torsdag 26 april 2012

Baby Foot



 Efter ca 1 vecka
Resultat

Nu har jag testat Baby Foot igen och tänkte att jag skulle tala om vad jag tycker om produkten.

Baby Foot Deep skin exfoliation

Vad: Plastsockar med bl.a. fruktsyra som ska ge mjuka fina fötter. Följer med tejp för att hålla sockarna på plats.

Pris: 279 kr för en engångsbehandling

Om produkten: Plastsockorna träs på fötterna och ska sitta där under två timmar. Efter ca en vecka ska huden börja fjälla bort (dra inte bort den döda huden utan låt den ramla av, den nöts bort av friktionen när du går o.s.v.) och efter ca: 14 dagar ska fötterna vara mjuka och fina.

Min åsikt: Två timmar känns som en ganska lång tid att sitta med dessa plaststrumpor på fötterna men om resultatet blir bra så kan det väl vara värt det. Den medföljande tejpen håller plastsockarna fint på plats. Efter ca; en vecka så började det översta lagret av huden på fötterna att flagna bort som ni kan se på bilderna. Efter två veckor så är de förhårdnader jag hade på fötterna innan (villka förvisso inte var många) borta och fötterna är mjuka och fina. Produkten fungerar men som sagt lite jobbigt att sitta med plastsockorna på i två timmar och så tycker jag att det är lite jobbigt när fötterna flagar, man måste ha strumpor på sig hela tiden annars får man hudflagor överallt, men har man mycket problem med förhårdnare tycker jag absolut att det kan vara värt att testa Baby Foot.



Now I have tried Baby Foot again and thought I should share my opinion about the product with you. 

Baby Foot Deep skin exfoliation

What: Plastic socks with fruit acid that exfoliats your feet so they get soft and nice. 

About the product: The plastic socks is put on your feet and fasten with tape that comes with it. They should stay on for two hours. After about a week the dead skin on your feet will start to peel off (wait for it to peel off by itself) and in about two weeks your feet will look and feel nice and soft.

My opinion: Two hours feels like a long time to wear the plastic socks but if it works it might be worth it right? The tape that comes with the socks works fine and holds the socks in place. After about a week the dead skin on my feet started to peel of as you can see in the photos and after two weeks all of the hard spots on my feet were gone. This products works but as I mentioned I think two hours is a long time to sit with these plastic socks on and I also think it's a bit annoying when the dead skin starts to peel of since you need to wear socks all the time if you don't want peeled of skin everywhere around your home but if you have problems with your feet and want soft and nice feet then I think Baby Foot is definitively worth a try.

33 kommentarer:

  1. Halloj,
    varma rekommendationer att köra Baby Foot som en kur NU! Då hinner man få fina sandalfötter tills värmen kommer på riktigt...
    Och glöm inte att underhålla resultatet med en bra fotkräm när de 2-3 veckorna gått, mina har nu varit jättefina i 2 månader!
    ha det fint i våren!
    Mia

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Nu är jag hemma efter en dag i Stockholm, har mycket nu :P

    SvaraRadera
  3. Nej det vart ingen jacka idag jag vart hemma och stängde in mig kändes det som, haha! :D Får köpa jackan en annan dag :D

    SvaraRadera
  4. Skoj att det verkligen fungerar:)

    sv: Nja, mys med pappa, Liseberg besök och träning:)

    SvaraRadera
  5. wow, very good!
    xx
    mariale
    My Fashion Bug

    SvaraRadera
  6. men det fungerade ju iaf! det kanske man skulle prova :).

    SvaraRadera
  7. sv: Ja, NastyGal har massa fint:)

    SvaraRadera
  8. Silverladyblogg9 november 2012 14:30

    Ja! det har du fullkomligt rätt i! och tack sötnos!

    SvaraRadera
  9. Va bra att det gav bra resultat!

    SvaraRadera
  10. Skulle gärna testa faktiskt men tycker det är så dyrt :(

    SvaraRadera
  11. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 14:30

    Men gud så bra! Först just förhårdnader är ju trista att ha. Måste fixa mina fossingar en dag!
    http://www.sojkasframtid.se/
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det där borde jag testa!!
    JObbigt att fälla massa hud hela tiden dock

    SvaraRadera
  13. Ann-Sofie Sojka9 november 2012 14:30

    Ha ha det kändes helt okej att prova på rollen som 2 barnsmor :) Fast lite svartsjuka var där så det var ju en liten nackdel! :)

    Kram!
    http://www.sojkasframtid.se

    SvaraRadera
  14. Silverladyblogg9 november 2012 14:30

    Jo, slutar tidigt varje dag förutom måndagar ;D

    SvaraRadera
  15. sv: Jag hoppas det verkligen:D

    SvaraRadera
  16. Precis, sedan vet jag inte om man får minus för man kopplade fel och jag tror jag gjorde det en eller två gånger :/ Då är man ju lite orolig istället för att bara släppa det och vänta tills tentan kommer.

    SvaraRadera
  17. Tack dsm!^^
    Ha d bra!!:)

    SvaraRadera
  18. Sådant har jag också haft någon gång, verkligen jätte bra :)

    Sv: hiih ja :D /http://youknowiidaa.blogg.se

    SvaraRadera
  19. Verkar vara en riktig bra produkt. Men som sagt, jag måste nog ha svåra hudproblem om jag ska orka testa, haha

    SvaraRadera
  20. Loreen - Fanblogg9 november 2012 14:30

    Svar: tack! Ska du göra något roligt på Valborg? :)

    http://loreen.blogg.se

    SvaraRadera
  21. SV: Får kolla upp det helt enkelt! :D

    SvaraRadera
  22. Tycker också det verkar kännas lite jobbigt att sitta med plastsockor så länge, men det kan vara värt det för bra resultat :D

    Göra något skoj i helgen?

    SvaraRadera
  23. hehe so great:D

    SvaraRadera
  24. Oh to Be a Muse9 november 2012 14:31

    Great results. I think baby foot works really well.

    SvaraRadera
  25. Ja det blir nog bra, skall på mingel i Stockholm :-)

    SvaraRadera
  26. Kan tänka mig att det var lite jobbigt att tappa massa hud hela tiden förstås

    SvaraRadera
  27. Hon var frisk, och vi har gått igenom allt jag har gjort under tiden hon var bort och hon var så stolt och gav mig guldstjärnor! :D Så en bedömning av henne får jag imorn! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails