måndag 15 april 2013

Vichy presenterade produktnyheter




 Vichy products that was presented for us 



 New suncare products
 Vichy Aqualia Thermal night spa and day spa
 Vichy Idealia BB Cream
Vichy suncare range

Ikväll presenterad Vichy sina produktnyhter. Det bjöds på god mat och dryck och en mycket intressant presentation av produkterna. Var många av produktnyhterna som lät riktigt spännande. Fokus denna gång låg på solskyddsprodukter vilket passar perfekt nu när sommaren närmar sig även om det idag mest regnade ut och det knappt känns som våren har kommit ännu....

De har en solskyddskräm med solskyddsfaktor 50+ som skyddar mot både UVB och UVA strålining vilket är perfekt för mig som har otroligt lätt att bränna mig. En annan nyhet är deras foundation med solskyddsfaktor 30 som ska hindra huden från att bli så blank. 

En annan produktnyhet som visades för oss var en produkt mot finnar. Den ska lägga sig som en skyddande hinna över finnen och på så sätta hindra nya bakterier från att få fäste medan den läker ut finnen. Låter onekligen intressant.

 Vichy Aqualia Thermal day spa och Vichy Aqualia Thermal night spa kändes härliga på huden när jag testade dem. Väldigt lätta men kändes ändå återfuktande. Ser fram emot att testa dessa.

Vichy har även kommit ut med en BB-cream i Idealia serien. BB-creamen kommer i två nyanser ljus och medium.

Fick med mig en påse med produkter hem att testa så recensioner kommer. Just solskyddsprodukterna kommer jag dock att vänta med att testa tills det är lite mer sol ute och jag får lite mer tid att vistas utomhus så jag kan se hur bra skydd de ger.



Tonight Vichy presented their new products. We got yummy food and drinks and a really interesting presentation of the products. A lot of the new products sounded very interesting. This time focus was on the suncare products which of course is perfect since summer is coming up even if it was raining all day today and it actually doesn't even really feel like spring yet...

They have a suncare product for the face with SPF 50+ that protects both from UVB and UVA which is perfect for me that burns easily. Another new suncare product is the foundation with SPF 30 that help keeps the face matte in the sun. 

Another product news was a blemish product that is suppose to create a protecting film over the pimple to keep new bacteries to get in to it while it heals. Sounds interesting.

 Vichy Aqualia Thermal day spa and Vichy Aqualia Thermal night spa felt very nice and light on the skin when I tried them on the top of my hands at the event so I really look forward to trying this and see how they work.

Vichy also have a new product in the Idealia line, a BB-cream that comes in two shades. Light and medium. 

I got a bag of products to take home so reviews will come but I will wait to try the suncare products till it gets a bit sunnier and I get some time to spend time outside so I can see how good the sunprotection really is.

20 kommentarer:

  1. venuslovesvirgo15 april 2013 22:23

    WOW, this event looks fancier than the last. Good products too. XOXO

    SvaraRadera
  2. Agnieszka Guerrero Olesinska16 april 2013 05:05

    Looks like a cool event

    SvaraRadera
  3. Celeste García16 april 2013 12:50

    I like Vichy products

    XO

    C

    SvaraRadera
  4. I´m really looking forward to see your review posts. Don´t forget to review the BB cream :)

    xx

    glamdevils

    SvaraRadera
  5. Ser ut att ha varit en spännande kväll!

    SvaraRadera
  6. I've heard of Vichy and keep meaning to give the product line a try. :)

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    SvaraRadera
  7. Mickan - / My Life In My Words16 april 2013 20:34

    Jag måste ta och bli bättre på att blogga och svara på kommentarer nu tycker jag. Detta håller inte. :)
    förkylningen försvann och jag kunde börja träna igen :D
    Allt bra med dig? :)

    SvaraRadera
  8. Ok fick ett utskick nu från redville så ska blogga om dem :) och hoppas på att jag gör rätt och blir vip :)

    SvaraRadera
  9. megapixeln.se16 april 2013 22:19

    Haha inte jag heller, dessutom hatar jag att rita för att jag blir så arg :( :(

    SvaraRadera
  10. Trevligt :)

    Ja, gör det, det är mitt favoritlack för tillfället! :)

    SvaraRadera
  11. http://iseedee.blogg.se17 april 2013 08:16

    Vad roligt du verkar ha det på alla dessa event. :) Jag är lite avundsjuk faktiskt. Haha. Det verkar som bra produkter, har aldrig testat något deras dock.


    (Svar: Tack, det är betydligt bättre nu!)

    SvaraRadera
  12. http://annakatana.devote.se17 april 2013 10:46

    Hur kommer det sig att du får gå på sådana här roliga event hela tiden? (:
    Den till finnar lät ju faktiskt väldigt intressant, fick du med dig prov hem på den?

    SvaraRadera
  13. Love this brand! The products are really good! Must have been a nice event, so curious to see what you got in the bag! Kisses! xo

    http://lilliness.blogspot.it/

    SvaraRadera
  14. Celeste García17 april 2013 13:28

    thanks for your comments

    XO

    C

    SvaraRadera
  15. love it!

    Beijos, Deni
    vivendosemprada.blogspot.com.br

    SvaraRadera
  16. emzaans.blogg.se17 april 2013 21:45

    sv. ja visst var den! :D

    SvaraRadera
  17. Jorå fick med mig prov på den hem så det kommer en recension framöver.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails