torsdag 8 augusti 2013

Repris: Hur man kommenterar

Har fått en del frågor om hur man lägger till länk till sin bloggadress när man kommenterar så här kommer en liten repris.

Den korta versionen är att om du väljer att kommentera som gäst så finns två rutor synliga en för namn och en för e-post. Nedanför rutan där man skriver namn så står det med finstilt "frivillig: link to your website". Klickar man där får man fram en ruta där man kan skriva in sin bloggadress. 

För en längre version med bilder som beskriver detta så se det här inlägget:



Glöm inte bort att ni fortfarande kan tävla om ett härligt festivalpaket tillsammans med Absolut Torr och Redville. Ni kan antingen tävla här på min blogg eller på instagram genom att tagga en bild av ert svettigaste festivalminne med hashtaggen #absoluttorrfestival.



I've gotten some question about how you do if you want your blog address to show when you comment so here it is again. 

The short answer to this is that if you choose to comment as guest there is two boxes showing. One for your name and one for your e-mail address. Under the box for your name there is a fine print that reads: "frivillig (voluntary) : link to your website". Ig you click on that text you get another box where you can put the link to your blog. 

Still not sure how to do this? Check out this blog post that I wrote that explains this better and where you can also so pictures that shows how it's done.

11 kommentarer:

  1. Agnieszka Guerrero Olesinska9 augusti 2013 02:24

    Thanks for sharing

    Kisses

    Aga

    www.agasuitcase.com

    SvaraRadera
  2. I always add my links to comments so it's even easier ;)

    come back soon to
    visit me!
    Nameless Fashion
    Blog
    Nameless
    Fashion Blog Facebook page

    SvaraRadera
  3. Hahahaha jag har också undrat över detta :)
    Däremot har jag ingen finstilt text under namnet så jag kan inte lägga in adressen!

    SvaraRadera
  4. Celeste García9 augusti 2013 10:19

    Thanks for the explanation

    XO

    C

    SvaraRadera
  5. Ja, visst var dom tjusiga :)
    http://linnealiebig.blogg.se

    SvaraRadera
  6. http://annakatana.devote.se9 augusti 2013 10:36

    Tack.

    Hoppas plånboken bara dyker upp framför ögat så du slipper springa runt och leta efter den.

    SvaraRadera
  7. Elin - bbaraaelin.blogg.se9 augusti 2013 13:18

    sv: eller hur :)! får inte upp rutan där du säger att man kan skriva i sin blogg adress :(

    SvaraRadera
  8. patriciac.blogg.se9 augusti 2013 13:33

    Jag får inte upp det där där jag kan skriva in min bloggadress, men gör det vid namnet istället. Fugerar ju det också, kanske blir jobbigare för dig dock?.

    SvaraRadera
  9. Nej tyvärr upptäckte jag att det verkar gjort om kommentarsappen igen så det finstilta inte längre finns där. Så om man inte har ett konto är man visst tvungen att skriva sin bloggadress direkt i själva kommentaren eller i rutan för namn.

    SvaraRadera
  10. Nej tyvärr upptäckte jag sedan att det verkar gjort om kommentarsappen igen så det finstilta inte längre finns där. Så om man inte har ett konto är man visst tvungen att skriva sin bloggadress direkt i själva kommentaren eller i rutan för namn.

    SvaraRadera
  11. Nej tyvärr upptäckte jag att det verkar gjort om kommentarsappen igen så att det inte fungerar att göra så som jag beskrev längre men att skriva den istället för namn fungerar alldeles utmärkt.=)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails