söndag 13 juli 2014

BLAX Snag-free hair elastics





 Blev tillfrågad om jag inte kunde visa lite bättre bilder på hårsnoddarna från Blax så här kommer lite bilder och en liten recension av de här små favoriterna.

BLAX Snag-free hair elastics

Vad: Hårsnoddar
Pris:ca. 39- 75 kr beroende på var du köper dem

Om produkten: Återvinningsbar hårsnodd utan sömmar eller fogar som skaver på håret. Lätt att dra av. Hårsnoddarna är tillverkade i Japan och finns i olika färger. Finns små (2 mm) och stora (4 mm).

Min åsikt: BLAX hårsnoddar är i stort sett det enda jag någonsin sätter upp håret med. De större kedjorna som t.ex. Lindex och H&M brukar emellan åt ha storpack med billiga kopior av dessa men när jag prövat de från kedjorna så har det hållit en våldigt dålig kvalitét och gått av väldigt lätt. Har man haft tur har det gått sönder när man satt upp håret så man kunna ta en ny men det har även hänt att de gått av under dagen så frisyren förstörts. BLAX hårsnoddar håller däremot väldigt länge. Jag skulle inte säga att de är helt trasselfria, när de börjar bli gamla blir de lite tunnar och trasslar då lättare in sig än när de är nya. De trasslar dock betydligt mindre än vanliga hårsnoddar. Tidigare var mitt hår alltid slitet efter hårsnoddar då jag oftast har håret uppsatt men sedan jag bytte till BLAX så är det inte längre det. De små snoddarna passar perfekt till t.ex. smala flätor men jag använder oftast de stora 4 mm snoddarna.

Min favorit är de genomskinliga snoddarna som är i stort sett osynliga. Dessa fanns tyvärr inte hos eleven när jag beställde dessa. I vanliga fall brukar jag beställa dessa från utlandet då det brukar bli billigare men den här gången hittat jag tyvärr bara de små 2 mm snoddarna hos dessa webshoppar så då fick de bli dessa.

Slutsats: Blax snag-free hair elastics är helt klart prisvärda då de håller otroligt länge. De är sköna att ha i håret och lätta att ta lös och sliter inte alls på håret på samma sätt som vanliga hårsnoddar gör. BLAX snag-free hair elastics är en produkt som jag alltid har några förpackningar av hemma. Enda nackdelen som jag ser med dessa är att de är ganska lätta att tappa bort om man inte förvarar dem i förpackningen de kom i, därav har jag alltid några förpackningar hemma för att vara säker på att aldrig vara utan.

Så har ni provat BLAX ännu? 



I was asked if I couldn't show some better photos of the BLAX snag-free hair elastics I bought so here are some more and better photos and a little review of these little darlings.


BLAX Snag-free hair elastics

What: Hair elastics

About the product: BLAX snag-free hair elastics are without seams or metallic closings that snag your hair and makes them glide off your hair when removed. Made in Japan, produced by Intuition, INC (USA). They come in different colors and in small (2 mm) or big (4 mm).

My opinion: BLAX snag-free hair elastics is virtually the only hair elastics I ever use. In Sweden stores like Lindex and H&M has had big packs of hair elastics like this but the once I've tried hasn't been any good. They have snapped of very easy. If I've been lucky they have snapped when I have been at home putting the hair up but sometimes they broke when I was out and the up-do was ruined. BLAX on the other hand are great. I can use them many, many, many times before they break. I wouldn't say they are absolutely snag-free. They can tangle up in the hair and be a bit harder to remove when they get old and a bit thinner then they are when they are new but they are still better than any other hair elastic I've ever tried. Before my hair always got rough and snagged where I had have my hair elastics (I almost always wear my hair up) but I don't have that problem since I started using BLAX. The small 2 mm hair elastics are great for example small braids but I mostly use the big 4 mm once. 

My favorite is the clear hair elastics that's almost invisible. When I ordered these the store I bought them from didn't have those in stock so this time I bought pink, light blue and black once. 

Conclusion: BLAX snag-free hair elastics are very price-worthy since they hold for so many uses. They are easy to remove and don't causes as much damages to the hair as regular hair elastics. I alway keep a couple of BLAX packages at home so I never run out. The only negative thing about these that I can think of is that they are a bit easy to misplace and that's why I always make sure to have a little stack at home.

So have you tried BLAX snag-free hair elastics yet?

33 kommentarer:

  1. Har inte testat dem, har för kort hår


    ja det skall bli trevligt med en tripp till öland

    SvaraRadera
  2. elastic bands are always missing.. but this seems really good :)

    http://only4feet9.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Dom ser ut att vara lite gummiga men dom kanske inte är så? samlas det damm på dem som gummi brukar göra? :) Jag kör med snoddar utan metallgrej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är lite gummiga. Är gjorda av någon gummiaktig plast. De samlas inte damm på dem då de är helt blanka så inget fastnar på dem.

      Radera
  4. Jag har inte testat, men de låter bra så kanske borde köpa några och bilda mig en egen uppfattning:) Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Nice color and it looks like it does not damage hair.
    http://tifi11.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Tofsar av alla slag sliter ju fruktansvärt på håret, så känns bra att ha ett lite bättre alternativ. Och bra att dem är återvinningsbara!

    Svar: Tack, det gör jag :) Du får du åka dit tycker jag, man hittar alltid något på Ullared :)

    SvaraRadera
  7. Har aldrig provat dom, eller hört talas om dom tidigare om jag ska vara ärlig :)

    SvaraRadera
  8. Fab review!
    These sound great!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  9. Hade inte hört talas om dessa snoddar innan, men de verkar bra. Skulle vara coolt att ha genomskinliga. :-)

    SvaraRadera
  10. Jaaaaa nu ser man bättre!!:DD i paketet såg det ut som typ, typ vanliga hårsnoddar från glitter och så xD var därför jag ville ha en närmare titt, haha ^^ De där verkar asbra faktiskt! Lär nog köpa och se om jag gillar dem!:D

    SvaraRadera
  11. I Would really like to try these! I appreciate your great comment, have a creative week ahead hun!

    SvaraRadera
  12. Hair elastic that would not cut my hair now I like where you are headed.

    http://thinkworkandgo.blogspot.com/

    SvaraRadera
  13. Very essential! Thanks for sharing. :-)
    *Appreciate your visit on my blog very much!*

    missymayification.blogspot.co.uk

    SvaraRadera
  14. kanske skulle testa sånna! kram

    SvaraRadera
  15. These look great, my hair is always getting stuck in the elastic bands, very cool :) I hope you have a great week lovely xx

    SvaraRadera
  16. Looks pretty! Beautiful blog. Thank you for comment on mine. May be follow each other? If yes, just follow me and I follow you back with great pleasure!

    Fashion blog Shoponista

    SvaraRadera
  17. Svar
    1. Blax finns att köpa hos bl.a. eleven.se, apotea.se, lyko.se, nelly.com & feelperfect.se

      Radera
  18. I didnt know them but sound very good!

    SvaraRadera
  19. Fin färg hade dom också!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails