onsdag 28 december 2011

Sunsilk Co-creation Teddy Thickening volume

Via Sofis mode fick jag möjligheten att prova Sunsilks volym schampo och balsam Thickening Volume som utvecklats i samarbete med hårstylisten Teddy Charles. Nu har jag testat dessa i över två månader och tänkte att jag skulle tala om vad jag tyckte.

Jag använder i normala fall salongsprodukter så det var faktiskt intressant att få testa dessa och jämföra. Måste säga att jag faktiskt tycker att de här produkterna är riktigt bra budgetprodukter. Produkterna luktar lätt och fräscht och håret blir lätt att reda ut. Tycker också att produkterna ger lite volym men det är dock inget som håller i sig så länge efter tvätt. När jag först började testa produkterna så blev håret lite frissigt men det gav med sig när jag använt dem ett tag.

Jag kommer nog inte att köpa dessa igen då jag fortfarande föredrar de produkter jag normalt använder (Matrix Biolage serie) men jag tycker helt klart att detta är ett riktigt bra budgetalternativ så vill du inte lägga så stora pengar på hårvårdsprodukter så rekommenderar jag dessa.

Kan väl också tillägga att jag har tunnt och fint typiskt skandinaviskt hår som dessa produkter är utformade för.




True the magazine Sofis Mode I got the chance to try Sunsilk's Thickening Volume schampoo and conditioner that's made in collaboration with the hair stylist Teddy Charles. I've been trying these in more than three months now and I thought I should let you know what I think. 


Usually I use products that I buy at the hair saloon so I thought it would be fun to try these budget products to compare and I have to say that I actually think these are pretty good for being budget products. They have a nice light and fresh scent and my hair is easy to brush after I used it. In the beginning when I first started using them my hair did get a bit frizzy though. 


I don't think I will be buying them again cause even if I think these a pretty good I do like the products that I usually use (Matrix Biolage) better but I think these are really good if you don't want to spend a lot of money on your hair care routine. 


I also guess I should mention that I have thin and fine Scandinavian hair for which these products are made.




7 kommentarer:

  1. I love sun silk! The pink bottle is the kind I use!

    xx

    Erin @ http://www.trufflesnruffles.com/

    SvaraRadera
  2. www.miasmakeup.se9 november 2012 15:49

    Tack :)

    SvaraRadera
  3. Detsamma :)

    KRAM,
    Emma - http://emjo.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Här är det silverschampoo =)

    SvaraRadera
  5. Ja hårmascarorna kommer jag med ihåg :) kul att de kommer tillbaka!

    Jag fick med testa sunsilks schampo och balsam men jag tyckte de inte var bra, de kliade i hårbotten, testade den för färgat hår...

    SvaraRadera
  6. Sannalitens.se9 november 2012 15:49

    Nu följer jag dig :) Och du hade lagt till mig, visst? :) Hur är läget annars då? Gör du något roligt nu i mellandagarna? :) Kramar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails