torsdag 15 mars 2012

ORLY SmartGels

För ett tag sedan så var jag ju på pressvisning med Orly där deras nya SmartGels presenterades och eftersom jag inte hann skriva så mycket om produkten som sådan då så tänkte jag att jag skulle berätta lite mer om den nu.

OrlySmart gels gör det möjligt att göra gelmanikyr hemma och lanseras i Sverige v. 16. När den lanseras så finns det 12 färger att välja på. Dessa är en exakt match av lack från deras ordinarieutbud av lack vilket gör att du om det uppstår en utväxt ska kunna fylla i längst in med ett vanligt lack. Om du tröttnar på din gelmanikyr ska det även gå alldelens utmärkt att måla över med ett vanligt lack som du sedan kan ta bort utan att skada gelmanikyren. Använder du ett mörkt lack bör du dock använda ett baslack så att inte gelen missfärgas.

Den tillhörande LED-lampan som säljs separat (det är dock inte samma lampa som ni ser på bilden ovan, vi fick en speciallampa då den som kommer att gå att köpa just du höll på att tillverkas i Kina) härdar lacket på 30 sekunder och behandlingen ska sitta i ca; 2-3 veckor. Lampan som kommer att säljas kommer att gå på batteri och inte behöva någon sladd så som den jag har behöver.

Priser i butik:
Startkit 795,-
LED-lampa 249,-
Smartgel 179,-
Mani minis (mini lack som matchar smartgelen) 69,-

Orly SmartGels kommer att finnas att köpa på Kicks och Åhléns från och med v. 16.


A while ago I attended a pressevent with Orly where they presented their new Orly SmartGels. Orly SmartGels makes it possible for everyone to create a gel manicure at home. When the product is launched you will have the choice between 12 different gel colors that all matches an polish from Orlys nail polish selection so you can use a regular polish to fix the nail if you get an out growth. If you get tired of the gel color than you can just paint it over with a regular nail polish and then take the regular nail polish off without damaging the gele. If you want to paint over the gel with a darker nail polish than you should use a base coat so that the gel doesn't get discolored.

The LED lamp (that is sold separetly) dries the gel in 30 sec and the gel treatment should last for about 2-3 weeks. The lamp in this picture isn't the same as the one you will be able to buy. That lamp was at the time being made in China so this is another lamp. The lamp you can buy will run on batteries.

The products will be sold in stores around Sweden from week 16.

20 kommentarer:

  1. Tycker absolut du skall testa den!
    förstår du är sugen på få ett jobb, håller tummarna för det.

    SvaraRadera
  2. Jag mår rätt så okej, inte 100% men jag börjar sakta med säkert närma mig den jag är :)

    hur mår du?

    SvaraRadera
  3. Sv: Hihi ja visst är hon söt! Har du några djur? :)
    Hihi tack :D

    SvaraRadera
  4. Åhh detta ska jag berätta för min syster. De älskar hon
    tack för tipset

    SvaraRadera
  5. Så bra! Fast skulle nog ändå inte våga mig på det själv hemma ändå :P

    SvaraRadera
  6. Skulle vilja börja göra naglar och så, ser riktigt kul ut :).

    SV ja konstistensen är lite udda.. ostron är däremot något jag aldrig vågat prova. har du ätit det?

    SvaraRadera
  7. Låter ju helt klart intressant!

    SvaraRadera
  8. - Jaa tack, det tycker jag med, får bara hoppas att slutresultatet ser bra ut med :D

    SvaraRadera
  9. Åh önskar att jag hade råd att göra något sånt här :)

    Kul att se sen!

    SvaraRadera
  10. lät kul med pressvisning :p
    /linneakin

    SvaraRadera
  11. Sara, mamma till tre små troll9 november 2012 16:30

    Sv: Tack :)
    Ja konsistensen är jag lite osäker på för det ser ju verkligen inte gott ut men just smaken, det skulle vara kul att testa :)
    Http://Neccin.blogg.se

    SvaraRadera
  12. Var faktiskt väldigt lätt.

    SvaraRadera
  13. Ja, man måste ju ha en viss poäng för att börja på andra året och det vore ju surt om man inte lyckades så jag försöker så mycket som jag bara kan :) Vet att jag lyckades med ett seminarium också, så det känns också superkul. :)

    SvaraRadera
  14. http://holen666.blogg.se9 november 2012 16:30

    ja det behövs sånna här dagar! kram

    SvaraRadera
  15. - Okej får ta och göra det då :) Ska ringa tele2 imorn :)

    SvaraRadera
  16. Najs.... det låter spännande!

    SvaraRadera
  17. http://feztis.blogg.se9 november 2012 16:32

    Det hoppas jag också! :)

    Ja, jätteskönt faktiskt även om man inte är helt ledig då :p

    SvaraRadera
  18. hej hej!
    Mm de e inget kul
    Ja 97 opererades jag för min tumör i huvudet. den e dock kvar då den sitter så nära syncentrat. Dom vågar ej ta den få jag kan förlora synen. Så den bör ju vara godartad då den inte vuxit eller flyttat sig. Men visst tänker man på de då & då

    Ska nog ta o skriva ett mer omfattande inlägg om de inom kort.


    kram & sov gott

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails