måndag 12 november 2012

Murad Anti-aging acne Time release Acne cleanser och Acne & Wrinkle reducer



För ett tag sedan så fick jag hem två produkter från Murads serie Anti-Aging acne som ni nu ska få en recension av. Recenserar båda i ett inlägg då de tillhör samma serie och jag har testat dem samtidigt. 

Murad Time Release Acne Cleanser

Vad: Ansiktstvätt 
Pris: 419 kr för 200 ml hos Skincity.se

Om produkten: Skonsam, lågskummande rengöring som behandlar acne samtidigt som den optimerar hudens fuktnivå och bevarar hudens smidighet.

Användning: Används dagligen. Massera in en liten mängd rengöring på fuktig hud över ansikte och hals. Skölj med varmt vatten och klappa huden torr med en handduk. 

Min åsikt:  Min första reaktion var att den här produkten har en lite speciell doft som påminner mig lite om något myggmedel som vi hade när jag var liten. Jag känner mig iallafall ren och fräsch efter att jag använt den och huden stramar inte efter att jag rengjort den med denna. 


Murad Acne & Wrinkle reducer

Pris: 835 kr för 60 ml hos eleven.se, 829 kr hos skincity.se

Om produkten: Murad Acne & Wrinkle reducer är en dubbelverkande formula som bekämpar acne, reducerar fina linjer och rynkor samt stärker hudens collagennivå-

Användning: Använd dagligen i ansikte och på hals efter rengöring och före att du smörjer in huden.

Min åsikt: Även den här har samma doft som ansiktstvätten. Luktar lite speciellt men egentligen inget som stör mig och doften sitter inte kvar så länge. Kan inte säga något om dess effekt på rynkor och fina linjer då jag faktiskt fortfarande är så lyckligt lottad att jag inte har märkt av några sådana ännu. 

Min åsikt om produkterna i kombination: För mig som har blandhy som på vintern har en tendens att bli lite torr så var de här produkterna inte ultimata. De första tre veckorna så fungerade de jättebra. Började använda dem runt min mens då jag brukar kunna få lite finnar och denna gång så höll sig finnarna helt borta. Under fjärde veckan som jag testade de här produkterna blev jag fruktansvärt torr och knottrig om hakan och efter fem veckor så gav jag upp då min haka då var så extremt torr att det var väldigt obehagligt. När jag slutade använda produkterna gick min hy snabbt tillbaka till att se ut som vanligt igen. Har dock testat att bra använda Murad Acne & Wrinkle reducer som spot treatment på finnar och det har gett fantastiskt resultat på mig. Lät även min man testa då han fick en stor finne i pannan och han var riktigt imponerad av hur bra det fungerade.

Båda produkterna känns dryga och räcker länge.
 

Slutsats: Tror att dessa produkter kanske fungerar lite bättre på dig med blandhy som går åt det lite fetare hållet och som inte har allt för känslig hy. Kommer inte att köpa dessa igen men är otroligt nyfiken på att testa någon annan produktlinje från Murad då produkterna faktiskt känns bra även om just dessa produkter inte passar mig.



A while back I got to products from Murad's Anti-Aging acne line to try and here is the review. I will be reviewing both in one blog post since they are both from the same skin care line and I used them together when I tried them.


Murad Time Release Acne Cleanser

What: Facial cleanser

About the product: Gentle facial cleanser with 0.5 % Salicylic Acid that treats acne and moisturises the skin.

Use: Use daily. Massage a small amount over dampened face and neck. Rinse off with warm water and pat dry.

My opinion: This product has a strange scent that reminds me of a mosquito repeller we used when I was a child. The scent isn't to strong though and it wears of quite fast. I feel clean and fresh after I used it and the skin doesn't feel tense after I've used it.


Murad Acne & Wrinkle reducer

About the product: A double working formula that fights acne and reduces fine lines and wrinkels by boosting the collagen level of your skin.
Use: Use daily after cleansing and toning and before you put on mousiturizer. Massage a small thin layer over face, neck and chest.

My opinion: This has the same weird scent as the cleanser. Can't say anything about it's result on fine lines and wrinkles since I've been lucky enough to not get any of those yet.

My opinion on the products together: For me that has a combination skin with a tendency to get dry during the cooler months of the year this products wheren't ultimate. The first three weeks they worked great. I started using these the week I were to get my period since I always get some acne that week but when I used these I didn't get one single pimple. After four weeks my chin got dry and after yet another week I had to stop using these products cause then my chin was so dry that it felt very uncomfortable. When I stopped using these products my skin soon whent back to normal again. I've actually tried using the Acne & wrinkle reducer as a spot on treatment when I gotten a pimpel and on my that has worked wonderful and it also worked on my husband when I tried it on him when he got a big pimple on his forehead. He was really impressed with the result. 

Both products feels like the last long since you don't have to use much of them.

Conclusion: I want be buying these again since they obviously don't works well for my skintype but I did get curious about trying other skin care lines from Murad since I actually thinks these products could be good for the right skin type. My guess is that this line would work better for someone with a combination to oily skin type that doesn't have too sensitive skin.

27 kommentarer:

  1. kul att läsa recensioner! :)
    /linneakin

    SvaraRadera
  2. De kanske skulle fungera på min hy när jag inte är gravid för då har jag fet hy. Men nu under graviditeten så har jag känslig hy faktiskt. Blir torr om jag använder något som är för fet hy. Så nu gör jag inte så mycket med hyn, förutom smörjer mig med mjukgörande för normal hy på morgonen. Helt stört att det förändras så mycket när man är gravid!

    sv ja visst är de? jag älskar dem :):)

    SvaraRadera
  3. Ja det är alltid mysigt med lite fika sådär på kvällskvisten :) Hur mår du förresten? var ett tag sedan som si pratades vid. kram!

    SvaraRadera
  4. Fab review, darling!
    Love Murad!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  5. Amanda Wallkulle12 november 2012 17:06

    Otroligt nog är det mitt sistahandsval, dock kan det vara pgr av att jag har en IPhone 4s ^^

    SvaraRadera
  6. http://eemma.se12 november 2012 17:52

    har den där ansiktmasken eller vad den är, tkr den är helt OK :D

    SvaraRadera
  7. Cajsa (http://cjssong.se)12 november 2012 18:24

    hihi jaså? ^^ det va inte nära där jag bor kan jag ju säga...xD

    SvaraRadera
  8. sv: Ja, har haft en väldigt bra dag :)
    Hur har din varit? Har du fått en bra start på veckan? :)

    SvaraRadera
  9. åh, jag skulle vilja testa också! :D

    SvaraRadera
  10. Venuslovesvirgo12 november 2012 22:25

    I tried Murad before, I like that its cruelty free, Great review on this XOXO

    SvaraRadera
  11. Mickan - / My Life In My Words12 november 2012 22:32

    Jadå dagen gick iaf, och jag klarade mig igenom den :)

    SvaraRadera
  12. I haven't heard of this brand before, it does sound appealing...maybe another type of product from the same range will suit your skin type more?

    SvaraRadera
  13. Belladavisblogg13 november 2012 00:35

    allt är bara :) med dig också hoppas jag? gjort för kul idag? kraam

    SvaraRadera
  14. Belladavisblogg13 november 2012 00:36

    http://belladavis.myshowroom.se/

    SvaraRadera
  15. ja precis, det är toppen :).

    SvaraRadera
  16. Synd att de inte passade dig!

    SvaraRadera
  17. Tack så mycket :) Det är jätte bra med mig! Men nu är jag trött här efter att ha jobbat inatt så ska krypa ner i sängen nu och sova!

    SvaraRadera
  18. Celeste García13 november 2012 10:54

    Very intersting products

    XO

    C

    SvaraRadera
  19. Vi hittade lite hyllor och sånt smått :)

    SvaraRadera
  20. Hi dear!
    Thanks for the review, I never tried this brand
    And that sense, like a mosquito repeler...uhoo so weird!haha
    xoxo

    http://plutonidades.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  21. ooh nice produkter från ett bra märke :)

    SvaraRadera
  22. Cajsa (http://cjssong.se)13 november 2012 20:19

    hehehe jo mycket rep blir det...xD

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails