söndag 11 mars 2012

Recension: Den enögda kaninen av Christoffer Carlsson

Bandtyp: Pocket
Sidor: 447
Språk: Svenska

Handling: "Bortom det lilla samhället Dalen finns ett övergivet hus. Det är det första David Flygare får veta när han återvänder till sin barndomsstad för sommaren.

Tillsammans med fem vänner tillbringar David de långa sommardagarna vid huset. De solar, grillar, dricker, har sex och begår inbrott i skydd av natten. De gömmer stöldgodset i huset.

Men stölderna skapar oro i det lilla samhället. Och då en ensam, gammal man dessutom försvinner börjar det koka under ytan, vad är det egentligen som pågår i Dalen?

När sommaren är över kommer det vita huset att stå för allt David och hans vänner har tagit från Dalen, och allt det som tagits från dem det som aldrig kan komma tillbaka."

 Min åsikt: En riktigt bra deckare! Inte så stereotyp vilket gör den mer intressant. Huvudpersonen är inte en polis eller en jurist vilket brukar vara det vanliga utan en helt vanlig student som kommer hem till sin barndomsstad under sommaren och av en ren slump hamnar mitt i en riktigt mardröm. Berättelsen har en lite mystisk underton och man blir verkligen nyfiken på hur det ska gå. Intressant är också att boken börjar med ett brutalt brott och sedan får man följa upptakten till den brutala händelse som sker vid det övergivna huset istället för den klassiska jakten på vem som begått brottet. Det här är en riktigt välskriven bladvändare. 

Finns att köpa här hos Adlibris för 42 kr. 


I won't be translating this book review since it's a Swedish book.

13 kommentarer:

  1. - Ja det var helt okej faktiskt :)

    Jag tyckte att några var bra, men inte för mello :)
    Lyssnar på vissa nu efter, :)

    SvaraRadera
  2. Åh den lät riktigt bra!

    Tack så mycket jag har gjort det själv :D

    SvaraRadera
  3. Super bra bok tips :D

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset. Ska föra det vidare till min deckarälskande mamma :)

    SvaraRadera
  5. http://feztis.blogg.se9 november 2012 16:31

    Ja, fullt upp minst sagt :S

    SvaraRadera
  6. http://holen666.blogg.se9 november 2012 16:31

    ja jag känner mig rätt nöjd med förra veckans träning =) kram

    SvaraRadera
  7. Låter som en riktigt riktigt bra bok.

    Haha det är lugnt :D

    SvaraRadera
  8. http://eemma.se9 november 2012 16:31

    sv: japp visst var dom :D
    vad har du för dig då?:D

    SvaraRadera
  9. sv:Tack så mycket! Ja det är läckert! ;)

    Bojans.devote.se

    SvaraRadera
  10. Hej! Kom tyvärr inte! blir så arg när man beställt ngt o sen de inte kommer i tid. O inget mail eller så...
    Flåt =)

    kram

    SvaraRadera
  11. Låter som en riktigt bra bok :)

    förstår dig, jag vill helst bara lägga ett lager lack, mer tid har jag inte och pyssla med sånt :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails