tisdag 22 november 2011

Essie Foot Loose

 Two coats of Essie's Foot Loose with base and top coat. Picture taken in natural light without a flash

Essies Foot Loose som jag köpte för ett tag sedan har blivit lite av en ny favorit här hos mig. Härligt lila rosa lack som ser mer vinrött ut i lite sämre ljus. Det gick lätt att måla på och få ett fint och jämnt resultat. Lacket satt bra också.



The Essie nail polish in the color Foot loose that I bought a while ago quickly became a new favorite. It has a lovely purple-pinkish color that looks more burgundy in darker light.  It was easy to get an even result with it and it stayed on fine without flaking off. 


37 kommentarer:

  1. Ja eller hur :( det gör så ont i matte hjärtat när man ser sånt.

    Jätte fin färg det var på det nagellacket :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Läcker rosa ton! =)
    Och tack, färre nu än för ett par år sedan. ;D
    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken grymt härlig färg :D

    SvaraRadera
  4. Ja, eller hur, men som sagt så måste jag ned i vikt för att den skall sitta bra...

    SvaraRadera
  5. Har en perfekt tävling för dig genom pinkoholic. Där kan man vinna ett rosa, stort julkit från Pinkoholic.se :)
    Kika in på min blogg för att se hur man deltar. blogg.alltirosa.se

    SvaraRadera
  6. Great colour! really!

    SvaraRadera
  7. SVAR: Jättekul att du är med i dagens blogg, utser en vinnare när jag fått ihop 1 till deltagare :D

    SvaraRadera
  8. ja det är kul! :D
    Snyggt lack! :D
    http://werun.nyheter24.se

    SvaraRadera
  9. Superfint :)

    sv; Gud vad seg jag är på att svara... men jag har i alla fall ägnat helgen åt att fylla år och vara på festligheter och sådant :) Det var trevligt.

    Vad gör du i veckan då, några speciella planer? :)

    SvaraRadera
  10. hey Kashaya :)
    thanks for following and your comment on my blog ! :)

    SvaraRadera
  11. Okej ! :D Ja jag har tänkt många gånger, men jag trotsar alla som klagar på att jag har en "tjockis" kvar :D
    Men vem vet en dag kanske jag har en, :)
    Okej, åh min favorit syssla, jag har skrapat ihop massa kläder här hemma jag med och startat en maskin ! :)
    Kunde jag skulle jag tvätta i tvättstugan men var tvungen att skaffa mig en egen då personer med djur inte har vett nog i huvudet att göra rent maskinerna efter sig, och jag ska inte behöva få utslag och allergiska reaktioner när jag tvättar mina kläder, så det fick bli en egen.

    SvaraRadera
  12. Jo, det är sant men det känns lite speciellt när det är första tentan :) Hoppas det går lika bra (eller bättre!) nu på andra tentan på fredag :)

    SvaraRadera
  13. Fint! Hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  14. snyggt!
    /linneakin

    SvaraRadera
  15. http://annakatana.devote.se9 november 2012 15:26

    Vilken snygg färg!

    Jo det är bra, hur är det sj?

    SvaraRadera
  16. www.alittlebitmoreee.blogg.se9 november 2012 15:26

    Jag är verkligen svag för rosa;)

    SvaraRadera
  17. Är lite sugen på att prova något av deras lack!

    SvaraRadera
  18. fabiana ricciardi9 november 2012 15:26

    love that color!
    xoxo
    Faby

    SvaraRadera
  19. http://feztis.blogg.se9 november 2012 15:26

    Tackar! :)

    SvaraRadera
  20. Åh, härlig rosa färg! :D

    SvaraRadera
  21. HUr går det för dig med jobb och så? Hejar på dig!

    SvaraRadera
  22. wieczorama.blogspot.com9 november 2012 15:27

    Looks nice =)

    SvaraRadera
  23. petralovisaeriksson.blogg.se9 november 2012 15:27

    - Hehe ja min onepiece är himla gosig :) har du någon? :)

    SvaraRadera
  24. looove the nail polish!
    http://spliffedcookies.blogspot.com/

    SvaraRadera
  25. It's girly. Pretty! Essie has the cutest shades. :]

    Lots of love, B
    http://vivalabreee.blogspot.com/
    Tweet me: Viva_La_Breee

    SvaraRadera
  26. Svar: Ja vi kommer nog hitta något hotell som känns ok :) Finns ju några att välja på dock ;) hihi!

    Hoppas allt är bra med dig!:D

    SvaraRadera
  27. Vacker färg!

    (Svar: Jag har fått en diagnos ja... Morbus Crohns som är mitt i ett skov nu!)

    SvaraRadera
  28. Tack så mycket nya fynd på rean för 20kr på Lindex..:) Fin nagellack!

    SvaraRadera
  29. ÄLSKAR Essie-lacken! Min favorit just nu är "muchi guchi puchi" (ljust glassig rosa)

    SvaraRadera
  30. Pretty! So very pretty!!!

    www.marleysimonestyle.com

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails