torsdag 6 oktober 2011

Att handla hos Shoptime


För ett tag sedan testade jag att handla från butiken Shoptime.se och tänkte att jag skulle berätta hur det fungerade. Det jag köpte var dessa iPhone skal från Krusell.

Om butiken: För er som inte vet det så drivs Shoptime efter principen en vara till ett bra pris varje dag. Måndag till torsdag kommer varje dag ett nytt erbjudande som gäller i ett dygn och erbjudandet öppnar och stänger 24:00. Varje erbjudande är begränsat i antal så principen först till kvarn gäller. Fredag - söndag har de ett veckoslutserbjudande. Butiken kretsar kring hem, barn, kläder, smink och prylar.

Frakt: Frakt tillkommer på priset och varier beroende på varans vikt och volym. För dessa tre varor ovan blev frakten 39 kr.

Leveranstid: Normalt 2-5 dagar. Mina varor skickades först 7 dagar efter beställning men då fick jag ett mail där man bad om ursäkt för att leveransen försenats. Jag tycker dock att det mail gärna hade kunnat få skickas innan varorna skickades ut till mig och inte samma dag..

Betalning: Du kan välja mellan fyra olika betalningssätt.
  • Faktura: Vid faktura tillkommer en extra avgift utöver frakten och den räknas ut enligt följande: Summa 0 - 1 000 kr - avgift 19 kr,  1 001 - 3 000 kr - avgift 29 kr, 3 001 eller över - avgift 39 kr.
  • Direktbetalning via internetbank. Ingen avgift.
  • Kontokort. Ingen avgift. Beloppet reserveras genast på ditt kort och dras inom 1-2 dagar. 
  • Delbetalning: Du betalar själv i din egen takt. Här tillkommer både uppläggningsavgift och aviavgift och om du väljer att delbetala under 24 eller 36 månader tillkommer även ränta. Delbetalnings alternativet är därför inget jag rekommenderar men vill du veta mer om konstnaderna så hittar du dem här.
Kvalitet:  Eftersom det är olika varor varje dag från olika märken så är det svårt att säga något generellt om kvalitén men då det mest är välkända märken det säljer så skulle jag säga att varorna nog för det mesta är helt ok.

Min åsikt: Butiken har ibland en del lockande erbjudande och då kan det vara värt att slå till. Då varorna bara går att köpa under ett dygn så gäller det dock att vara kvick i vändningarna och jag tycker det är jobbigt att hålla reda på vilket erbjudande som gäller så jag är inte jätteförtjust i det här konceptet. På det stora hela så fungerade det riktigt bra att handla härifrån.


A little guide to shopping at Shoptime.se and my opinion about the shop. Since they only ship top Sweden I will not write it in english, sorry.

15 kommentarer:

  1. Dagens blogg är nu avslutad, så kolla in detta inlägg http://nightmarecandyy.blogg.se/2011/october/torsdagens-vinnare-ny-omgang.html#comment för att se vilka som vann =)

    SvaraRadera
  2. Carina (TotalBeauty)9 november 2012 14:56

    Gick in och kollade :) Såg att de har sålt Baby Foot, det är en produkt jag har velat testa länge, men inte prioriterat på grund av kostnaden.

    SvaraRadera
  3. Nathalié Teodorson9 november 2012 14:56

    Sv; Ja och imorgon får han äntligen komma hem, så nu blir det Älsklingtime på hög nivå :). Hoppas du får en bra helg! Kram

    http://yarp.blogg.se

    SvaraRadera
  4. cute cases love the black one!

    http://kc-citystyle.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. http://feztis.blogg.se9 november 2012 14:56

    fina skal :) Dock lät det lite krångligt med nya erbjudande varje dag sådär..

    Jodå, allt var bra igår.. var ju nere i Ullared och shoppade ;)

    SvaraRadera
  6. åh tack så jätte mycket ^^!
    tror nog att du kan rita ;)
    men jag hjälper dig gärna om jag kan göra det på något sett =O?

    SvaraRadera
  7. Tydlig och bra recension! Önskar dig en fin fredag!

    SvaraRadera
  8. Det var riktigt snygga skal!

    SvaraRadera
  9. pretty girly covers!;)
    Jelena
    http://glamfabchameleon.blogspot.com/

    SvaraRadera
  10. Jag gör all min shopping på ebay. Lite längre leveranstid men mycket billigare i alla avseenden :)

    SvaraRadera
  11. Jag måste bara fråga.. har du ändrat själva kommentarsfältet här? för innan så kunde man ju skriva in sin blogg nu går ju inte det längre utan jag kan bara skriva mitt namn + mail adress

    SvaraRadera
  12. Ja visst är det rosa armbandet fint :) Ett sådant måste du köpa! Fina skal du köpt!
    kram!

    SvaraRadera
  13. Sarina Fredriksson9 november 2012 14:56

    Wow så snyggt det sista var!!

    Sv: Tack för att man får vara med och delta :)
    kram kram

    SvaraRadera
  14. Helo! I love your style! You have very beautiful pics! I will follow you:)
    Big hug & kiss:)

    http://nikandpic.blogspot.com/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails