torsdag 1 september 2011

Swedish bear

I Berlin har det en björn som symbol och den går att finna i olika utföranden över hela stan. På ett ställe så har det låtit olika konstnärer göra en björn som ska representera deras land. Här står jag brevid den svenska björnen. Varför har den nattskjorta??


In Berlin they have a bear as a symbol and that bear can be found all over the city. In one place in Berlin they have bears that are made of artist from all over the world to represent that country. Here I am with the Swedish bear. Can someone please tell me why he is wearing a nightshirt??

Follow Kashayas blogg

37 kommentarer:

  1. haha ja det kan man ju undra? pratar vi svenskar i nattmössan kanske? :P

    SvaraRadera
  2. Ja det frågar jag mig också, nattskjorta. Det borde väl finnas något annat passande. Eller i och för sig, vad hade du klätt björnen i?

    Kram

    SvaraRadera
  3. jadå jag ska se till att hela September blir bra :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar den, men den är helt klart annorlunda om man jämför med de andra Disneyklassikerna :)

    SvaraRadera
  5. so cute.
    thanks for sharing =)

    www.fashion-meets-art.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Jo det är ju det som behövs ibland, Jaha jag trodde du hade jobb? eller det kanske du har ? :)

    SvaraRadera
  7. Haha så söt ju!

    Svar: Åker till Skottland imorgonbitti.

    SvaraRadera
  8. Jaha de låter väldigt intressant :)

    SvaraRadera
  9. Mmm it's interesting!)

    http://gorgeouslook.blogspot.com/

    SvaraRadera
  10. sv: haha ja de kan ja garantera dig att dom är :D!

    SvaraRadera
  11. Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.

    Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.

    Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika
    (ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

    SvaraRadera
  12. Ja varför nattskjorta...? haha :)

    SvaraRadera
  13. Hoppas du får tag på henne =)

    SvaraRadera
  14. Haha, i've been there to! So cute!
    x

    SvaraRadera
  15. Jag håller med, det är tråkigt att tvätta men när det väl är klart och högen är borta, då är det en befrielse. Det tråkiga med vår tvättstuga är att det knappt aldrig hinner bli torrt. Kassa saker du vet. Men men, det lär väl inte bytas ut en på ett tag. Föreningen prioriterar att bygga grillplats istället som förövrigt inte ens var färdig till sommaren utan är typ snart klar. Bra planering där!


    Hmm, jag vet inte, den är svår den du. Jag tycker inte det finns något direkt som symboliserar Sverige klädmässigt. Regnkläder kanske;) i alla fall om vi ser tillbaka på denna våren och sommaren.

    SvaraRadera
  16. Kanske för att vi är så trötta här i sverige :p haha nej, vet inte varför den har nattskjorta på sig! Hur som helst så var det en fin bild på dig och björnen :)

    SvaraRadera
  17. Roligt att dem har sådana björnar=)
    En för varje land?

    Konstigt med en nattskjorta/nattlinne på?
    Tycker dem vi sover för mycket här Sverige? :)

    SvaraRadera
  18. thank you sweetie!
    i follow you back!
    zizi
    www.zizibloom.blogspot.com

    SvaraRadera
  19. svar: jag blir en vecka i skottland, åker imorgon hemma igen nästa lördag! :)

    SvaraRadera
  20. Haha, ja, undrar varför den har en nattskjorta på sig :S

    SvaraRadera
  21. Tack så mycket! Det var gulligt sagt. Ja hon är ett litet charmtroll den lilla madamen. Hoppas du haft en fin dag!

    SvaraRadera
  22. åh vad roligt att du vill bli intervjuad:D min tanke är att lägga upp en intervju varje fredag och måndag! håll utkik på din mail:D

    vad hittar du på nu?:)

    SvaraRadera
  23. Sv: Å tack så mycket! :D

    SvaraRadera
  24. sV: ja verkligen :D!

    händer ikväll?

    SvaraRadera
  25. haha ja det där med ide har man allt övervägt! Iallafall efter december, för då är det inte roligt med vinter längre :P

    SvaraRadera
  26. Ja, undra varför den har nattskjorta.

    SvaraRadera
  27. The bear looks good on his pijama!:p

    Nora
    http://chicismicis.wordpress.com

    SvaraRadera
  28. sv: det beror på vad för bild du vill ha på löshåret ;)

    SvaraRadera
  29. skönt, joda min har varit bra, lite stressad bara! :)

    SvaraRadera
  30. Okeej! låter som otroligt viktiga jobb och högerutbildade :O antar det är det?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails