enough for your face and hair tips. The only negative thing about it is the bottle. The opening is a bit big so you can easily get more product than you actually need if you aren't careful. 

Conclusion: A nice argan oil that I could buy. The 30 ml bottle is small but since you only need a small amount it actually lasts some time despite the small bottle. They also have it in a bigger size if you prefer to buy a bigger bottle.
 

36 kommentarer:

  1. Awesome review on this product.
    http://tifi11.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, I'm glad you liked it.=)

      Radera
  2. Great post! :)

    Marisa Silva
    Styling Dreams
    http://stylingdreams.blogspot.pt

    SvaraRadera
  3. och jag håller mig till moroccainoil :)

    SvaraRadera
  4. Not bad. I like that it is all natural and lasts long.

    SvaraRadera
  5. thanks for visiting!
    xox
    borka

    SvaraRadera
  6. I use argan oil and I find it really good!
    kisses
    Oriana

    www.stylexis.com

    SvaraRadera
  7. Argan oil is amazing!

    Jayme & Mendi @ Her Late Night Cravings

    SvaraRadera
  8. That is almost the same advantages :)

    SvaraRadera
  9. There's a hair product I'm using right now that has argan oil and I really like it:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. yeah argan oil is great for the hair.

      Radera
  10. Låter väldigt bra och bra att den kan användas till lite olika saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen en riktigt allsidig produkt.

      Radera
  11. It sounds excellent! Love Argan oil as well and usually I use it on my hair!:) Kisses! xo

    SvaraRadera
  12. Lovely ^^

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    SvaraRadera
  13. Har aldrig testat på det själv, men hört att det ska vara bra.
    Svar: Ja, det verkar ju så! :)

    SvaraRadera
  14. oh i'd love to try argan oil!

    http://only4feet9.blogspot.com

    SvaraRadera
  15. hey sweetie

    lovely blog and amazing post!

    you are a fashion insider for sure!

    I would love to keep it touch with you! you are so inspirational!

    would you like to follow each other?

    you can find me at http://www.fashionrailways.com

    greetings
    vicky

    http://www.fashionrailways.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, you're so sweet.=)

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails