tisdag 20 september 2011

Swatches: Elf smokey eye palett

Elf smokey eye palette


Swatches without primer
Swatches with primer

Har inte hunnit testa sminka mig med paletten från elf som jag fick på eventet men här får ni se lite swatches iallafall. Som ni ser så är det lite dålig pigmentering särskilt i de ljusa färgerna men med en primer under (jag har använt mig av Makeup stores eyeprimer clear på bilden) så blir färgerna riktigt klara och fina.

Priset på denna är ca: 36 kr.


I haven't had the time to try the eyeshadow palette from elf that I got on the elf event a while back but at least I can show you some swatches. As you can see the shadows aren't very well pigmented but with a primer (last picture) the colors look quite nice and sharp. And the price is also very nice.=)

28 kommentarer:

  1. Elf är bra.
    Den besta ögonprimern köper jag där. Har använt make up stores dyra som inte alls är i närheten av lika bra som elfs.
    Och priset på den är också bra, runt 40 spänn =)

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja visst är det svårt! Men paletten såg jättefin ut =)

    SvaraRadera
  3. Testa att använda lite lite vatten, det brukar förstärka färgen på ögonskuggor.

    Nej ormar är vidriga!

    SvaraRadera
  4. Tack tack! Hoppas att du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Nu är dagens blogg avslutad, kolla in och se vilka som vann och anmäl dig igen, här är direktlänk: http://nightmarecandyy.blogg.se/2011/september/209-dagens-vinnare-ny-omgang.html#comment =)

    SvaraRadera
  6. Sv: Jaha okej, ska vi följa varandra på twitter då? :)

    SvaraRadera
  7. Något av programmen du kollar på?=)

    SvaraRadera
  8. Vinnaren av dagens blogg är nu dragen, kika in och se om det blev du och var gärna med i den nya omgången! :)
    DIREKTLÄNK - http://mallansundqvist.blogg.se/2011/september/dagens-blogg-vinnare-ny-tavling-5.html#comment
    kram

    SvaraRadera
  9. Men Jensens måste du ju besöka tycker jag :)

    SvaraRadera
  10. Tack så mkt, de glädjer mig

    kram

    SvaraRadera
  11. Pojkvännen tycker att det är hemskt men det är faktiskt rätt roande :) Speciellt när föräldrarna försöker hålla masken när deras barn inte gör som de vill och skriker och bråkar t.ex.

    SvaraRadera
  12. Beautiful colors. The top left is great for highlighting.

    GTBB,
    http://badjoan.blogspot.com
    http://cookingjoan.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. for the price u cant go wrong with elf

    SvaraRadera
  14. Beautiful colour of make up set. :)

    SvaraRadera
  15. Hej hej :) är allt bra med dig? Hoppas du får en toppen dag, Kram Bella :)

    SvaraRadera
  16. That is the PERFECT palette for my green eyes! I need to get that!

    xx

    Erin @ http://www.trufflesnruffles.com/

    SvaraRadera
  17. snöggt! Jag vann ett sminkset av adaras.se, från elf. :P en gång, förra året alltså... det är bra skit, måste jag säga. :P

    Jaa, jag hoppas de blir glada som får dem. Grejjorna från Kristina kommer nog idag, hon brukar ha sjukt snabba leveranser, så jag kan sätta igång direkt. ;) hihi!

    SvaraRadera
  18. Billigt och bra! Snygga färger var det i alla fall :)

    SvaraRadera
  19. Man får ju vad man betalar för och för ett sånt pris, helt okej :)

    SvaraRadera
  20. sv: haha nej ja va bara tvungen att klaga lite :P

    SvaraRadera
  21. Så snygg den mörklila färgen va!

    Tack =)

    SvaraRadera
  22. Wow vad billigt! Det kommer bli riktigt snygga mejkningar med den paletten :)

    SvaraRadera
  23. Hallå där söta människa :D Du missar väl inte min Dagens bloggtävling va? Skulle vart grymt kul om du va med! Anmäl dig här: http://saandriiiee.blogg.se/2011/september/dagens-blogg-vinnare-7.html#comment

    OCH en sak till. Min lillasyster håller på att utbilda sig till staylist och hon skriver nu massa roliga tips om smink o annat i min blogg, missa inte de! Och missa inte heller min webshop som är på g med billiga smycken och sånt skoj ! :) Ha en bra kväll Puss!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails