söndag 17 mars 2013

Reddville & HPV-vaccin.se


Fick hem ett litet paket med nyttig information och lite produkter från Reddville och HPV-vaccin.se. Känns dock som att mitt utskick varit på villovägar ett tag med tanke på att nästa kampanj drar igång imorgon. Tänkte att jag ändå kunde ge lite information om tre vanliga myter gällande HPV-vaccin och hur det egentligen ligger till.

Myt 1: Jag är för gammal för att vaccinera mig.
Sanning: HPV-vaccinet fungerar även efter att du sexdebuterat och för oss som är lite äldre. Vaccinet ingår i högkostnadsskyddet fram till dagen du fyller 27 år men självklart kan du vaccinera dig även efter det. Har du redan drabbats av HPV-viruset eller haft cellförändringar kan du ändå vaccinera dig.

Myt 2: Varför vaccinera sig mot bara en enda sjukdom?
Sanning: HPV-vaccin ger ett bra skydd mot de två HPV-typerna som orsakar 70% av all livmoderhalscancer. Det skyddar dessutom mot ca 90% av alla kondylomfall och kan även skydda mot förstadier till cancer i vulva och vagina.

Myt 3: Det är ett nytt och obeprövat vaccin.
Sanning: I Sverige har ca 300 000 kvinnor vaccinerat sig och mer än 100 miljoner doser har getts i världen. Vaccinet har genomgått omfattande studieprogram i 10 år med mer än 50.000 personer i världen. 

Missa inte heller den nya REDDVILLE appen för iPhone som kan laddas ner gratis i appstore. Där kan du bl.a. hålla koll på din mens, erbjudande från samarbetspartners och besvara kampanjeutvärderingar direkt från din mobil. 


I got some more information and some products from REDDVILLE (a site that let you get tampons for free if you answer some questions each month) and from HPV-vaccin.se. I think my package got lost in the mail for some time though since the new campaign starts tomorrow and I got this earlier this week, 

12 kommentarer:

  1. Agnieszka Guerrero Olesinska17 mars 2013 19:02

    Interesting post
    Kisses
    Aga

    New post
    Spring wishlist with Chicnova!
    Tiger and gold in attack!
    Follow me at Bloglovin!
    www.agasuitcase.com

    SvaraRadera
  2. free tampons! what! Xo Megan, www.TfDiaries.com

    SvaraRadera
  3. Det är bra att folk reder ut alla galna myter.. det är ju hopplöst :)

    SvaraRadera
  4. Har många kommentarer att gå igenom, så jag kanske skickar
    flera på rad nu för att svara om du skrivit flera. ;P
    Och skall försöka komma ikapp allas bloggar! =P

    Tack, och hoppas alla filmningarna går bra! =P

    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  5. Jag tror denna kampanj var lite sen faktiskt, många verkar ha fått den nyligen :O

    SvaraRadera
  6. Jo det måste verkligen varit på villovägar för det där fick jag hem för länge sen (:

    SvaraRadera
  7. That sounds cool <3

    GIVEAWAY ON MY BLOG

    xx

    glamdevils

    SvaraRadera
  8. Lovely Greetings! kisses :)

    SvaraRadera
  9. sv: Syskonbarn är det inte utan det är ett syskon som jag fått :)

    SvaraRadera
  10. Adriana Alfaro18 mars 2013 16:26

    amazing campaign!
    really important to hear about it!
    xoxo!

    www.fashionfrisson.com

    SvaraRadera
  11. Jag med :) Vill krypa på marken med kameran i handen :)

    SvaraRadera
  12. Ah ok, då var det inte bara jag då.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails