onsdag 19 september 2012

Premiären av en oväntad vänskap


Idag har jag varit på kurs hela dagen och sedan var vi på premiären av den franska filmen En oväntad vänskap som har premiär för allmänheten nu på fredag. 

Filmen handlar om Driss, en ung kille från förorten, som får jobb som personlig assistent till den  rike men ensamme Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka. Som ni kanske kan gissa er till från titeln så växer det fram en vänskap mellan de två. Filmen var faktiskt riktigt bra så jag tycker absolut att ni ska gå och se den. En riktigt må-bra film som bygger på en sann historia. 

Premiären hölls på mysiga Skandia biografen som firade 98 år idag. Etort tack till Tampons for free och Scanbox entertainment för inbjudan.

Bilder från premiären hittar ni bl.a. här.


Today I've been on a course that my job held for all of it's attorneys and then it was directely of the cinema for the premier of the french movie The intouchables that premiers for the public in Sweden this friday.

The Intouchables is a movie based on a true story. Driss a young man from the hoods that gets a job as caretaker for the rich Philippe that's been quadriplegic from a paragliding accident. The two men becomes friends. This movie was actuallt very good and I recommend you all to watch it. A real feel good movie.

23 kommentarer:

  1. Den där filmen var riktigt bra:) såg den på medlemskvällen för bioklubbsmedlemmar:)

    SvaraRadera
  2. i really love your blog.

    fall new in♥blog

    SvaraRadera
  3. gillar må-bra-filmer :)
    /linneakin

    SvaraRadera
  4. Jag har hört mycket om den där så jag kanske ska gå och se den :)

    SvaraRadera
  5. De ska jag och Hannah också se vrkar så himla fin!!!

    SvaraRadera
  6. I wonder if they'll show it here in the Philippines.

    http://ahintofsunlight.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Då får du ta och ta dig dit då :)

    SvaraRadera
  8. Ja de var goda chipsen :)
    Jag kommer att ta en bloggpaus ett tag framöver, men hoppas att du fortsätter kicka in hos mig ändå♥!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Celeste García9 november 2012 14:31

    I love the film!

    XO

    C

    SvaraRadera
  10. Sounds like an awesome movie!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  11. Jag har planerat att gå och se den, måste se den, har läst så mycket bra om den.

    SvaraRadera
  12. Låter som en charmig film! Såg nyligen en fransk thriller (av misstag faktiskt, hyrde o såg inte att den var just fransk) men den var riktigt riktigt bra så jag ska inte dissa franska filmer för evigt (för jag sett nån dålig hihi)

    Ha en trevlig fredag o helg!

    SvaraRadera
  13. den låter ju riktigt bra!

    SvaraRadera
  14. emzaans.blogg.se9 november 2012 14:31

    sv. det är den bästa serien ever :D

    SvaraRadera
  15. ååh vad kul att du också var där :D såg dig inte! Men det var en grym film!!

    SvaraRadera
  16. i wanna see this movie also
    sounds like a great story!

    New outfit post ; full of spikes
    www.mirfashion.blogspot.com

    SvaraRadera
  17. Katarzyna Kryszk9 november 2012 14:31

    I love this film!

    http://marionetkamody.pl

    SvaraRadera
  18. http://feztis.blogg.se9 november 2012 14:31

    Ja, jag gillar inte mörka mornar det ör så tråkigt att behöva gå upp och kallt är det också :S

    SvaraRadera
  19. i'd love to check this out!
    great!
    Join my ZARA BAG GIVEAWAY!

    SvaraRadera
  20. Nämen var du där! Det missade jag =)

    SvaraRadera
  21. I haven't heard of it, but I'll definitely check it out! It sounds great. :)

    P.S. Thanks for stopping by my blog!

    Lots of love, B
    http://vivalabreee.blogspot.com/
    Twitter | Facebook | Facebook Page

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails