onsdag 20 juni 2012

Musikfest med Hertz



I måndags bjöd Skugge & Co in till musikfest med Hertz. Riktigt trevligt tillställning med schysst musik, goda mackor och Corona på Mellqvist Kaffebar. Citty Olsson var kvällens DJ och Pasadena spelade live. Tyvärr får ni nöja er med mobilbilder då jag kom direkt från jobbet och inte hade tid att hämta kameran. Livet som jurist.;-) Vill ni se bättre bilder så hittar ni det på Skugge & Co bloggen.

Hertz har förresten gjort en undersökning som visare att 3 av 4 sjunger i bilen. Här hittar ni en lista med de 30 populäraste låtarna som svenskar sjunger till i bilen.

Här kan ni se lite av vad som kom fram i undersökningen:

Hertz - Musik i bilen - Infographic 800x4201


Längtar du ut på vägarna men saknar bil? Med Hertz hyrbilar är du snart på väg.

Mer info hittar ni här.


Själv är jag lite tråkig. Jag älskar förvisso att sjunga - högt och dåligt - när jag kör bil men ofta blir det att jag lyssnar till radio och inte gör så mycket val av vad jag sjunger. Men när vi gjorde en road trip skiva en gång så var det mycket musik som hade just med vägar att göra som: 

ACDC - Highway to hell
John Denver - Take me home country road
o.s.v. 

Vad lyssnar ni helst på då ni kör bil?



This Monday I visited a Music party with Hertz car rental that Skugge & Co had arranged at Mellqvist Coffe bar. Nice music, good food and Coronas. Citty Olsson was DJ of the night and Pasadena played live. Unfortunately I only have some bad mobile pictures since I came directly from the job. The life as a attorney.;-) If you like to see some better pictures then you can check out Skugge & Co's blog.

Hertz had also made a study that showed that 3 of 4 people sings in the car. Popular artists that swedes sings to are; Abba, Elvis, Bruce Springsteen, Beatles, Queen and others.

Which artists/songs do you like to sing/listen to in the car?

14 kommentarer:

  1. jag vet. En jobbig liten jäkel:-D

    SvaraRadera
  2. Den sista gröna är super läcker tycker jag och snyggt med spets :) hoppas du får en fin midsommar!

    SvaraRadera
  3. Vilken bok var det då? Så jag kan undvika den :)

    SvaraRadera
  4. Tack:) Ja, det var synd att de inte passade:/

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja riktigt härlig tävling!

    Hehe kul lista på låtarna, blev lite förvånad får jag nog säga över låtarna som rankats :)

    SvaraRadera
  6. Jag erkänner, jag sjunger med till radion ibland, men när jag kör lyssnar jag nästan bara på radio, när jag kör längre resor brukar jag bränna en egen cd med lite gott & blandat :)

    SvaraRadera
  7. hahaha i am definitely guilty of singing in the car

    SvaraRadera
  8. Wow! Awesome post!
    Happy week!

    SvaraRadera
  9. veckorevyn.com/belladavis/9 november 2012 14:47

    midsommar ska jag fira med dom andra svenskarna ute i southwark park :)
    vad ska du hitta på då? kram :)

    SvaraRadera
  10. www.beautifulinmyway.com9 november 2012 14:47

    hi dear :) I want to invitate you and your follower at the giveaway on my blog :) this is the link :D http://www.beautifulinmyway.com/2012/06/my-oasap-giveaway.html#comment-form

    SvaraRadera
  11. Thaipinnen.myshowroom.sese9 november 2012 14:47

    jag skulle också det, men jag jobbade:(

    SvaraRadera
  12. Belladavisblogg9 november 2012 14:48

    åå tack! detsamma söta du :) allt bra med dig annars? kramar

    SvaraRadera
  13. Belladavisblogg9 november 2012 14:48

    http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails