onsdag 25 april 2012

Jean Paul Gaultier och Coca-Cola light







Bilder från releasen i Paris

Ingen har väl missat Coca Cola Lights samarbeten med designers? I år är det Jean Paul Gaultier som står för designen och temat är "Natt & Dag". Flaskornas design speglar Jean Paul Gaultiers förkärlek för sjömansränder och snörliv och jag tycker verkligen att designen perfekt framhäver den kvinnliga formen som är inspiration till flaskdesignen. Fotografen Stéphane Sednaoui anlitades för att omvandla kollektionen till kampanjebilder och kampanjen bygger på den kreativa plattform som tagits fram av reklambyrån Wolkoff et Arnodin. De två flaskorna lanserades nu i april och burkarna kommer senare under året. Tyvärr så är det endast burkarna som kommer att säljas i Sverige och de kommer att gå att köpa från och med augusti 2012.



I guess nobody has missed Coca Cola Lights designer collaborations? This year it's Jean Paul Gaultier that has designed the bottles and the theme is "Night & Day". The bottle shows Jean Paul Gaultiers classic stripes and a corset I really think they emphasis the female curves that is the inspiration to the design of the bottles. The bottles was launched now in April and the cans will be available later this year. Unfortunately only the cans will be available in Sweden from August 2012.

34 kommentarer:

  1. tråkigt att man bara kommer kunna köpa burkarna, flaskorna hade ju varit riktigt kul att ha tycker jag :)

    SV ja de är verkligen jättesega :(

    SvaraRadera
  2. Synd att jag måste vänta ända till augusti innan jag kan köpa en burk (:

    SvaraRadera
  3. De där flaskorna ser alltid så fina ut, men jag har aldrig lyktas köpa några.

    SvaraRadera
  4. svar: Härligt :D Nja jag är sjuk, så har itne så mycket planerat än att fangirla typ xD dudå?

    Kramar <3
    http://mymic.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Love this collaboration!
    So fun!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  6. Ja det är lite synd, hade velat ha en NU!=)

    SvaraRadera
  7. sv: Haha ja det var fullt upp där ett tag:)

    SvaraRadera
  8. Det vet jag att jag får för sambon jobbar kväll och då brukar jag ha en lugn stund:)
    Vad gör du?

    SvaraRadera
  9. - Ja det känns jätte bra med ! :D
    Det är ju det jag vill jobba med så då känns det extra bra att det går bra! :D

    SvaraRadera
  10. heh great first photo:) and so nice coca-cola;]

    SvaraRadera
  11. Antar att du kommer berätta om det imorgon:) Blir det presenter?? hihi

    SvaraRadera
  12. veckorevyn.com/belladavis/9 november 2012 14:27

    yes, låter bra! :) jag ska snart dra mig iväg på en viktig casting hos Abercrombie and fitch, sen ska jag till frissan! allt bra med dig idag? kram
    -http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/

    SvaraRadera
  13. Ok ska nog testa :)

    Ja för något år sen var det rosa flaskor har jag för mig om,men det skulle inte heller säljas i Sverige, inte ens några burkar då har jag för mig, men är burkarna i samma modell som flaskorna?

    SvaraRadera
  14. http://feztis.blogg.se9 november 2012 14:27

    Ja, verkligen!! Det var en grym upplevelse :)

    SvaraRadera
  15. Herlatenightcravings9 november 2012 14:27

    Love this look! I drink Diet Coke so this would be fun to have.

    Jayme @ Her Late Night Cravings

    SvaraRadera
  16. haha ojdå, det hade jag visst missat :O

    SvaraRadera
  17. Ja jag tror det kan vara en vanesak... att man kanske måste använda det oftare så man vänjer sig :)

    SvaraRadera
  18. Kul att du är med i tävlingen :)

    SvaraRadera
  19. Hoppas du har en fin kväll!

    SvaraRadera
  20. sv:Tack så mkt^^
    vilka coola bilder;p

    www.lovisadsvarld.blogg.se

    SvaraRadera
  21. Oh to Be a Muse9 november 2012 14:27

    I saw these coke bottle JPG designs about a week ago and I think they're super cool!

    SvaraRadera
  22. Sv: ja det var de verkligen :D kram / http://youknowiidaa.blogg.se

    SvaraRadera
  23. Silverladyblogg9 november 2012 14:27

    Ja men absolut :) så onödigt att ha massa skräp hemma liggandes! sen är det skön känsla när allt är rent och fint!

    SvaraRadera
  24. Snyggt!Synd att man inte är storbloggare & kan få hem ett ex. cola light :)

    SvaraRadera
  25. i love these coke bottles!

    SvaraRadera
  26. Vet inte exakt hur burkarna ser ut. Har inte sett några bilder på dem ännu men misstänker att de kommer att ha samma mönster iallafall.

    SvaraRadera
  27. Haha ja det hade inte varit fel.=)

    SvaraRadera
  28. Newyorkdollblog9 november 2012 14:28

    Hey doll,
    This is a great post and I am loving your blog so so much!! I REALLY REALLY like how you do each of your post and your overall style! I think we have very similar tastes, which is really cool. You have given me loads of inspiration for my blog, which I just love, so thank you for that!! ☺
    I found your blog from a comment you left on another blog and really do love it. It would be really cool if we could follow each other?
    I would also like to invite you to my ‘promote your blog’ challenge I have featured on my blog, where us bloggers are helping one another find more followers and readers. It would be great if you could join in: http://new-yorkdoll.blogspot.co.uk/2012/04/promote-your-blog-again.html
    If you have facebook, I would be so so so grateful if you liked my page: http://www.facebook.com/newyorkdoll

    All the best,
    Aimee
    www.new-yorkdoll.blogspot.com
    xxx

    SvaraRadera
  29. alltså jag älskar deras designasamarbeten! Så grymt kul =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails