tisdag 29 januari 2013

Vaseline healthy hands + stronger nails hand cream

Vaseline healthy hands + stronger nails hand cream

Vad: Handkräm
Pris: 27 kr för 75 ml, 39 kr för 200 ml

Om produkten: Handkräm som även ska ge smidigare nagelband och stärka naglarna med 50% på en vecka.

Min åsikt: Det här är en lätt handkräm med en ganska diskret doft. Mina naglar har alltid varit starka och fina men nu under vintern så hade de faktiskt börjat skiva sig lite. Har nu använt den här handkrämen i fem veckor och naglarna är starka och fina igen och har slutat att skiva sig så för mig så har den gjort naglarna bättre igen dock så lyckas den inte råda bot på mina vintertorra händer. Har inte brutit en nagel sedan jag började testa den här men det tog mer än en vecka innan jag såg något resultat. På sommaren hade den här nog fungerat bättre för mig då jag inte blir lika torr om händerna då.

Slutsats: Kan absolut tänka mig att köpa den här då den hjälpte på mina naglar som hade börjat skiva sig men under vinter halvåret så behöver den kompletteras med en mer effektiv handkräm för att hålla händerna mjuka. Den är trots det bättre även på vintern än många andra handkrämer jag prövat. Har sluppit torrsprickor när jag använt den här men händerna är ändå lite torra.

Kan köpas på välsorterade Åhléns och i dagligvaruhus.



Vaseline healthy hands + stronger nails hand cream

What: Hand cream that promises to soften your hands, smoothen cuticles and strenghtens the nail by 50% in a week.

My opinion: This is a nice and light hand cream that easy goes in to the skin and has a quite light scent. I usually have very strong nails, always have, but this winter they had actually started to chip so I used this cream for five weeks and now they are nice and strong again and doesn't chip. I haven't broken a nail since I started using it but it took more than one week before I saw any result. The cream doesn't manage to fix my winter dry hands though. During summer when my hands aren't this dry I think it would have been perfect.

Conclusion: I could see myself buying this again since it helped with my chipping nails but during winter I need to use another hand cream as well to keep my hands moisturized. It's still betten even during winter than many other hand creams I've tried. I didn't have any spots that got so dry that I started to bleed which has been the result when I tried some other hand creams but the hands still isn't perfect, they are still a bit dry.

18 kommentarer:

  1. interesting product :)
    http://anna-and-klaudia.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. This is such an awesome blog =D I'll definitely have to check out this lotion! Thanks for the recommendation! I'm your newest follower via google (169)! I'd really love it if you could check out my blog and follow back?

    xoxo
    can't wait to see more!
    http://sensiblestylista.blogspot.com/
    Twitter: Sensiblestylist

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt bra pris på den, och den kanske är jätte bra på sommaren om den inte råder bot på torra händer. :)

    SvaraRadera
  4. i need that!
    xo
    MOSAMUSE

    www.MOSAMUSE.com

    SvaraRadera
  5. Estefanialm198930 januari 2013 11:37

    interesting post! ;) http://whattowear-quemepongo.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  6. Great review!!!
    Kisses
    Francy&Stef
    chicwiththeleast.blogspot.it

    SvaraRadera
  7. Fab review!
    Love Vaseline products!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  8. Nej men verkligen inte, man blir ju ruinerad. :O Det kan ju inte vara lagom heller, men jag får ta och prata med dem och förhoppningsvis sänka beloppet lite :)

    SvaraRadera
  9. Bra att det funkat så pass bra för naglarna.

    SvaraRadera
  10. Tack så mycket :)
    Haha nej de är många som är dåliga på det har jag märkt ^^

    SvaraRadera
  11. Herlatenightcravings30 januari 2013 15:31

    It does sound like a nice hand cream for warmer months.

    Jayme & Mendi @ Her Late Night Cravings

    SvaraRadera
  12. Ja tack auktionerna gick bra :)
    Snygg klänning du hade köpt dig!

    SvaraRadera
  13. Celeste García30 januari 2013 16:59

    Nice review

    XO

    C

    SvaraRadera
  14. Linda-Mamma till Alfred30 januari 2013 17:06

    Tack fina du men nu är lilleman sjuk i hög feber =(

    SvaraRadera
  15. Oh to Be a Muse30 januari 2013 19:05

    I would probably use something else to moisturize my hands, but this sounds like a good product for my nails.

    SvaraRadera
  16. emzaans.blogg.se30 januari 2013 19:11

    sv. tack :D de är supersköna haha!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails