måndag 17 oktober 2011

Hemmaspotting: Kungsörnen Cupcakes

Baket:


Resultatet:

Via Spot and Tell fick jag möjlighet att testa Kungörnen Cupcakes och i lördags så provade vi baka Strawberry Suprise.

Min åsikt om Kungsörnen Cupcakes: Det gick väldigt enkelt och snabbt (20 min i ugnen) att baka dessa och allt finns med i paketet utom vatten och lite smör. Cupcakesen blev faktiskt riktigt goda! Frostingen är god i små mängder men annars är den alldelens för söt för min smak samtidigt som jag gärna hade önskat att man fått med pulver så det räckt till mer frosting för Cupcakesen blir finast med lite mer frosting på och frostingen i paketet räcker inte till att dekorera alla tio cupcakes så som de ser ut på paketet tyvärr.

Strösslet i form av färgglada kulor är de som följer med i paketet. De andra strösslet är mitt eget. Strösselkulorna är faktiskt riktigt fina och de är inte så hårda som jag var rädd att de skulle vara (tänk silverkulorna man kan köpa) så man behöver inte köpa något extra för att dekorera cupcakesen om man inte vill det.

Det är mycket möjligt att jag kommer köpa den här mixen någon fler gång då Cupcakesen faktiskt blev riktigt goda och det gick väldigt snabbt och enkelt att baka dem. Men jag funderar i såfall på att testa blanda frostingpulvret med färskost istället för med smör som det står på paketet då jag inte är något jättefan av smörkräm och tyckte att frostingen blev alldelens för söt även om den var rätt god i små mängder, smakade som fyllningen i sådan här kex/wafers som man fick när man var liten.

Någon mer som testat dessa mixer, vad tyckte ni?


Now I've tried the Cupcake mix from Kungsörnen that I got to try for free as a member of Spot and Tell that lets you try stuff against that you write about them in social medias. I actually liked this cupcake mix. The cupcakes was yummy and it was fast and easy to bake them. I do wish that there had been some more frosting mix so that you could get the result that you see on the box. Now there isn't enough frosting to get all ten cupcakes to look as on the box. Personally I also think that the frosting is a bit too sweet but other than that these cupcakes is really nice. I actually might just buy this mix again.

18 kommentarer:

  1. DE ser jättefina ut. Jag har aldrig provat att göra cup cakes, men är sugen på att prova. Men det finns så HIMLA mycket som jag vill prova på ;)

    Armbanden här ovanför var ju helt UNDERBARA!

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Smart det där!
    Ja stilig värre blev han i sina nya kläder;)

    SvaraRadera
  3. Iskallt & Stenhårt har jag hört mycket bra om sedan tidigare, får se när jag läst den om jag håller med. =)
    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  4. hihi kul, läste precis en annan blogg där en annan precis testat detta. blev själv sugen nu :)

    SvaraRadera
  5. vad goda dem såg ut :D

    svar : ja visst är han gullig :)

    SvaraRadera
  6. http://feztis.blogg.se9 november 2012 15:01

    Vad gott det där såg ut!

    Om du gillar krigsfilmer så ska du absolut se den! Eller se den ändå, den är så bra! :)

    SvaraRadera
  7. Vad fina de blev! Jag är också lite nyfiken på att testa dessa, och särskilt om de faktiskt var goda också :)

    SvaraRadera
  8. they look lovely <3
    thanks for visiting my blog :)
    do you want to follow each other maybe?
    let me know :)
    YOUR PRINCESS IS IN ANOTHER CASTLE

    SvaraRadera
  9. de ser i alla fall himla goda ut :)

    SvaraRadera
  10. Tack så mycket :) Nä jag tycker inte det är jobbigt att jobba natten faktiskt. Inte där jag jobbar ni iallafall. Jag är en riktigt nattuggla^^ i natt jobbade jag som personlig assistent
    kram kram!

    SvaraRadera
  11. Visst är den bra, och videon är så stark!
    Hm, du kan ha sett den i en bokaffär eller så, den har haft olika omslag.
    http://eriiza.webblogg.se/

    SvaraRadera
  12. Min sambo är bagare, så jag får be henne fixa detta :)

    SvaraRadera
  13. Jag föredrar att göra egna, är inte så förtjust i såna färdiga "satser", men smaken är som baken :)

    SvaraRadera
  14. Hej fina! NU är jag hemma men missade att komma och hälsa på och äta upp alla dina cup cakes....

    SvaraRadera
  15. The cupcakes look so yummie and I love the pink color!! xo

    SvaraRadera
  16. så fina dom blev!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails