tisdag 10 april 2012

Matkasse från Middagsfrid




Jag har länge varit sugen på att testa någon form av matkasse och nu har Middagsfrid.se börjat med 2-personerskassan vilket passar perfekt för oss så jag slog till på en sådan. 2-personerskassen kostar 550 kr för fyra middag men just nu så har de ett erbjudande där du får köpa första kassen för endast 299 kr.

Första kassen anlände igår och veckans meny ser ut som följande:

1. Ostbakad fisk med frästa grönsaker
2. Biffar med fetaostsallad och morotstsatsiki (4 portioner)
3. Röd currykyckling

Mitt första intrycket av Middagsfrids 2-personerkasse: 

Kassen innehöll mer mat än jag hade förväntat mig och råvarorna är fräscha. Kyckling lårfilé är inget jag själv skulle köpa, tycker tvärr inte att lårfilén är så rolig men annars var det fina råvaror. Koljan hade bytts ut mot torsk men det är inget som jag bryr mig om. Dock så tycker jag att det är tråkigt att det är tänkt att man ska äta biffar två dagar under veckan. Jag tycker att då man köper en sådan här matkasse så borde man få olika rätter varje dag. Jag kommer garanterat att gilla biffarna och jag har egentligen inte något emot att äta rester en dag men som sagt; när jag köper en sådan här matkasse så förväntar jag mig faktiskt att få olika rätter varje dag. På det stora hela så är jag ändå nöjd med min första matkasse så här långt. 

När jag testat recepten så ska ni få veta vad jag tyckte om dem.



For a long time I've wanted to try one of these bags of food and recipes that you can buy. It sounds so nice not having to wonder about what to make for dinner everyday and not having to go to the store to buy food. So this week I actually tried one of these bags of food with recipes. Yesterday they delivered the bag and everything looks nice and fresh. It's one dish with minced meat, on with fish and one with chicken.

18 kommentarer:

  1. Bra att det kommit matkasse för endast två person (:

    Det var trevligt tills IFK förlorade :/

    SvaraRadera
  2. Thats an interesting concept. Not heard of it before.
    www.thoughtsofpaps.com

    SvaraRadera
  3. This is a great concept. Never heard of it before.
    www.thoughtsofpaps.com

    SvaraRadera
  4. Ja finns ju ganska många 1-2 persons hushåll så riktigt bra tycker jag.=)

    SvaraRadera
  5. Ja finns ju ganska många 1-2 persons hushåll så riktigt bra tycker jag.=)

    SvaraRadera
  6. Ja filmen verkar bra, så hoppas på vinst :)

    Håller tummarna för dig, trist och vara utan jobb... :/

    SvaraRadera
  7. glömde, perfekt med kasse för 2, får kolla om de levererar hos mig.... :)

    SvaraRadera
  8. Spännande, men tyckte också att dem kunde haft 4a olika rätter :P kanske inte så mycket begrät :D men kul att den verkade bra annars !

    SvaraRadera
  9. Sv: Ja visst är det gott! :D hihi / http://youknowiidaa.blogg.se

    SvaraRadera
  10. Tar man bort biffarna så verkar det himla gott!

    SvaraRadera
  11. Rätterna låter väldigt goda men de levererar tyvärr inte till Umeå.

    SvaraRadera
  12. kul att testa, det skulle jag med vilja göra, men det blir svårt för oss då jag inte äter rött kött och har inte sett någon sådan kasse :)

    SvaraRadera
  13. Nej jag tycker inte heller att det är så mycket begärt med 4 olika rätter men som sagt, annars så är jag nöjd med innehållet.

    SvaraRadera
  14. Men gud så bra att man kan beställa de för 2!! Blir ju så mkt när de har för 4 alltid.

    SvaraRadera
  15. Ja visst är det toppen.=)

    SvaraRadera
  16. Perfekt med en kasse för två personer. Tycker det låter lite konstigt att ni ska vara tvugna att äta rester för jag håller med dig om att man förväntar sig olika middagar. Hoppas du kommer gilla det. SJälv kan jag tycka att det är aningen dyrt med sådana där kassar.

    SvaraRadera
  17. Ja jag hade också förväntat mig en ny rätt varje dag men kommer nog bli bra ändå. Tycker också det brukar vara dyrt med sådan här kassar men den här kunde man prova på för 299 kr och det kändes ok.

    SvaraRadera
  18. Annika Eriksson30 januari 2013 16:23

    Hej!
    Jag heter Annika Eriksson och är VD på matklart.se. Vi har en kasse som sticker ut i mängden. Vår kasse är varken halvfärdig eller ofärdig - den är helfärdig! Allt du behöver göra är att värma maten. Hos oss behöver du heller inte beställa mat för fyra ifall ni faktiskt bara är två personer eller färre. Valet är ditt!
    Jag vill bjuda dig på en matlåda per dag i 5 dagar till ett värde 300:-
    Vi levererar till Stockholm, Sigtuna och Uppsala en gång i veckan.
    Hör av dig om du är intresserad av att prova

    Med vänliga hälsningar
    Annika Eriksson
    Matklart.se

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails