måndag 17 oktober 2011

Umeå Fashion Week 2011

Om ni bor i Umeå eller har vägarna förbi där i veckan så får ni inte missa Umeå Fashion Week 2011 som går av stapeln denna vecka. Själv hade jag gärna spanat in:

  • Kii:s visning onsdagen den 19/10 kl: 19:00
  • Modevisning - Heart shaped bruises - där House Of Svala visar sin Spring/summercollection för 2012 fredagen den 21/10 kl. 12:00
  • Modeparaden genom stan lördagen den 22/10 kl. 12:00
  • Vintage Lounge med Röda Korset Lördag 22/10 10-17:00 där utvalda plagg och accessoarer från olika epoker med tanke på dagens trender kommer att säljas. Pengarna från försäljningen kommer att skänkas till Röda Korsets arbete med att förhindra svält i Etiopien.
  • Aftershopping-mingel på Victoria där personalen från Kii tipsar om höstens- och vinterns trender. Lördagen den 22/10 kl. 17:00.
  • Modevisning med Carisma och Filippa K (Filippa K:s enda öppna modevisning i Sverige) lördagen den 22/10 kl. 18:00.
  • Modevisning Kostym med unga talangfulla designers. De lokala designers som kommer att visa upp sin design är JohannaN, Sara Burkhard, Frida Fahlström och Malin Matheusson. Lördag 21/10 kl 19:30-21:15.
  • Showgirl. Makeup stores show. Missade ju deras show i Globen. Lördagen den 22/10 kl. 21:00.
Hela programmet för veckan kan ni spana in här.

Någon av er som ska dit?


This week is Umeå Fashion Week. That is fashion week in a town in the north of Sweden were I grow up. Would have been fun to go to some of the events.=)

21 kommentarer:

  1. Dit hade jag jättegärna varit!

    SvaraRadera
  2. spännande med fashionweek! :) synd att det typ är på andra sidan landet hihi..

    SvaraRadera
  3. have fun there, darling!
    lovely greets <3
    maren anita

    www.fashion-meets-art.com

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med fashionweek däruppe. Hade jag bott där hade jag lätt gått :)

    SvaraRadera
  5. Umeå ligger för långt bort, men jag ska dit någon gång i mitt liv :) förhoppningsvis på isfiske en april dag med strålande sol :)
    Har vänner som bord och sambon åker dit och jagar men jag har inte haft tillfälle att följa med ... men där är ju så storslagen natur!

    SvaraRadera
  6. ANGELICA.BLOGG.SE9 november 2012 15:02

    Bor i stockholms skärgård så har ganska långt dit så tyvärr :P // http://angelica.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Det fanns biljetter! WOHOO!
    Ska du dit? :D

    SvaraRadera
  8. i had the same feeling with NY fashion week i wish i had gone to events!

    http://kc-citystyle.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. sv: Kul du också läst den:)

    SvaraRadera
  10. Svar:
    Haha ja det håller jag med dig om ^^ tänk om man själv kunde sova så där sött x)

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket, ja dom är riktigt gosiga dom torgvantarna :) ja att trivas på jobbet är A och O tycker jag :)
    kram!

    SvaraRadera
  12. tessvonolsson.blogg.se9 november 2012 15:02

    sv: :)

    SvaraRadera
  13. Det låter spännande du!

    SvaraRadera
  14. I just love fashion weeks!! They make me so happy. :)

    http://www.glamkittenslitterbox.com/
    Twitter: @GlamKitten88

    SvaraRadera
  15. FFan vad kul det hade värt å gå på nåt sånt ! :-)

    SvaraRadera
  16. åh vad skoj!! när jag läser umeå saknar jag dock bara min bästa vän som bor där nu :(

    SvaraRadera
  17. http://Belladavis.blogg.se9 november 2012 15:02

    Ja de kommer bli superkul! :) hoppas du följer med och fortsätter kolla in min blogg även när jag flyttat över :) kram bella

    SvaraRadera
  18. http://feztis.blogg.se9 november 2012 15:02

    Tack så mycket :)

    Kan tänka mig att det var gott! hehe

    SvaraRadera
  19. ja faktiskt, helt omöjligt att ta sig hem med allt de där på spårvagnen annars. ja de förstår jag, var dem svåra att göra?

    SvaraRadera
  20. sv: härligt att höra! det är bra med mig :)

    SvaraRadera
  21. Wall of Fashion9 november 2012 15:02

    Thank you! awesome lashes!

    xx Marije
    www.walloffashion.blogspot.com

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails