tisdag 18 oktober 2011

Too Faced Perfect Eyes Eye Liner - Perfect Storm




EYES Primer: Too Faced Shadow Insurance Lemon drop
Eyeshadows: Ooh & Aah 1 & 2 från Too Faced Liquif-eye set and Make up store eye dust in Blurry
Eye liner: Too Faced Perfect Eyes Liner in Perfect Storm 
LIPS Lipstick: MAC Chatterbox
Lipgloss: The clear side of elf plumping lip glaze
 
För ett tag sedan fick jag hem Too Faced Perfect Eyes Eye Liner i färgen Perfect Storm  från höstkollektionen Midnight in the garden of glamour och den har snabbt blivit lite av en favorit. Superhärlig krämig konsistens som gör den trevlig att arbeta med och perfekt för sotningar. Färgen är fint mörkgrå med lite glitter. Sitter bra med primer under men är inte allt för besvärlig att tvätta bort. Produkten är vattenfast så den fungerar även nu när det är höst och regnigt. Pennan har en inbyggd smudger, sudd, på ena sidan för sotning.

Jag tror jag kommer köpa Perfect Eyes Eye Liner i Black Orchid också.

Pennan kostar 195 kr och kan köpas hos Eleven.se , NELLY.COM, Matas i Malmö och Varberg och numera säljs Too Faced även hos NK i Göteborg.


A while back I got this Too Faced Perfect Eyes Eye Liner in the color Perfect Storm from their fall line Midnight in the garden of glamour to try and it soon became a new favorite. It has a lovely creamy feeling that makes it easy to work with and perfect for creating smokey eyes. The color is a nice dark grey with some glitters in it. It stays on fine when I wear it with a primer underneath but is still not that hard to wash of in the evening. This product is waterproof which makes it perfect for fall since it can stand the rain. The pen also has a smudger if you like a less defined line and a more smokey look.

I think I will be buying the Perfect Eyes Eye Liner in Black Orchid as well.

28 kommentarer:

  1. tessvonolsson.blogg.se9 november 2012 14:20

    sv: Ja det var inte dumt alls! :P

    SvaraRadera
  2. tjuuusigt! Om man skulle ta o sminka sig idag.. ska ju gå ut, ända till preem. hela nåra minuters gångväg. hahaha :P

    jajamänsan, jga hinner massor. håhå jaja! Fast skulle gärna vilja hinna nåra kort dagtid också. som mest gjorde jag 30 kort på en dag ;)
    men gör i snitt 14 om dagen. :P

    man lär sig mer o mer ju längre man håller på, om hur man gör det effektivare och snyggare på samma gång. ;)

    PÖSS! :D

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg färg det där var!

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja verkligen! Speciellt när det man får på köpet är något man faktiskt vill ha =)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Snygg sminkning!

    Jag är också mkt förtjust i min Perfect liner, riktigt bra kajal!

    SvaraRadera
  6. Fräna lösögonfransar, skulle jag aldrig våga gå i men skulle gärna vilja :)

    SvaraRadera
  7. Så fint att det är lite glitter i med!

    SvaraRadera
  8. Så fint att det är lite glitter i med!

    SvaraRadera
  9. god morgon! sovit gott? vad ska du göra idag? :)

    SvaraRadera
  10. Samma här. Ibland undrar man om vissa sminkproducenter verkligen tänkt till när de gjort sina ögon pennor, en del är verkligen stenhårda så det bara gör ont att måla med dem och det blir sällan snyggt heller..

    SvaraRadera
  11. ANGELICA.BLOGG.SE9 november 2012 15:03

    Fin :) dock använder jag inte smink så ofta :P // http://angelica.blogg.se

    SvaraRadera
  12. Svar: Haha, jag tänkte exakt likadant.. Att de svarta är snyggast, men att de andra är lite roligare =)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Har ni lika dåligt väder idag?:(

    SvaraRadera
  14. Den mackan var en riktig hit!

    SvaraRadera
  15. Nja, idag är jag galet trött, sov 15min nyss, att sova på dagtid händer kanske en gång om året, får ingen ro. Så jag måste vara galet trött då..
    Hur mår du ?
    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  16. Svar:
    Haha..ja jag håller med dig x) Så klockrent och bekvämt :D

    SvaraRadera
  17. www.alittlebitmoreee.blogg.se9 november 2012 15:03

    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  18. thank you so much for recommending this product! i am actually looking for a pencil eyeliner and will definitely keep this one in mind

    SvaraRadera
  19. Skulle verkligen behöva en såndär som sitter, har en från H&M nu och den är väl inte så mycket att hurra för.. :/

    SvaraRadera
  20. Ja det är det verkligen, då hinner jag med det som jag borde göra :) Fast måste jobba lite med.

    Okej, vilken dag :)
    Jag var och hämta däcken och så åkte jag för att umgås med några vänner, och gosa med barn :)
    Allt bra idag ?

    SvaraRadera
  21. Bra tips:)

    sb: Har förklarat vad ett saltrum är i mitt förra inlägg.

    SvaraRadera
  22. Jag gillar när dom är krämiga och inte stenhårda som vissa är!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails