söndag 21 april 2013

Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Shampoo + Conditioner

Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Shampoo + Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Conditioner

Vad? Schampo och balsam med Macadiamiaolja
Pris: 139 kr st för 250 ml

Om produkterna: Sulfatfritt schampo och balsam med Macadamiaolja och bambuextrakt.

Min åsikt: Båda schampot och balsamet har en lätt och trevlig men ganska söt doft. Jag är alltid lite nervös när det gäller hårvårdsprodukter som innehåller olja då tyvärr många sådan har en tendens att tynga ner mitt tunna fina nordiska hår så att det blir alldeles platt och livlöst men det här produkterna fungerar fint. Håret blir inte heller snabbare fett än när jag använder produkter utan olja. Håret blev mjukt, lent och lätt att reda ut.

Slutsats: Fick ingen wow-upplevelse av det här schampot och balsamet (önskar lite mer volym) men de var helt klart trevliga och 139 kr för 250 ml känns som ett ok pris. Kan tänka mig att köpa.

Finns att köpa hos Åhléns.



Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Shampoo + Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Conditioner

What? Shampoo and conditioner containing macadamian oil.

About the products: Sulfur free shampoo and conditioner containing macadamian oil and bambu extract.

My opinion: Both shampoo and conditioner has a nice light but kinda sweet scent. I'm always a bit nerveous when it comes to hair care products containing oil because they sometimes have a tendency to make my fine thin nordic hair a bit heavy and dull but these products worked just fine. The hair didn't felt greasy after using them. My hair felt soft and shiny and was easy to detangle.

Conclusion: I didn't get a wow-experience ( I had wished for some more voulme to my thin hair) when I tried these but they were nice products and the price feel ok. I could buy these.

16 kommentarer:

  1. Oh to Be a Muse21 april 2013 20:20

    Sounds like the shampoo and conditioner were good, but not great. I like the idea of the macadamia oil.

    SvaraRadera
  2. emzaans.blogg.se21 april 2013 21:33

    sv. joda, den var bra :D

    SvaraRadera
  3. Thanks for an honest review, darling!


    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  4. http://iseedee.blogg.se22 april 2013 00:19

    Det verkar som spännande produkter, men jag är så nojig när det gäller nya produkter alltid, så jag håller mig mest till det jag vet funkar. :)

    SvaraRadera
  5. Hiya dear, i also have quite fine hair and wouldn't have thought this product worked so well until I read your review, sounds really great!

    SvaraRadera
  6. Francesca Bond22 april 2013 05:45

    Looks nice!

    SvaraRadera
  7. patriciac.blogg.se22 april 2013 12:06

    Det låter ju som bra produkter i alla fall:) Kul att du gillade dem trots att de inte gav någon vidare wow upplevelse.

    SvaraRadera
  8. Celeste García22 april 2013 12:47

    It sounds interesting

    XO

    C

    SvaraRadera
  9. The product seems to be good! hehe

    See you on my blog!


    Beeeijooos e ótima semanaa!

    www.blogdareh.com.br

    www.youtube.com/user/blogdareh/featured

    SvaraRadera
  10. karinlygnersjo,blogg.se22 april 2013 19:34

    Från och med 19:30 ligger vinnarna av veckans blogg uppe, denna gången blev det två vinnare!
    Kika in om du är en av dessa eller besök de som vann :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. patriciac.blogg.se23 april 2013 14:04

    - Jag också. Dock har jag bar köpt det lila, men nog skulle jag kunna tänka mig flera:) Vill ha det rosa ur Bond brudar kollektionen haha

    SvaraRadera
  12. patriciac.blogg.se24 april 2013 10:02

    - Tack snälla du:)

    SvaraRadera
  13. i have super fine hair too and is always looking for shampoo and conditioners that dont make it greasy

    SvaraRadera
  14. Mitt hår älskar dessa!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails